Permalänk

När kommer 4GB+ minne behövas?

Funderar lite på när och om ja ska köpa mer minne och gå över till 64 vista.

Får plats med 8GB på mitt kort, frågan e ju inte om utan när kommer spel osv kräva mer än 3GB som 86:an klarar idag. Som ja ser d är d ju på gränsen idag.

Så frågan e ju om man ska smäcka i 4 x 2GB nu när priserna är så låga och gå över till 64, lr om man ska vänta tills nästa dator.

Går det isf att först sätta i 2 x 2GB och sen ev. två till, tänkte om d spelar nån roll om man ska öveklocka om dom måste ha samma timing lr nått?

Visa signatur

e6750 @ 3200 / asus p5w dh deluxe / leadtek 8600gts / memory expert ddr2 1GB PC5300 @ 800 / 480W / 2 * 250 GB samsung / 500 GB Freecom extern usb

Permalänk
Medlem

Så länge programmen skrivs i 32-bitars kod kan de normalt sett inte använda mer än 2GB.
Tillgången på 64-bitars program är inte stor. Jag gissar på att först med nästa windowsversion som blir enbart 64-bit kommer även mjukvaruutvecklarna att gå över till 64-bit.
Således, nöj dig med 4GB idag.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

ok ja fattar, ja d blir ju billigare.

Visa signatur

e6750 @ 3200 / asus p5w dh deluxe / leadtek 8600gts / memory expert ddr2 1GB PC5300 @ 800 / 480W / 2 * 250 GB samsung / 500 GB Freecom extern usb

Permalänk

Hej! jag har surfat runt som en tok på nätet för att hitta information om minnet för Vista 64 bit.

jag använder XP64 för närvarande och det är ett sjukt stabilt operativsystem.
Just nu har jag 6gb och satte igång med en installation av Vista 64 på en annan partition, men blev inte som jag tänkt mig. gick inte att installera alls med 6gb i datorn, så jag tog ut 4gig och provade att installera med 2gb minne, och det fungerade utan problem, när jag sedan satte in 4gb igen så vägrade vista 64 att starta (blåskärm precis innan windowsloggan kommer)

Jag vet inte om detta är pga just min hårdvara, men var försiktig så att du inte köper onödigt med minnen, som jag läst o googlat runt på minnen så verkar det som att vista64 bara stödjer 4gb RAM. Kan någon bekräfta detta? jag är väldigt "intermediate" och behöver hjälp, är mitt system tokigt eller är 4gb ryktet sant??

J

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard

Permalänk
Medlem

Finns en bugg som får vista64 i releaseversion att bråka med 4GB+. Löses med en hotfix. Den bör komma ner automatisk med windows update. När den väl är installerad så är det bara att stoppa i resten av minnet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara