Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007

SD kort som ram minne?

Hej! jag har en laptop. Den har en minneskorts läsare inbyggt. Nu undrar jag om jag kan använda mitt överblivna SD kort på 1GB som ram minne? Har hört att man kan göra d med usb minnen mne går det me minnes kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Re: SD kort som ram minne?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Hej! jag har en laptop. Den har en minneskorts läsare inbyggt. Nu undrar jag om jag kan använda mitt överblivna SD kort på 1GB som ram minne? Har hört att man kan göra d med usb minnen mne går det me minnes kort?

Nja, om det är Vistas funktion för snabbare uppstart du menar (readyboost eller vad det nu heter), så funkar även SD-kort har jag för mig.
Däremot fungerar inte varken USB eller SD-minne som RAM. Det vill man inte heller, eftersom du har mycket sämre överföringshastighet till dessa minnen än till RAM. Det skulle fungera som swapping mot hårddisk i princip (om RAM är fullt så mellanlagrar Windows automatiskt på hårddisken), vilket är mycket långsammare än att använda RAM.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007

ok... tack för svaret. Då va det inte som ja trodde. Men Readyboster funkar med SD. kör så nu. Eftersom SD kortet inte sticker ut på sidan av datorn så tycker jag d va en rätt smidiglösning på å snabba upp laptopen..