Microsoft lanserar nya Zune

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar nya Zune

Microsoft mp3-spelare Zune kommer inte att lanseras i Europa förrän någon gång 2008, men i USA har spelaren funnits i nästan ett år. Nu har Microsoft lanserat några nya modeller.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

På grund av att Ipod är så dominerande på Mp3 marknaden så tycker jag att alla ser ut som dem
Men kan knappen bara tryckas? Ipod kan ju "snurras"...

Permalänk
Avstängd

Defective by design.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Den ser ju rätt hyfsad ut men jag kan verkligen inte säga det samma om menyn!

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk

är den låst till wmp? borde ju ingå i ipodkonceptet som de har kopierat...

Permalänk

jag vill ha den första Zune:n, den e fett snygg!

Permalänk

Grymt jobbat MS. Äntligen får iPod classic en värdig kokurrent. Att synca via WiFi är hur bra som helst. Dessutom ser den bra ut, har stor skärm, stöjder H.246 och kommer till ett grymt pris. Kommer helt klart köpa en. Klockren.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Grymt jobbat MS. Äntligen får iPod classic en värdig kokurrent. Att synca via WiFi är hur bra som helst. Dessutom ser den bra ut, har stor skärm, stöjder H.246 och kommer till ett grymt pris. Kommer helt klart köpa en. Klockren.

Precis, satt i princip och leta efter ordet "DRM". Också kom det, men "non DRM", OMFG! Ser faktiskt lovande, hoppas nästan den säljer bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Precis, satt i princip och leta efter ordet "DRM". Också kom det, men "non DRM", OMFG! Ser faktiskt lovande, hoppas nästan den säljer bra

fast det var ju musiken från affären det gäller, däremot om det nu går att kopiera fritt via wifi till skillnad från den gamla såg jag inget om.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kopia, precis som vista.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

gå härifrån

Permalänk
Medlem

Ser hyffsat snygg ut, men då det är en Microsoft produkt = Nej tack.

Permalänk
Medlem

Hyffsat snygg dock hoppas jag MS snubblar över sig själva.

Visst monopol är skit det vet vi men ett pyttemjuk dominerat monopol är fan tre resor värre. Jag köper ipod den dagen zune landar i sverige.

Permalänk
Avstängd

Man kan väl åtminstone lyssna på den innan man bestämmer sig för att välja bort den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fast det var ju musiken från affären det gäller, däremot om det nu går att kopiera fritt via wifi till skillnad från den gamla såg jag inget om.

Tänkte på affären, ser det lite som "when hell freezes over" att MS erbjuder DRM fri musik

Permalänk
Medlem

Ett steg i rätt riktning, men fortfarande inte helt perfekt.

Det bästa vore såklart om man kunde använda wifi:n till att skicka musik till kompisar som också har en Zune. Låta den fungera som en trådlös extern hårddisk som man kan koppla till datorn. Eller varför inte låta den kunna köra javaprogram som en mobiltelefon - då kan man ha en DC-klient som man kan köra igång så fort man har tillgång till trådlöst Internet.

Men man förstår ju också varför det inte kommer hända, och det är för att Microsoft är måna om sitt samarbete med skivbolagen. Fast jag tror egentligen de är fel ute. Om de implementerar det jag skrev ovan skulle deras spelare bli överlägsen Ipoden och Microsoft skulle sälja flera miljoner av den. Detta måste rimligtvis överväga alla tänkbara inkomster från samarbeten med musikindustrin.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

snygg men den ser ut som en iPod.
lejo: Vad för något är Vista kopierat ifrån?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
snygg men den ser ut som en iPod.
lejo: Vad för något är Vista kopierat ifrån?

Windows XP.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Avstängd

Jag måste säga att jag tänkte mer på SonyEricssons K750i när jag såg den. Eller om det är K610. Eller något sådant...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
snygg men den ser ut som en iPod.
lejo: Vad för något är Vista kopierat ifrån?

Vista är en kopia av OS X (från Apple).

Jag skulle inte en ta emot en Zune om jag så fick betalt för det (eller kanske.. om jag får mycket pengar..).

Dessutom kör Zune någon konstig version av Windows som troligen får BSoD hela tiden...

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
jag vill ha den första Zune:n, den e fett snygg!

Har en vän som har en Zune och tro mig; den är allt annat än snygg!

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vista är en kopia av OS X

Tillåt mig apflabba

Gahahaha

hoho sådär, nu känns det bättre Är du också en av dem där som anser att inkludera en sökfunktion och ett schackspel är att kopiera ett helt operativsystem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riiga
Vista är en kopia av OS X (från Apple).

Jag skulle inte en ta emot en Zune om jag så fick betalt för det (eller kanske.. om jag får mycket pengar..).

Dessutom kör Zune någon konstig version av Windows som troligen får BSoD hela tiden...

Men herregud, jag blir så trött. Jag blir så jävla trött.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Inaktiv

Den nya är riktigt stilren och snygg. Menyn är enkel och överskådlig. Inte en massa lull lull.

Den första Zune var också snygg.

Permalänk
Medlem

Håller mig till Sune s sommar istället

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ok, men ingenting för mig. För mycket skärm och för lite battri

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Fan, jag som just köpt nya Ipod nano. Zune verkar ju i stort sett vara samma spelare fast utan jävla itunes och den dumma applekabeln.

Permalänk
Medlem

Sök = Spotlight
Gadgets = Widgets
Aero = Os x Gränssnitt sedan 97
Flip 3D = Infördes med Jaguar 2000 i os x
Hoppa tille tt fönster = OSx har haft det länge
Ordna Fösnter = Samma här
64-bit= år 2002
m.m.m

Tycker MS lyckats kopiera Apple väldigt bra denna gång också.
Ni som säger något annat får nog läsa på lite.

Men jag förstår dem, OSX är det bästa operativsystemet, vem vill inte kopiera av det bästa??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofd
Sök = Spotlight
Gadgets = Widgets
Aero = Os x Gränssnitt sedan 97
Flip 3D = Infördes med Jaguar 2000 i os x
Hoppa tille tt fönster = OSx har haft det länge
Ordna Fösnter = Samma här
64-bit= år 2002
m.m.m

Tycker MS lyckats kopiera Apple väldigt bra denna gång också.
Ni som säger något annat får nog läsa på lite.

Det finns så många fel där att det inte ens är värt att börja påpeka dem, vi kan nöja oss med att du måste läsa på lite du med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte folk som inte använt ZUNE'n och bara gnäller och har sig.

Oförstående, fördomsfulla, självgoda människor, kan det bli sämre?

Jag har haft en zune sen februari iår - 07.

Har inte haft problem en enda gång, programvaran funkar perfekt, den är snabbare än en ipod och är mycket snyggare. Ljudet är det absolut inget fel på.

Självklart finns det lite småfel, men tänk på att den första zune var en beta. Och jag kan garantera er att de nya är bättre

Även om ipod släpper sina versioner som om det vore bajs ur rövhålet så är de aldrig bättre?

Jag är en renodlad ipod hatare men har själv använt ipod hur länge som helst. Zune's gränssnitt är riktigt bra och att hitta saker och ting går minst lika kvickt som att hitta saker och ting på en Ipod.

Jag kommer absolut köpa en ZUNE 80 när jag åker till Dallas i December, någon mer som vill ha?