Snabb mobilt grafikkort från Nvidia

Permalänk
Melding Plague

Snabb mobilt grafikkort från Nvidia

Nvidia har idag lanserat sitt snabbaste mobila grafikkort någonsin: Geforce 8800M GTX. Vi ser även modellen Geforce 8800M GTS. De skall enligt Nvidia göra underverk för nya spel som Crysis, Call of Duty 4 och Unreal Tournament 3.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett sådant kort skulle jag vilja ha i min Zepto.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Vad vad det jag sa? 8800m, vilken dröm.

Hoppas Zepto lyckas klämma in dessa i 15.4" datorer. med tanke på att 8600M går in i 14.1" så . Undrar hur lång tid det tar innan dessa finns på marknaden då.

Permalänk
Medlem

Lätt att man vill ha ett sånt

Permalänk
Medlem

det verkar ju faktiskt bra! vill faktiskt byta ut min dator mot en laptop nu när det finns bra saker

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Vackert Vore fränt om det kom till vostro 1500 datorerna (perfekt uppgradering när det behövs), har extremt svårt att tro det dock

Permalänk

Var det ingen annan skillnad än Stream Processors på dessa 2 grafikkort?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

ge mig !

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Var det ingen annan skillnad än Stream Processors på dessa 2 grafikkort?

Ingen alls. Hoppa satt det bara är låsta Stream Processors, så man kan låsa upp dem ^^. Men det är förmodligen inte så :(.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ingen alls. Hoppa satt det bara är låsta Stream Processors, så man kan låsa upp dem ^^. Men det är förmodligen inte så :(.

Med tanke på att dom laserskurit på deras senaste kort till stationära så har jag svårt att tro det...

Permalänk
Medlem

Men hur ser grafikkorten ut i en bärbar. Det borde ju ta mycket plats. Det kan väl inte bara vara det där chippet, det måste väl vara kärnan, right?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Är jag blind eller ?? Det enda som skiljer korten åt är den så kallade "Stream Processors" ?

//eddan4

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem

Fin batteritid de kommer bli med sli
Men annars så är de ha begär ifall man kan underklocka det helt så man får någolunda batteritid.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eddan4
Är jag blind eller ?? Det enda som skiljer korten åt är den så kallade "Stream Processors" ?

//eddan4

Läs alla kommentarer så får du svaret: JA!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eddan4
Är jag blind eller ?? Det enda som skiljer korten åt är den så kallade "Stream Processors" ?

//eddan4

"enda", 64 mot 96st, lär vara stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Vad vad det jag sa? 8800m, vilken dröm.

Hoppas Zepto lyckas klämma in dessa i 15.4" datorer. med tanke på att 8600M går in i 14.1" så . Undrar hur lång tid det tar innan dessa finns på marknaden då.

EDIT2: Vore trevligt!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Herregud, kul att utvecklingen går framåt.
Varje gång ett nytt Grafikorts monster kommer ut, tror man att det kommer ta ett låångt tag innan det kommer till laptopen.. men men.. ibland tycket man om att ha fel

Permalänk
Medlem

http://www.pcmicroworks.com/blackhawk.htm

Där ser ni hur dom ser ut. (orkar inte länka!)

Permalänk
Medlem

JÄKLAR vad små graffikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Fin batteritid de kommer bli med sli
Men annars så är de ha begär ifall man kan underklocka det helt så man får någolunda batteritid.

hmm något nytt batteri borde komma tycker man? läste i metro om någon som kommit på ett nytt batteri med upp till 80% bättre batteri tid...men man kanske inte ska lita så mkt på metro, dessutom var det ca ett år sen...

vad är det som hindrar att ha ett par billbatterier med sig i en rygg säck :)?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

SLI med dessa lär väll inte dra så mycket mer än SLI med 7900m GTX korten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
JÄKLAR vad små graffikkort

Brukar gpus vara mycket större?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
JÄKLAR vad små graffikkort

Det där är inte hela grafikkortet, bara gpu:n som MooDHooDs säger

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Tack för länken, fan va litet HELA kortet är. Fan va skumt att man får plats med sli i en bärbar...

Det är en ingerediens i en speldator, fårgan är vad den går på. Både gällande pengar, men även ström. Sli(även single) lär ju dra ström...

Edit. Jag konfigurerade en dator på länken. 4000 dollar slutade summan på:D Då med 8800sli och 600GB i en bärbar.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

sjuk prestanda i en bärbar, nice

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Brukar gpus vara mycket större?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Det där är inte hela grafikkortet, bara gpu:n som MooDHooDs säger

Han syftar givetvis på länken i dcxs inlägg

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Släpbar...

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dcxs
http://www.pcmicroworks.com/blackhawk.htm

Där ser ni hur dom ser ut. (orkar inte länka!)

Byggde ihop en dator som jag ville ha med lite extragrejjor och det bästa på marknaden blev inte dyrare än 8015.

Dollar:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

I framtiden får man väl bära med sig ett stort traktorbatteri för att kunna driva datorn

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem