Startar en dator med trasig processor?

Permalänk

Startar en dator med trasig processor?

Hej!
Nätaggregatet på min dator gick sönder och verkar ha tagit med sig lite annat i fallet för med ett nytt nätagg är datorn stendöd. Inte ett pip eller blink någonstans. Såhär långt har jag konstaterat att hårddisken har överlevt så allt är i alla fall inte kass.

Min förhoppning är att det ska räcka att byta moderkortet, men det finns väl en lite risk att processorn är stekt också.

Min fråga är hur en dator med trasig, eller helt utan processor men med helt moderkort skulle bete sig om allt annat är som det ska? Skulle något alls hända då? Tänds skärmen, kommer det några pip från PC-speakern?

Permalänk
Avstängd

Den är nog jättedöd utan - eller med trasig - processor. :/

Permalänk
Avstängd

om vi säger så här va får dig att tro att cpun har brunnit ,testa den i en annan dator ofast är det moderkortet som flyger först vid eventuella strömspikar testa går ju altid

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk

Tackar för svaren. Jag hade ingen annan dator att prova processorn i, och försökte mest bestämma mig för om det var någon idé att enbart köpa ett gammalt moderkort eller om jag skulle räkna med att processorn också var stekt.

Nu ligger det ett nytt (begagnat) moderkort hemma på skrivbordet som jag ska testa i helgen. Jag lär väl märka om processorn är kass.