Intel utökar utbudet av Harpertown-processorer

Permalänk
Melding Plague

Intel utökar utbudet av Harpertown-processorer

Harpertown är kodnamnet på de nya, fyrkärniga serverprocessorer som bygger på Penryn-arkitekturen. Processorerna är ämnade för tvåvägsservrar och har fått modellnamnen Xeon X5472 och X5450.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

säkert bra shit, asdyra åxå

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd

Intel är ju jävligt bra, synd bara att dom är så jävla mkt dyrare än AMD...
Kolla på typ en AMD 64 x2 3600+, den ger du itne många sek för, men nog är den stabiul och klockvänlig, ska man ha en liknande i INTTEL så får du ju ge över 1000sek för den! tycker det är lite synd! sen är ju AMD mer ström snåla! det är ju visserligen bra det med!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

Kommer man kunna kränga in dessa i en MacPro?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

inte helt fel, även om det för de allra flesta bara är intressant i form av "desktop kommer få ännu snabbare modell"

DjEmil, kallar du 2,2GHz för bra? den billigaste dualcore Intel gör klockar över det utan att röra spänningen från de 1,15V den kommer köra i orginal

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
inte helt fel, även om det för de allra flesta bara är intressant i form av "desktop kommer få ännu snabbare modell"

DjEmil, kallar du 2,2GHz för bra? den billigaste dualcore Intel gör klockar över det utan att röra spänningen från de 1,15V den kommer köra i orginal

Säger itne att det är specielt bra, men jag har ju inte heller rört något i min dator mer än att höja min från 1.9 till 2.2, och Volten är ner ställt till nästan 1Volt, så det är ju inte så dåligt! Ja men kolla på Intels Priser och jämmför med AMD, INTEL är ju faktiskt mkt Dyrare, det kan du ju inte säga något om, sen är det ju vad man ska ha den till, varför köpa en C2D eller CQD om man ska köra CS eller WoW som så många gör? det är ju troligtvis bara för att ha det bästa! varför inte utforma datorn till ens behov, då blir det ju mkt billigare! min dator jag har nu som täker det jag gör + lite till gick på 6500 med Windows (AMD) med intel skulle det gå på nästan 9000.- och det är ju ganska så mkt dyrare. okej INTEL är kmt bättre, kommer att köpa en Intel sen, men just nu så är det ju inte så nödvändigt då jag bara spelar CS men det kommer sen! hade INTEL förut och det är MKT bättre inget snack om den saken!

//Emil

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Intel är ju jävligt bra, synd bara att dom är så jävla mkt dyrare än AMD...
Kolla på typ en AMD 64 x2 3600+, den ger du itne många sek för, men nog är den stabiul och klockvänlig, ska man ha en liknande i INTTEL så får du ju ge över 1000sek för den! tycker det är lite synd! sen är ju AMD mer ström snåla! det är ju visserligen bra det med!

fel. intels e2xxx-serie spöar AMD 3600+. särskilt med lite överklockning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
fel. intels e2xxx-serie spöar AMD 3600+. särskilt med lite överklockning.

Det är inte lite heller^^

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.