Permalänk
Medlem

Minnena är specade med timings 5-4-4-15 vid 2.1 Volt enligt OCZ hemsida men kollar man i CPU-Z så finns en minnesprofil med 5-4-4-15 vid 2.0 Volt. Så jag testade ställa in 2.0 Volt i bios (+0.20 V) och de funkar finfint med 5-4-4-15 när jag testar med memtest86+. Kör dom i ett Gigabyte P35-DS4 med en Q6600 processor. De funkade även perfekt vid 1,8 Volt och 6-6-6-18 enligt SPD. Jag har inte testat något annat än dessa standardinställningar. Jag kör med 4 GB (2 x 2GB).

Permalänk

OCZ Sli 6400 -

Hur mycket volt kan man ge 8gb av dessa minnen, vid OC ?? Kan man ligga på 2,4 eller mer ?

Permalänk
Medlem

Garantin gäller upp till 2,2 Volt och de har något övervoltningsskydd tror jag så det är inte säkert man tjänar på att ge dom 2,4 Volt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Garantin gäller upp till 2,2 Volt och de har något övervoltningsskydd tror jag så det är inte säkert man tjänar på att ge dom 2,4 Volt.

Tack för ditt inlägg, men ja skulle vilja ha mer feedback... för jag kommer inte över 830 ... kanske är det för att man 8gb (2gb*4) Som gör att det stannar upp ... ?Ingen som har voltat på dessa minnen mer än 2,2.. Eller om det finns någon som har några andra teorier!

mvh

Edit: Kollat och härjat med andra minnen, färre minnen m.m.
Tror starkt på att det är moderkortet som sätter stopp...
(MSI NEO P35)

Permalänk
Medlem

Verkar vara flera som som kör dess på sina Gigabyte GA-P35-DS3. Kan någon säga mig om de då även passar på ett GA-P35C-DS3R?
Detta moderkort är en hybrid mellan DDR2 och DDR3. Kan detta ställa till det för mig tro?

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arulord
Verkar vara flera som som kör dess på sina Gigabyte GA-P35-DS3. Kan någon säga mig om de då även passar på ett GA-P35C-DS3R?
Detta moderkort är en hybrid mellan DDR2 och DDR3. Kan detta ställa till det för mig tro?

jag har ds3r och det funkar bra, kör minnena i 1000mhz nu stabilt, inte testat högre...

det är dessa du menar va? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343039 orkar inte läsa hela tråden

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

jag har plannerat att köpa dessa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070

är det värt de extra hundringarna med flens?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
jag har plannerat att köpa dessa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070

är det värt de extra hundringarna med flens?

Du menar fläns hoppas jag.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Du menar fläns hoppas jag.

Haha japp, men till frågan?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med minnespriserna nu ?
Är priset stabilt eller på väg upp eller ner ?

Funderar på 2st par av dessa :
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343039

Någon som vet om de funkar på ett P35C DS3R
Samma fråga som Aulord frågar ovanför..
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335586

Vista Ultimate 64 på 2 Gb känns ju lite...när man kan ha 8 Gb för 1600:-

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hur ligger det till med minnespriserna nu ?
Är priset stabilt eller på väg upp eller ner ?

Funderar på 2st par av dessa :
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343039

Någon som vet om de funkar på ett P35C DS3R
Samma fråga som Aulord frågar ovanför..
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335586

Vista Ultimate 64 på 2 Gb känns ju lite...när man kan ha 8 Gb för 1600:-

är same same, vissa har gått upp lite och andra ligger kvar på samma summa, och ja det ska funka. bara köra bios-update så är du i hamn

Permalänk
Medlem

OnT:
Klockar ganska hyffsat om man släpper lite på timings;
provar nu med 1000mhz 5-5-5-15 på 2.1volt och gick igenom memtest utan fel. Kan tillägga att jag kör 4 sådana stickor på ett evga 780i.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Def Dog

En fråga angående kylningen på OCZ Reaper minnena
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070
Dessa verkar ju vara snäppet bättre än Sli-minnena tråden handlar om.
Går det att vinkla kylningen så man slipper att råka ut för cpukylare som inte får plats ?
Och hur lämpliga är dom till E8200-E8400 med 1333speed ?
Hur lämpliga är trådens Sli minnen till 1333 prollar ?

