Inköpshjälp; PS3 eller XboX 360.

Permalänk
Medlem

Inköpshjälp; PS3 eller XboX 360.

Hej!

Jag står i valet och kvalet nu, jag måste få lite nya ögon på mina funderingar.

Jag är ingen ren konsollmänniska måste jag ju börja med att säga. Jag spelar spel på konsoll mest för att det är bättre när man lirar med varandra och lättsamt att spela på, det är ofta det blir MMORPG's till datorn och dom tar sån tid oftast. Jag menar det går ju inte så ofta bara lira typ en timme och sen logga ut utan att man binder upp sig med polare etc.

Hur som helst... jag tänkte inhandla en konsoll och jag har läst runt lite här men jag tycks inte hitta dom svar jag letar och jag tänkte inte läsa PS3 tråden på 2500 svar, hoppas ni förlåter mig

Valet står mellan XboX 360 och Playstation 3. Båda är kraftfulla maskiner som jag föstått.
Har väldigt lite om ingen erfarenhet av Playstayionen men många av mina polare har XboX'ar.

Fördelarna med ett XboX:
*alla som har konsoll av mina vänner kör XboX
* den är billigare
* online lirandet blir ju roligare när polarna har samma maskin (dock är jag ingen konsoll människa i grunden så halo 3 är inte så aktuellt t.ex.forza är mer min stil )
* GTA4 är ett hett spel i mina ögon och tydligen ska dom kläckt ur sig att det ska ha stöd för 16 spelare online och då blir det lidande om man köper PS3'an (menar att då kan jag inte lira med polarna som kör XboX mest troligt)
* Just nu har denna maskinen bättre bild på många spel.

Fördelarna med en PS3:
* Titlarna är många som jag är sugen på här som; GT5, Ratchet&Clank, Army of Two, KillZone 2, FF XIII, Little Big Planet m.fl.
* När spelen är programerade som dom ska så tror jag denna maskin är bättre helt enkelt.
* gyro i dosan, dock ingen rumble
* PSP kompabiliteten kan vara intressant.
* Alltid gillat Playstation och hatat Microsoft

Dom är lite otydliga vad som är i Playstation lådan när man köper den så tipsa mig gärna om vad jag borde köpa förutom PS3 och Ratchet&Clank om jag nu beställer en PS3'a

Är ni som har PS3'an nöjd eller ångrar ni att ni beställde en över huvud taget? Vise versa till er som har XboX...
Jag som inte tycker om "solo" spel utan vill gärna vara fler/online i spel vilken konsoll rekomenderar ni? motivera gärna om ni orkar

Skulle vara tacksam som tusan om någon orkade med att guida mig lite. Som det känns nu har båda maskiner nått att erbjuda...

/Twizz

Permalänk
Medlem

Re: Inköpshjälp; PS3 eller XboX 360.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz

* gyro i dosan, dock ingen rumble

Dom är lite otydliga vad som är i Playstation lådan när man köper den så tipsa mig gärna om vad jag borde köpa förutom PS3 och Ratchet&Clank om jag nu beställer en PS3'a

kommer snart dock, men om man inte orkar vänta kan en sån dosa importeras.

om du har tjock-TV, ett RGB-snöre. om du har tavel-TV, ett HDMi-snöre. (eller ev HDMi-DVI, eller rent av ett komponentsnöre om det är en riktigt gammal rackare)

that's all.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

För mig vore ju valet självklart en XBOX 360 just nu. Men det valet grundar jag på saker som ej är tillåtet så... vi kan säga att det är det billigaste alternativet.

Men båda konsolerna är riktigt bra. Och det finns många bra spel till båda konsolerna. Tror nog du ska ta dig en funderare på vilka spel du är mest sugen på. Och sedan göra ditt val utifrån det.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: Inköpshjälp; PS3 eller XboX 360.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kommer snart dock, men om man inte orkar vänta kan en sån dosa importeras.

om du har tjock-TV, ett RGB-snöre. om du har tavel-TV, ett HDMi-snöre. (eller ev HDMi-DVI, eller rent av ett komponentsnöre om det är en riktigt gammal rackare)

that's all.

Jag har en 37'as LCD med HDMI... Ingår det HDMI kabel i paketet eller vadå?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Inköpshjälp; PS3 eller XboX 360.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Jag har en 37'as LCD med HDMI... Ingår det HDMI kabel i paketet eller vadå?

inte som standard nej. (vissa företag skickar dock med en sån i sina egna "paket" ibland)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Ta en funderare över vilka spel du vill spela.

