Netgear lanserar ny 802.11n-router

Permalänk
Melding Plague

Netgear lanserar ny 802.11n-router

Netgear har idag släppt en ny router i sin Rangemax Next-serie produkter. Modellen heter WNR834B och har förinstallerade qos-prioriteringar vilket kan ge bättre bandbredd åt spel i ett nätverk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att autouppdaterings-funktionen går att slå av.

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig köpa en Netgear-router igen. Nu har jag en Linksys, överlägset mycket bättre router än de två Netgear-routrarna jag testat. Det känns som om Netgear lägger mer vikt vid specifikationerna och utseendet än vad de gör vid användavänlighet och stabilitet.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Jag har alldrig haft problem med mina Netgear routrar.
jag provade 3 st D-Link som jag slängde lika sanbbt som jag köpte dom..
nu har jag 2 Netger routrar.. en som är till för hema bruk o en mer för industielt/kontors bruk.. och bägge fungerar klockrent!

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att någon ska komma med något som krossar D-links 655a

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

För mig så är Netgear ett säkert kort. Har provat ett gäng D-link och dom har inte varit i närheten utav Netgear.
Netgear fungerar för mig utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Jag kommer aldrig köpa en Netgear-router igen. Nu har jag en Linksys, överlägset mycket bättre router än de två Netgear-routrarna jag testat. Det känns som om Netgear lägger mer vikt vid specifikationerna och utseendet än vad de gör vid användavänlighet och stabilitet.

Har kört samma Netgear-router i hemmet i över 3år, fungerar hur bra som helst. Har väl som mest startat om den 2-3gånger / år.

Har däremot haft två från D-Link som jag bytte ut inom ett år.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

håller med, körde med den senaste dlink, och nu förstår jag att det kallas "deadlink".

Jag har ALLTID kört med netgear, fungerat bra, ibland har man haft små mindre problem men ingenting mot det jag hade med den senaste dlinken.

Jag kunde inte få den att ens fungera som client, och det gick inte att logga in på routern ibland, utan man blev tvungen att köra dlinks cd skiva varje gång man ville ändra något.

Nej, testa gärna denna, synd bara att den inte har extra antenner som dlinken, annars skulle jag kört på en.
Belkin har en fin med 3 antenner, kanske något att ha?

Permalänk
Medlem

Först en liten korrigering:
Det finns 2 st verioner av WNR834B en WNR834B v1 & en WNR834B v2 (lite grå)

WNR834B v1 släptets i början på 2007, har WLAN delen i ett PC Card, 2! st inbyggda antenner, på v2 är WLAN delen intergerat på mainbord 3 st inbyggda antenner ska även stödja WDS. båda klarar 802.11n 2.0 specifikationen. WNR834B v1 är DD-WRT v24 kompatibel även v2 bör fungera med DD-WRT v24. båda är baserad på Broadcom CPU & WLAN.

jag kör själv WNR834B v1 med DD-WRT v24 RC-4 (09/21/07) mini

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Medlem

Ifall man ska köpa N router vilket ska man satsa på, har hört att vissa modeller lever inte upp till specen och vissa har kassa driv så att dom inte ger mer än 30mb överföring hastighet..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Någon med en WNR854T som fungerar?

Denna är det överlägset sämsta prylköpet jag nånsin har gjort. Har aldrig fått den att gå längre än ett dygn utan omstart. Körde med endast en trådlös laptop med matchande Next-PC-Card, men ändå strulade routern hela tiden.

Har bytt ut den mot en linksys som jag av principskäl aldrig har startat om. Har snurrat felfritt i 4 månader nu. Aldrig uppdaterad. Aldrig omstartad.

Permalänk
Medlem

Vad är det med alla dessa högpresterande 100Mbit-routrar? Gigabit är väl inte så mycket dyrare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Vad är det med alla dessa högpresterande 100Mbit-routrar? Gigabit är väl inte så mycket dyrare?

Fokus ligger väl på att det ska vara en högpresterande trådlös router, med möjlighet att även köra trådbundet, i det här fallet 100Mbit.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux