Problem med omstart efter byten av minnen

Permalänk
Medlem

Problem med omstart efter byten av minnen

Hejsan!
Jag har problem med att få igång min dator efter att jag bytt minnen! Jag hade först 2x 512 DDR. Jag ville ha lite mer speed i datorn så jag köpte ett minne på 1024(men detta var DDR2, suck). Efter att jag kommit underfund med det så tog jag ut det nya minnet ur min dator och satte i dem gamla igen. Jag startade om datorn och skärmen fortsatte vara svart. Vad är fel?
Någon som haft samma problem tidigare?

Innan brukade det komma ett pip i början när man startade min dator. Är detta från moderkortet? Kan mitt moderkort ha gått sönder på grund utav att jag möjligtvis råkade trycka ner minnet i ena sidan(så att det klickade till) men inte i den andra hörnan?

Är tacksam för ett svar så snabbt som möjligt!

TACK !

//GUSTAV

Permalänk
Avstängd

skapa inte flera trådar om samma ämne.
Läs reglerna.

du ska stoppa ned det gamla minnet tills det klickar på var sin sida av minnet.
och det kan ha hänt något när du inte tryckte tillbaka minnet ordentligt.
Pröva igen.

sedan söker du hjälp ange alltid vad du gjort och vad som skett så detaljerat som möjligt samt en tråd räcker för svar.

du kan ha förstört minnet eller moderkortet men innan du vet måste du testa.

1. stoppa tillbaka minnet, klicka två sidor.
2. om det inte funkar och skärmen är svart.
3. ta ur ena minnet och starta burken. om detta inte funkar är risken att något skett med moderkortet.
4. rensa CMOS för att pröva att starta om med ett minne.

Eftersom du inte stoppat i minnet korrekt så att eventuellt något skett måste du felsöka tills du vet vad som har gått sönder. (om det nu har hänt)

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)