Har nyligen hoppat på 775 tåget och Intel ifrån Amd och Opteron och är lite grön på detta nu.

Kör fn med GA-P35C-DS3R en 2180 @ 3000Mhz
och dessa minnen
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104985

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger_killer
Tack för ditt inlägg, men ja skulle vilja ha mer feedback... för jag kommer inte över 830 ... kanske är det för att man 8gb (2gb*4) Som gör att det stannar upp ... ?Ingen som har voltat på dessa minnen mer än 2,2.. Eller om det finns någon som har några andra teorier!

mvh

Edit: Kollat och härjat med andra minnen, färre minnen m.m.
Tror starkt på att det är moderkortet som sätter stopp...
(MSI NEO P35)

Du bör inte överstiga 2.4v! Då dödar du mest troligen minnena. 2.3v är väl max man bör använda sig av vid 24/7 användning.

Ditt moderkort lär inte sätta stop så tidigt, det låter onekligen väldigt otroligt.
Använder du verkligen minnesdividern på rätt sätt? Det låter onekligen som om du försöker klocka i 1:1 förhållande mellan cpu och minne så att CPU'ns fsb sätter stop före minnena.

p35-chipset bör klara 600(1200Mhz DDR) utan problem! Läs t.ex yanagis överklockningsguide som finns under kyl och överklock så lär du dig vad du pillar med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Tack för svaret Def Dog

En fråga angående kylningen på OCZ Reaper minnena
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070
Dessa verkar ju vara snäppet bättre än Sli-minnena tråden handlar om.
Går det att vinkla kylningen så man slipper att råka ut för cpukylare som inte får plats ?
Och hur lämpliga är dom till E8200-E8400 med 1333speed ?
Hur lämpliga är trådens Sli minnen till 1333 prollar ?

Har nyligen hoppat på 775 tåget och Intel ifrån Amd och Opteron och är lite grön på detta nu.

Kör fn med GA-P35C-DS3R en 2180 @ 3000Mhz
och dessa minnen
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104985

Minnen som minnen, de minnena är inget speciellt förutom sin storlek och timings. Behöver inga speciella minnen till någon specifik processor och vice versa.
Är du ute efter överklockning är det ju en helt annan sak, men då borde du utgå ifrån vad folket i denna tråd klockat sli-minnena till och anta att det är minst lika bra som de (vilket de absolut bör vara).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
jag har ds3r och det funkar bra, kör minnena i 1000mhz nu stabilt, inte testat högre...

det är dessa du menar va? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343039 orkar inte läsa hela tråden

Jaså. Du skrev det där den 22a. Och sedan ser man på kompletts recensioner att du mytar upp minnenas hastighet rejält! 1200 låter lite väl mycket för de där, eller vad säger du

"[i]2008-02-05Recensent: Ertan Muedin

Mycket snabba minnen! Kört dom i 1200MHz och 4-4-4-12 vilket är riktigt bra! Och garantin är fortfarande kvar om man kör dom vid hela 2.3volt, hos andra är det oftast 2.2. Rekommenderas varmt, även för dom som inte använder SLI

[/i]"

Garantin är väl ändå vid 2.2v på OCZ också Sen har SLI-namnet noll betydelse i minnessammanhanget

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Trigger_killer
Tack för ditt inlägg, men ja skulle vilja ha mer feedback... för jag kommer inte över 830 ... kanske är det för att man 8gb (2gb*4) Som gör att det stannar upp ... ?Ingen som har voltat på dessa minnen mer än 2,2.. Eller om det finns någon som har några andra teorier!

mvh

Edit: Kollat och härjat med andra minnen, färre minnen m.m.
Tror starkt på att det är moderkortet som sätter stopp...
(MSI NEO P35)
--------------------------------------------------------------------------------

Du bör inte överstiga 2.4v! Då dödar du mest troligen minnena. 2.3v är väl max man bör använda sig av vid 24/7 användning.