Jag köpte en PS3 i dagarna med 40gb HD, och inget PS2 stöd, dock inget som jag lider av, har en gammal PS2-tjock som funkar prima.
Kan abra säga att jag är riktigt nöjd, onlinestödet för CoD4 är alldeles utmärkt tycker jag.
Samt att t.ex. Ratchet and Clank, Heavenly Sword är underbara spel.
Tillochmed gammla hederliga Oblivion känns mysigare på konsol.

PS3'an får ju DivX stöd inom en snar framtid har jag hört med. Vilket kan vara gnskatrevligt.
Jag bytte även ut den 40gb HD'n som sitter i mot en 500gb extern, vilket funkar prima fint

Permalänk
Sötast

16Player online till GTA4? Var har du hört det? Inga vidare bra träffar om det på google heller så jag antar rykte?

Valet är svårt....

Började på 360 och gick över till PS3 men det finns ju titlar på 360 som lockar nu på senare tid. Så båda två vore ju det bästa, men lite väl lyxigt kan man tycka.

Titlar titlar titlar.

Man kan ju skilja en del på vilka genrer av spel som kommer släppas och det gäller att försöka välja vilken sida man vill stå på om man endast kommer äga en av konsollerna.

I sig är väl maskinerna väldigt lika, båda erbjuder praktiskt taget samma saker men ser väl lite olika ut.

Själv gillar jag PS3an extra mycket pga design, ljudnivå stabilitet och handkontrollerna, alla vilket jag tycker är helt otroligt dåligt på xboxen (kontrollerna exkluderade)

Oavsett vilken du väljer som följer nog mycket nöje, tänk på. Om du vill använda din blivande konsoll till Multiplayer så bör du inte piratkopiera.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du gillar för spel, FPS och racing=360, J-rpg=Ps3.

Online delen är mycket bättre på 360 gemfört med Ps3 som nästan inte har nått som kan kallas online del.

Ps3 har inte många spel just nu och inte inom det närmaste heller. Varken multi eller exlusiva.

360 har många fler spel och nästan alla multi har fördelar på 360 som inte Ps3 har.

Ps3 har bättre prestanda, men som inte kan användas fullt ut just nu.

Den kommer säker bli jätte bra i slutet av denna genrations konsoller men då kommer det nya, så vem bryr sig då?

Men i alla fall, gillar du Japanska rollspel och Sony så ska du köpa Ps3. Dom bra spelen till Ps3 som finns nu är dom du nämner, om dom motiverar dig för att lägga ca 6k så borde du köpa det.

Gillar du resten och en riktigt bra online del så ska du köpa 360.

Du kan även söka här efter som varje vecka kommer det ett 10-tal trådar som denna.

Permalänk
Inaktiv

somsagt köp den som du gillar flest spel till, annars kommer du bara att ångra dig

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar och det verkar ju helt klart som om många uppskattar båda konsollerna.
Jag vet att online stödet på XboX'en är rätt bra, dock betvivlar jag att det inte går att göra bättre. Jag har ingen erfarenhet av PS3'ans så där kan jag inte yttra mig. Har någon spelat andra spel via PS3'ans online del förutom COD4? Berätta gärna om ni gillade/ogillade det... och om ni KAN jämför det gärna med XboX'ens

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
16Player online till GTA4? Var har du hört det? Inga vidare bra träffar om det på google heller så jag antar rykte?

http://gamereactor.se/nyheter/11972/Sexton+spelare!/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Beror på vad du gillar för spel, FPS och racing=360, J-rpg=Ps3.

Online delen är mycket bättre på 360 gemfört med Ps3 som nästan inte har nått som kan kallas online del.

Racing spel är ju rätt kul och det är ju ett av alternativen jag vill köpa en PS3'a. GT5 kommer ju bara till den. Forza 2 har min granne och jag har rätt fri tillgång till den maskinen för han jobbar nämligen inte på hemmaplan och är bortrest rätt ofta
Jag försöker se mitt inköp rätt långsiktigt eftersom konsoller brukar ju hålla några år

Varför är online delen mycket bättre på 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz

Varför är online delen mycket bättre på 360?

"vill man ha nått bra betalar man för det" som det brukar heta när Live motiveras av XBoxfans, sen är det ändå en nackdel att PS3 är lite dyrare än XBoxen enligt samma grupp. man vet inte vad man ska tro..

men kort sagt, jag har då inte märkt av mer instabilitet i markant grad på nån. däremot tyckte jag XBoxen var jobbig att koppla upp. men det kan ju ha förbättrats på senare iof.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Xbox 360 så klart!

