Permalänk

Intel vs amd , SPEL?

tjeena. jag ska beställa lite saker åt en kompis pappa.. men han envisar sig om att:

"intel är bara bra i fil överförningar osv, men AMD är mycket bättre i spel idag"

"när man kommer ur pojkåldern så vet man att amd är bättre" osv, har jag fått höra och det är lite störande .. då vi alla vet att i DAGSLÄGET. dominerar intel?:

så jag skulle bara vilja ha en liten invändning ifrån er. som ett litet bevis på att intel är spelprossesorer.(syftar på Core2duo/quad) och bättre än AMD på princip allt?.

så vad säger ni vilken prosessor är bäst. E6850 eller AMD 6000+

jag inriktar mig främst på spel. överklockning och allmän prestanda.

Ursäkta mig om det blev en dubbelpost, inte meningen. radera en av trådarna isof!

mvh dawe

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

Gahh som jag skrev i den andra tråden 1000kr skillnad mellan prollarna.

Och om man lägger dom 1000kr på ett bättre graffikkort så är amd;n bättre.

Men en lite billigare cd2 mot amd 6000+ så vinner intel;n och vinner ännu mer om man klockar

Permalänk
Medlem

Och du kan ju alltid visa din kompis pappa dethär:
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=...

Visa signatur

Intel C2D e6600 @ 3,5ghz || Asus P5N-E SLI || ASUS EN8800GTS 320mb @ 634 (core) 2055 (mem) || 2x WDC 400GB S-ATA Raid 0 || Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA || Hiper Type-R 580W Modular || OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB @ 900mhz || Thermaltake Armor

Permalänk
Medlem

Din kompis pappa verkar inte ha hängt med det senaste året.
AMD var bättre överlag tills Intel lanserade sin Core 2 serie under sensommaren 2006. Dessa var då överlägsna AMDs processorer i princip allt (framför allt i spel) och hade överlägset bäst pris/prestanda förhållande.

AMD har forfarande inte kommit igen, även om de dock har sänkt priserna en hel del och därmed gjort sina processorer attraktiva igen i ekonomisk mening.

Ska man överklocka processorn så är tydligen Intels processorer en riktig dröm också.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.