Microsoft höstpressmöte

Permalänk
Melding Plague

Microsoft höstpressmöte

Microsoft hade i fredags ett pressevent för att lansera ett gäng nya produkter. De hade flugit in journalister från alla nordiska länder samt även bjudit dit några Microsoft-anställda från huvudkontoret i Redmond, Albuquerque. Vi var självfallet där och kan nu erbjuda en summering av evenemanget samt en intervju med den nordiska presschefen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Först och komentera

Skulle faktist vilja ha det där tangent bordet fast e igen fantast av trådlösa sådana.. men skulle vara nice med sladd ;P

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Snälla, kom upp med testet av sidewinder musen så fort som möjligt (eller ja, ta den tid ni behöver för att göra ett grundligt test, men ändå )!
Jag har förbeställt den, men ännu finns det tid att avbeställa ifall den skulle vara en superflopp. Tydligen ska dustinhome få in den fredag nästa vecka.

Permalänk

Spel till windows?
Jaha... där ser man

Jag gillar ms möss. Kvalitén på deras mjukvara kan diskuteras men hårdvara är de rätt så bra på. Se till att få en test klar å det raskaste

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Fram med mustestet ASAP! Instämmer med svartsmurfen. MS är IMO bättre på hårdvara än mjukvara. Intellimouse 3.0 någon? Fortfarande en gammal trotjänare.

Citat:

Microsofts strävar efter att i framtiden göra samtliga spel med nätverksstöd så att användare av konsoler kan möta spelare med datorer i nätverksspel.

Hoppas de åtminstone kommer visa vilka servrar som som innehåller konsolgamers så man kan undvika dem. Handkontroll kan knappast mäta sig med mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Fram med mustestet ASAP! Instämmer med svartsmurfen. MS är IMO bättre på hårdvara än mjukvara. Intellimouse 3.0 någon? Fortfarande en gammal trotjänare.

Hoppas de åtminstone kommer visa vilka servrar som som innehåller konsolgamers så man kan undvika dem. Handkontroll kan knappast mäta sig med mus och tangentbord.

Troligtvis inte men det kan ju vara så att just de spelen stödjer t-bord och mus på konsollen. Som Unreal Tournament 3 till ps3.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Intressant. Ifall de lanserar nån ny Sidewinder-joystick skulle jag köpa den utan att blinka.:) Min gamla Precision pro 2 är riktigt trevlig, men den börjar bli lite sladdrig efter sju års spelande.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Avstängd

Hoppas inte de börjar med ytterligare Windows-knappar på tangentborden...

Microsofts bästa hårdvara, tror jag är Microsoft IntelliMouse Explorer. Den är sjysst.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Tvålpalatset hehe
stockholmare har alltid lika konstiga namn.

Annars var det ett bra ser fram emot fler av det i framtiden

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

mycket bra skrivet.
mycket trevlig läsning.
mer sådant

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Tvålpalatset hehe
stockholmare har alltid lika konstiga namn.

Än Feskekôrka då?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Bra reportage!

Några småsaker:

1, Sunkig lokal... skulle inte känna mig så viktig om någon satte mig på de där stolarna.

2, Tycker det är roligt att dessa personer som troligtvis alltid bär kostym till jobbet nu får stå och se ut som "vanliga människor".

3, När de avslutar presentationen och det står "Thank you" högst upp. Har de översatt detta till "Tack själv" på svenska? Är det någonting jag missar eller är det bara en konstig översättning.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Tvålpalatset hehe
stockholmare har alltid lika konstiga namn.

Snacka om att kasta glas i stenhus =P Gbg är ju världskänt för ... kassa namn på byggnader.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofredrik
Intressant. Ifall de lanserar nån ny Sidewinder-joystick skulle jag köpa den utan att blinka.:) Min gamla Precision pro 2 är riktigt trevlig, men den börjar bli lite sladdrig efter sju års spelande.

Tack, precis min åsikt! Mycket Mech Warrior har det blivit genom åren... de får f.ö. gärna göra ett nytt MW-lir också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Tack, precis min åsikt! Mycket Mech Warrior har det blivit genom åren... de får f.ö. gärna göra ett nytt MW-lir också

Bifalles!
MechWarrior var hiskeligt kul, fast fasa (tror jag de hette) har dessvärre lagts ned så en uppföljare är nog en lågoddsare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
1, Sunkig lokal... skulle inte känna mig så viktig om någon satte mig på de där stolarna.

Ser ju knappast något vidare sunkigt ut:
http://www.tvalpalatset.se/
Googla bort dina fördomar istället

Citat:

2, Tycker det är roligt att dessa personer som troligtvis alltid bär kostym till jobbet nu får stå och se ut som "vanliga människor".

Herr förutfattade meningar?
Jag tror knappast att alla branscher har samma klädkod.

Citat:

3, När de avslutar presentationen och det står "Thank you" högst upp. Har de översatt detta till "Tack själv" på svenska? Är det någonting jag missar eller är det bara en konstig översättning.

Noterade också detta. Oftast använder man stödord vid presentationer så utan sammanhanget så undrar man oftast vad de pysslar med

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Faktum är att väldigt många bolag i usa frångår kostym på jobbet pga att det blir prestige problem. Status kommer med märken och märken kostar stålar. Det har varit nästan hysteri på dyraste kavajen på många bolag. Bra tycker jag.

Själv när jag började jobba globat så vart jag på möte i paris, kom som vanligt i jeans och t-shirt. Alla andra hade kostym. Som vanligt bryr jag mig inte så mycket. På kvällen skulle vi ut och äta finare middag. Jag kommer i kostym och alla andra i jeans och t-shirt.. Jag klär hellre upp mig när jag ska ut och ha kul, än när jag sitter på kontoret.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon

2, Tycker det är roligt att dessa personer som troligtvis alltid bär kostym till jobbet nu får stå och se ut som "vanliga människor".

De är antagligen säljare. Oftast är det dem man ser i kostym. De som utvecklar och håller på med hårdvara och mjukvara klär sig i princip aldrig i kostym (skulle ju vara lite jobbigt att vara runt i ett lab i kostym). Så är det i alla fall här i Kista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Snacka om att kasta glas i stenhus =P Gbg är ju världskänt för ... kassa namn på byggnader.

Ja verkligen. Läppstiftet, bara det tar ju nästan förstaplatsen. Tur att man inte bor där nere då. I Alingsås gillar vi det enkelt, vi har två torg: stora torget och lilla torget. As simple as that.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core