Ditt moderkort lär inte sätta stop så tidigt, det låter onekligen väldigt otroligt.
Använder du verkligen minnesdividern på rätt sätt? Det låter onekligen som om du försöker klocka i 1:1 förhållande mellan cpu och minne så att CPU'ns fsb sätter stop före minnena.

p35-chipset bör klara 600(1200Mhz DDR) utan problem! Läs t.ex yanagis överklockningsguide som finns under kyl och överklock så lär du dig vad du pillar med.
------------------------------------------------------------------------------------------
Du det där har jag inte tänkt på..hmmm ... När sätter en Q6600 FSB stop då (1066 ?)
Skall även ta och läsa den guiden , om det inte är den jag redan läst .. )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz

Minnen som minnen, de minnena är inget speciellt förutom sin storlek och timings. Behöver inga speciella minnen till någon specifik processor och vice versa.
Är du ute efter överklockning är det ju en helt annan sak, men då borde du utgå ifrån vad folket i denna tråd klockat sli-minnena till och anta att det är minst lika bra som de (vilket de absolut bör vara).

Den saken förstår jag, jag syftade på hur lämpliga de var till en prolle som behöver snabbare minnen och specifikt att klocka med.

Går det att vinkla den heatpipen på minnena så man slipper ev strul med att de inte får plats pga cpukylaren ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger_killer
citat:
------------------------------------------------------------------------------------------
Du det där har jag inte tänkt på..hmmm ... När sätter en Q6600 FSB stop då (1066 ?)
Skall även ta och läsa den guiden , om det inte är den jag redan läst .. )

Jag tror säkert att du läst den guiden men inte så att du förstått den eller alldeles för fort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Den saken förstår jag, jag syftade på hur lämpliga de var till en prolle som behöver snabbare minnen och specifikt att klocka med.

Går det att vinkla den heatpipen på minnena så man slipper ev strul med att de inte får plats pga cpukylaren ?

Ptja, det är ju bara att räkna? Klarar dom säg 1066Mhz så är det FSB på 533. Så tar du t.ex en penryn, vi säger e8400 som har 9*333 så kan du nog fläska på ända upp till 9*533 utan större problem vilket blir ca 4.8GHz. Således bör de inte vara några problem att kanske nå 5Ghz sträcket på en sån t.ex.

Heatpipsen gor nog inte att vinkla allt för mycket, de lär gå av rätt lätt. Men jag tror inte heller man behöver den kylningen på minnena har jag en känsla av, den fina dekorationen kring minnena anser jag inte göra någon större nytta mer än att pryda dom Så bara ta bort och testa alternativt att man skippar att ha en fläkt på den sidan man har minnena på eller monterar fläkten på ett annat sätt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Skillz
[B]Jag tror säkert att du läst den guiden men inte så att du förstått den eller alldeles för fort

Kan vara så!

Ptja, det är ju bara att räkna? Klarar dom säg 1066Mhz så är det FSB på 533. Så tar du t.ex en penryn, vi säger e8400 som har 9*333 så kan du nog fläska på ända upp till 9*533 utan större problem vilket blir ca 4.8GHz. Således bör de inte vara några problem att kanske nå 5Ghz sträcket på en sån t.ex.

Men kör jag 9*385 = 3465
Så körs minnena i 770 i 1:1

Även kört 8*420 = 3360
minnena då i 840 1:1
En liten höjning till 425 så blir de blå skärm, spelar ingen roll vad jag höjer i spånningsväg (Volt,Vcore mm)

Men dom som klockar, kör dom inte i 1:1
Hur, eller vart tar de stopp ?

Edit: Kollade snabbt, 1:1 är det lägsta jag kan köra 1:20,1,25,1,55 osv ökar bara på Hastigheten till minnena...
Så vad föreslår du att man klockar med för förhållande mellan cpu och minne ?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Trigger_killer
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jag tror säkert att du läst den guiden men inte så att du förstått den eller alldeles för fort

Kan vara så!

Ptja, det är ju bara att räkna? Klarar dom säg 1066Mhz så är det FSB på 533. Så tar du t.ex en penryn, vi säger e8400 som har 9*333 så kan du nog fläska på ända upp till 9*533 utan större problem vilket blir ca 4.8GHz. Således bör de inte vara några problem att kanske nå 5Ghz sträcket på en sån t.ex.

Men kör jag 9*385 = 3465
Så körs minnena i 770 i 1:1

Även kört 8*420 = 3360
minnena då i 840 1:1
En liten höjning till 425 så blir de blå skärm, spelar ingen roll vad jag höjer i spånningsväg (Volt,Vcore mm)

Men dom som klockar, kör dom inte i 1:1
Hur, eller vart tar de stopp ?