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk

360 helt klart!

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Gah, fanboys.. fanboys.. fanboys.

Skit i vad folk säger. PS3 och 360 är i grunden likvärdiga. Onlinestöden är ganska likvärdiga. PS3 har som du säkert vet Blu-Ray, men kostar då igen mer. Du kan köpa HD-DVD tillägg till 360 om du vill, vilket jämnar ut det. Vad nån än säger är Blu-Ray onödigt för spel denhär generationen (de enda spel som behöver det är JRPG:n pga förrenderade filmsekvenser). Grafiken på dem är i slutändan lika bra. Rent tekniskt sett är den åtskiljande faktorn om du vill ha HD filmer inbyggt eller om tillägg går bra.

SEN! Det viktiga: Vilken har flest titlar du vill ha och hur viktigt är det att spela med dina kompisar?

(Personligen valde jag en 360 för 2 år sen på grund av att Oblivion då var 360-exklusivt. Jag hade tänkte mig en PS3 när det ännu verkade som om Oblivion skulle bli multi-platform.)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Xbox 360 så klart!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
360 helt klart!

Erik

Jädra bra svar då, speciellt när en har xbox loggan som sin avatar.

Om jag var helt ny i tv-spels världen och inte har någon favorit spelserie som är exklusiv till vadera xbox eller ps3 så skulle jag ta xbox eftersom du redan har vänner med den och det är ju alltid roligare att lira tillsammans som med mmorpg.

Kör Warhawk online med mitt ps3 och kan säga att det funkar mycket bra, jag kan maxa min lina men ändå känner jag inte något lagg alls när jag spelar warhawk. Så att playstation saknar online del är ju helt bullshit.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Vad nån än säger är Blu-Ray onödigt för spel denhär generationen (de enda spel som behöver det är JRPG:n pga förrenderade filmsekvenser)

nu är det ju inte enbart den typen av spel som har allt massivare utrymmeskrav, men oavsett om man anser att 5x utrymme är nödvändigt för att man inte spelar såna spel eller tänker se på film eller inte så går det inte att komma ifrån en annan fördel; konsollen blir väsentligt mycket tystare med BluRay. och förmodligen håller läsaren bättre också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar att många ser frågan objektivt dock finns det trångsynta fall men som bara ser svart eller vitt. Hoppas det ljusnar snart för er med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
...däremot tyckte jag XBoxen var jobbig att koppla upp. men det kan ju ha förbättrats på senare iof.

Jag har flertalet gånger kopplat in xbox på nätv här hemma, tre olika och alla har uppfört sig väldigt bra så jag antar att det har hänt en del där. ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
SEN! Det viktiga: Vilken har flest titlar du vill ha och hur viktigt är det att spela med dina kompisar?

Antar att PS3'an har mer intressanta titlar om man ser på släppta+kommande..

Ja, jag antar ju att det är rätt otroligt liten sannolikhet att PS3 användare ska kunna spela tillsammans med XboX användare även om de spelar samma spel

Bland det roligaste som finns i spelvärlden är väl att lira med polare imo, men jag vet inte om det är tillräckligt ändå för att köpa en konsoll som bara har cirka 2-3 titlar jag är intresserad av :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz

Jag har flertalet gånger kopplat in xbox på nätv här hemma, tre olika och alla har uppfört sig väldigt bra så jag antar att det har hänt en del där. ^^

Ja, jag antar ju att det är rätt otroligt liten sannolikhet att PS3 användare ska kunna spela tillsammans med XboX användare även om de spelar samma spel

ja det var bra länge sen som sagt, nått halvår efter den kom max.

mhm, det var ju på tal att tex UT skulle vara multispelbart i början, sen droppa XBox ut och det skulle funka endast mellan PS3 och PC, sen sprack tydligen de planerna med. trist..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast

Enligt prisjakt så listas 447 XB360 spel och 235 PS3 spel.
Hur det stämmer vet jag inte själv men en simpel jämförelse iaf.

Jag har haft min PS3 sen releasedagen och inte jag heller har haft problem med online funktioner (googla själv så hittar du inte många trådar om problem, utan fler trådar med svar som dvärgens (att det inte finns en onlinedel fniss)

Ganska många exklusiva häftiga spel som just har släpps eller släpps snart. Själv väntar jag på mitt Ratchet att dimpa ner i brevlådan och Uncharted efter det :]

(dvärgen igen) Vilka fördelar multi har på 360 kan jag inte uttala mig om faktiskt, men vad jag vet så loggar jag in, pingar riktigt riktigt lågt. Och spelar spelet.... sen vet jag inte vad som fattas....?

