Geforce 8800 GT-specifikationer publicerade

Permalänk
Melding Plague

Geforce 8800 GT-specifikationer publicerade

Det har varit mycket skriverier kring Nvidias kommande grafikprocessor som går under arbetsnamnet G92. Nvidia skall lanseras denna grafikkrets inom kort vilket har gjort att tillverkaren Foxconn råkade publicera kompletta specifikatione på sin Geforce 8800 GT-modell.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Foxconn anger kärnans namn som G96. Kanske tryckfelsnisse..

Permalänk
Medlem

Många tillverkare som 'råkar' publicera siffror angående grafikkort.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

ser inte den där fläkten löjligt liten ut? påminner mig om geforce4 fläkten.

Permalänk

Betyder inte liten fläkt, hög dB?
Är sugen på detta kort som så många andra men jag vill verkligen inte att den ska låte mer än nuvarande 8800GTS som jag hört av folk på forumet ska vara väldigt tyst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ser inte den där fläkten löjligt liten ut? påminner mig om geforce4 fläkten.

Fast man ser ju eg inte var den slutar, bara navet o lite till... men visst, den förefaller ju inte vara stor direkt...

Visa signatur

.: Barton2500+@2200 Mhz [200x11] - Tt Silent Boost : 512 MB Twinmos : Gigabyte 7n400 Pro2 : 2x80 GB Raid / 1x120 GB SATA : Geforce4 Ti4400 : Antec Sonata 2x120mm [ Idle: 41c : Full: 51c ] :.

Permalänk
Avstängd

Intressant att det stödjer PCI-E 2.0 ...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det där e fanimej världens sjukaste klisterlapp på ett grafikkort :p.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ser inte den där fläkten löjligt liten ut? påminner mig om geforce4 fläkten.

Vilket ger mig dåliga vibbar. Mitt G4 gick sönder pga. liten och ettrig stackars fläkt som dammade igen och inte orkade snurra

Permalänk
Inaktiv

undrar vem som designade klisterlappen, ser ju ut att vara tagen direkt från någon barnreklam.

Permalänk
Medlem

Nästa vecka är det löning för de flesta och jag har bestämt mig för att slänga ut mitt 7900GT. Det kortet orkar inte med att köra spel på en 24" skärm med bra resultat. Det jag inte lyckats få klart för mig om 8800GT är om de kommer prestera bättre än de nuvarande 8800GTX korten? Är prestandavinsten (om någon) hög nog för att motivera att vänta längre?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Det där e fanimej världens sjukaste klisterlapp på ett grafikkort :p.

Ful eller ej, jag ska ha ett!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Trevligt att läsa!

imo...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ser inte den där fläkten löjligt liten ut? påminner mig om geforce4 fläkten.

det finns väl inget bra med att det måste vara stora kylanordningar på produkterna?

Det är snarare en fördel att den kräver mindre kylning eftersom det kan härledas till effektivare kärnor vilket bådar gått för överklockning.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
undrar vem som designade klisterlappen, ser ju ut att vara tagen direkt från någon barnreklam.

Hahaha håller med, vilken är målgruppen? 6-8 år eller?

Nu spelar ju klisterlappen på en grafikkortskylare minimal roll men ändå, galet ful!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Gud, inte en sådan fläkt =/ dom låter som jet-motorer!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Vilken kylare rekommenderas?

Som så många andra här:

Vill ha faktor!

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

vad fan, det va det fulaste.

Permalänk
Medlem

skall de här vara bättre en tex. 8800GTS med 320 mb ? Kostar lite under 3 tusen, skall man vänta på denna istället?
GTS skulle alltså vara sämre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
skall de här vara bättre en tex. 8800GTS med 320 mb ? Kostar lite under 3 tusen, skall man vänta på denna istället?
GTS skulle alltså vara sämre?

Enligt det testet som publiserades för någon vecka sen vann GT ganska överlägset över GTS 320 samt 640, var närmre till GTX i prestanda än GTS. Men ingen som vet hur bra det faktist är. Bör vi dock få reda på innom en mycket snar framtid.

Visa signatur

Intel Core 2 E4400, Leadtek 8800GTS 640, 2x 1GB Corsair 5300, Aerocool ExtremEngine 3T, MSI P6N SLI Platinum, Western Digital 250GB S-ATA, Chieftec CFT 560 W

Permalänk
Medlem

Går det att stoppa i ett sånt här pcie2.0 i en pcie1.0x16 port? Isf kanske det blir ett sånt här köp om det visar sig att det är så bra som det ser ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rn72
Vilken kylare rekommenderas?

Som så många andra här:

Vill ha faktor!

Tror en Zalman VF1000 passar.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
Går det att stoppa i ett sånt här pcie2.0 i en pcie1.0x16 port? Isf kanske det blir ett sånt här köp om det visar sig att det är så bra som det ser ut.

Japp, det går bra.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
Går det att stoppa i ett sånt här pcie2.0 i en pcie1.0x16 port? Isf kanske det blir ett sånt här köp om det visar sig att det är så bra som det ser ut.

Ja det är bakåtkompatibelt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Jag väntar på att Testkorten från RV670 kommer innan man kan bestämma sig för en ny uppgradering. Dessa kommer strax efter 8800GT.

Eftersom att både kort kommer att kosta lika mycket så vill jag ha det med bäst prestanda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Jag väntar på att Testkorten från RV670 kommer innan man kan bestämma sig för en ny uppgradering. Dessa kommer strax efter 8800GT.

Eftersom att både kort kommer att kosta lika mycket så vill jag ha det med bäst prestanda.

Samma här. Har svårt att tro att 2950 blir bättre än 8800GT men det är ju tveklöst värt att vänta 2 veckor.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ful eller ej, jag ska ha ett!

Samma här!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Om det är lika bra som testerna gjort gällande så verkar det ju vara ett givet köp

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Mitt nästa kort.... 7900GS får åka in i servern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Vilket ger mig dåliga vibbar. Mitt G4 gick sönder pga. liten och ettrig stackars fläkt som dammade igen och inte orkade snurra

Samma här, har hänt även andra jag känner.