Heh, iaf... ska inte tjata med dvärgen som vanligt, men hans påstående är oftast riktigt komiska

Om du alltid älskar playstation så tror jag inte du blir besviken, det är samma som det alltid varit, bara nyare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Bland det roligaste som finns i spelvärlden är väl att lira med polare imo, men jag vet inte om det är tillräckligt ändå för att köpa en konsoll som bara har cirka 2-3 titlar jag är intresserad av :S

Ja, som jag ser det är det vad det handlar om.. och tyvärr kan nog ingen här hjälpa dig med den prioriteringen

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många exklusiva spel du är intresserad av till ps3an du är intresserad av så tycker jag att du ska köpa en ps3. Jag själv skulle valt en 360 av rent ekonomiska skäl

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Iallafall jag skulle valt konsol efter vilka spel jag helst vill spela.

För min del blev det flera faktorer som gjorde att jag valde Xbox 360. Bland annat mediacentermöjligheten, spela upp HD filmer och liknande. Hadde en appletv innan som totalsög enligt mig, för klen cpu kraft osv.

Enda nackdelen med Xboxen är att den låter nå så ini-h, och då är inte jag en som är okänslig mot ljud.....

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Enligt prisjakt så listas 447 XB360 spel och 235 PS3 spel.
Hur det stämmer vet jag inte själv men en simpel jämförelse iaf.

Jag har haft min PS3 sen releasedagen och inte jag heller har haft problem med online funktioner (googla själv så hittar du inte många trådar om problem, utan fler trådar med svar som dvärgens (att det inte finns en onlinedel fniss)

Ganska många exklusiva häftiga spel som just har släpps eller släpps snart. Själv väntar jag på mitt Ratchet att dimpa ner i brevlådan och Uncharted efter det :]

(dvärgen igen) Vilka fördelar multi har på 360 kan jag inte uttala mig om faktiskt, men vad jag vet så loggar jag in, pingar riktigt riktigt lågt. Och spelar spelet.... sen vet jag inte vad som fattas....?

Heh, iaf... ska inte tjata med dvärgen som vanligt, men hans påstående är oftast riktigt komiska

Om du alltid älskar playstation så tror jag inte du blir besviken, det är samma som det alltid varit, bara nyare

Säger inte att där inte finns nån, menar att den är så pass liten att man knappt kan kalla den online del, finns 5-10 spel som har online till Ps3, alla till 360 har mer eller mindre det.

Sen väljer hur många utveklare som helst bort online delen på Ps3.

Sen att komma och säga att live kostar ynkliga ca 50kr i månade är bara skitsnack, live är ljus år bättre hur man än vrider och vänder på det. Ps3 får man instället betala för nästan allt man vill ha.

Ja efter som inte ens nära hälften av alla multi spel på ps3 har online del gemfört med 360. Sen bryr jag mig inte hur lågt du pingar.

Permalänk
Medlem

Re: Inköpshjälp; PS3 eller XboX 360.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz

*alla som har konsoll av mina vänner kör XboX

Det för mig iaf, hade varit en avgörande faktor, så kör på 360n enligt mig, den är billigare med. Men som nämnts så är dom rätt likvärdiga i övrigt.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det bara är Singleplayer spel, alltså spel där utvecklarna inte har tänkt att ha Online öht från början, som inte har online, resten har det och så många är det inte som inte har det..

Tycker folk är lite hårda mot dess online funktion. För mig har det funkat super sen dag ett, att ladda ner trailers, bilder, köpta spel, demos osv, och sen Warhawk kom har man alltid haft något roligt att spela mot/med sina kompisar..

Edit: 5-10 spel tycker jag låter vääldigt lite, har du någon källa på det?
Har nog mer PS3 spel här hemma som jag kan köra online på

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
(dvärgen igen) Vilka fördelar multi har på 360 kan jag inte uttala mig om faktiskt, men vad jag vet så loggar jag in, pingar riktigt riktigt lågt. Och spelar spelet.... sen vet jag inte vad som fattas....?

Dvärgen har faktist rätt där, de flesta multiplattformspel är portningar från xbox360. Men däremot om vi tar COD4 så är det bättre på ps3an, infinity ward hade olika teams som jobba på de olika plattformar från scratch.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Säger inte att där inte finns nån, menar att den är så pass liten att man knappt kan kalla den online del, finns 5-10 spel som har online till Ps3, alla till 360 har mer eller mindre det.

Du menar att alla spel har stöd för achievments, därav online delen? När home kommer blir det ju samma sak och det kommer bli GRATIS.

Twizz: Om du gillar ps3 spelutbud 2008 så är det ps3 som gäller. Final Fantasy XIII själv motiverade mig att köpa ps3.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Sötast

Jag gillar verkligen inte att förstöra såna här trådar med spam against fanboys men ändå....

Angående 5-10 spel till PS3.

Enligt prisjakt igen (möjligt inte den säkraste källan men som ger en bild)
Så:
Har 174 av 447 Xbox360 spel multiplayerdel ~38%
Och 79 av 235 PS3 spel multiplayer del. ~33%

Kan vi lämna den delen då?
Visar bara att du inte vet hur många online det finns till PS3 ELLER Xbox, du bara drömmer att xboxen är allmighty tydligen.

Är bara lite löjligt att hålla på så.

Personligen orkar jag egentligen inte hålla på att leka såhär längre utan blev riktigt trött på allt fanboy snack redan vid releasen och då, men vill bara hellre att snubben som försöker bestämma sig ska få en riktig bild av båda och det verkar som alla andra kan ge en ganska bra bild förutom.... en person som tror den ena sidan är gud, himlen och "happily ever after"

Permalänk
Medlem

Ja, just nu lutar det helt klart mot en PS3'a... Den känns mer framtidssäker än XboX'en av någon anldening, jag vet inte vad det är som gör att jag känner så men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Det för mig iaf, hade varit en avgörande faktor, så kör på 360n enligt mig, den är billigare med. Men som nämnts så är dom rätt likvärdiga i övrigt.

Mjo, men jag har ju rätt "fri" tillgång till en XboX om jag så vill så det känns lite kaka på kaka att köpa en sån. Nu när det finns en billigare PS3'a än förut så känns ~1000kr rätt irrelevant för man kommer ju förmodligen ha spelkonsollen i flertalet år. Skulle gissa att Sony inte kommer med någon ny konsoll dom närmaste 5 åren?

Microsoft kommer förmodligen släppa en snabbare tror jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
Twizz: Om du gillar ps3 spelutbud 2008 så är det ps3 som gäller. Final Fantasy XIII själv motiverade mig att köpa ps3.

Finns det någon lista över spel som kommer till båda konsollerna under 2008?
Skulle vara trevligt att titta lite. Det kanske är nått spel till XboX'en jag glömt bort helt...

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Personligen orkar jag egentligen inte hålla på att leka såhär längre utan blev riktigt trött på allt fanboy snack redan vid releasen och då, men vill bara hellre att snubben som försöker bestämma sig ska få en riktig bild av båda och det verkar som alla andra kan ge en ganska bra bild förutom.... en person som tror den ena sidan är gud, himlen och "happily ever after"

Hehe, det är lite av detta som jag känner på XboX'en med... alla verkar som om det inte finns andra alternativ. Kanske har Microsoft installerat nån insnöings-processor i boxen?

Permalänk
Inaktiv

En fördel med onlinedelen i xbox 360 är ju att det är lätt att prata med varandra i mick.

Det kommer att ändras snart till ps3, eftersom att man kommer kunna "tabba ut" i spel och starta en chat och troligtvis även lyssna på musik i spel. Då ser jag deras online delar som likvärdiga.

Sedan så är ju priset rätt så lika, men om många av dina kompisar har xboxen så kan du ju köpa den för att kunna spela med dem, eller köpa en ps3 för att vara cool. (det gjorde jag, alla ville komma och testa ^^)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
En fördel med onlinedelen i xbox 360 är ju att det är lätt att prata med varandra i mick.

Det kommer att ändras snart till ps3, eftersom att man kommer kunna "tabba ut" i spel och starta en chat och troligtvis även lyssna på musik i spel. Då ser jag deras online delar som likvärdiga.

Sedan så är ju priset rätt så lika, men om många av dina kompisar har xboxen så kan du ju köpa den för att kunna spela med dem, eller köpa en ps3 för att vara cool. (det gjorde jag, alla ville komma och testa ^^)

Ah, nice info, det visste jag inte om voice grejjen.

Cool och cool... Det är ju alltid ett plus iofs

Hur fungerar PS3'ans motsvarighet till Dashboarden på XboX'en då? Kan man göra typ samma saker?
Jag antar att den är bättre för XboX'ens kan inte möjligt vara sämre än vad den är nu. Lätt boxens största nackdel...