Edit: Kollade snabbt, 1:1 är det lägsta jag kan köra 1:20,1,25,1,55 osv ökar bara på Hastigheten till minnena...
Så vad föreslår du att man klockar med för förhållande mellan cpu och minne ?

Testa 400*8 och förhållande på 1.20 och spänningen på 2.25v eller t.om 2.3v. Så vet du om dina minnen klarar 1000Mhz eller ej. Om den funkar med det så har vi kommit fram till att din processor har en FSB-vägg vid 425 alltså allt över 425 kommer inte att funka för din processor tar stop.

Ja, dom som klockar ökar oftast förhållandet mellan fsb och minne för att kunna klocka upp minnena individuellt därav att processorn oftast sätter stop vid 400-450 FSB. Allt över det och man har haft tur och fått ett guldexemplar utav CPU.

Du har inte läst yanagis guide på "riktigt" märker jag.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Testa 400*8 och förhållande på 1.20 och spänningen på 2.25v eller t.om 2.3v. Så vet du om dina minnen klarar 1000Mhz eller ej. Om den funkar med det så har vi kommit fram till att din processor har en FSB-vägg vid 425 alltså allt över 425 kommer inte att funka för din processor tar stop.

Ja, dom som klockar ökar oftast förhållandet mellan fsb och minne för att kunna klocka upp minnena individuellt därav att processorn oftast sätter stop vid 400-450 FSB. Allt över det och man har haft tur och fått ett guldexemplar utav CPU.

Du har inte läst yanagis guide på "riktigt" märker jag.

jag har skrivit ut guiden .... nu!

Grejen är den att jag provat, allt möjligt..först satt minnena på 6-6-6-18
Sen prövar jag med 1:1 och resterande, men minnena vill inte starta över 840 mhz spelar ingen roll vad FSB står på... lägger jag minnena på säg 756mhz (9*378) Så tar det stopp med ...cpu istället ....
Spelar ingen roll vad jag lägger Vcore på!
Problemet kan nog ligga i NB, SB, SB I/O, VTT FSB Voltage, dessa har jag ingen koll på alls vad dom går i just nu ... dom står på auto... ändrar jag från auto så börjar dom längst ner ...så det är svårt att veta var dom ligger på nu!
Angående minnena så finns det mer att ändra än (6-6-6-18) fanns trf trc eller något sådant ...bör man finga på dessa för att speeda upp minnena ?

jag tror att det bästa jag kört stabilt är 8*420=3360/Minne 840

(Msi neo p35,Q6600, 8gb OCZ sli (2gb*4)

Tycker att man borde nå 3,6 iaf! Kollat tempen och den springer inte över 70 grader i load.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger_killer
jag har skrivit ut guiden .... nu!

Grejen är den att jag provat, allt möjligt..först satt minnena på 6-6-6-18
Sen prövar jag med 1:1 och resterande, men minnena vill inte starta över 840 mhz spelar ingen roll vad FSB står på... lägger jag minnena på säg 756mhz (9*378) Så tar det stopp med ...cpu istället ....
Spelar ingen roll vad jag lägger Vcore på!
Problemet kan nog ligga i NB, SB, SB I/O, VTT FSB Voltage, dessa har jag ingen koll på alls vad dom går i just nu ... dom står på auto... ändrar jag från auto så börjar dom längst ner ...så det är svårt att veta var dom ligger på nu!
Angående minnena så finns det mer att ändra än (6-6-6-18) fanns trf trc eller något sådant ...bör man finga på dessa för att speeda upp minnena ?

jag tror att det bästa jag kört stabilt är 8*420=3360/Minne 840

(Msi neo p35,Q6600, 8gb OCZ sli (2gb*4)

Tycker att man borde nå 3,6 iaf! Kollat tempen och den springer inte över 70 grader i load.

Som sagt, att du inte kommer högre beror endast på att du verkar köra 1:1 förhållande och klockar i synk med minnena och inte drar upp förhållandet alls. Så du virrar bara bort dig på annat vad det verkar som.

Du får som jag skrev innan, höjja till divider 1.20 (eller vad du nu har för divider i ditt BIOS för minnesförhållandet till bushastigheten) vid en fsb på t.ex 400, så att du vet om minnena orkar mer eller inte. Om du inte kan köra 400FSB så kör på 350 FSB och en minnesdivider på t.ex 3.00 eller vad du nu har för val i BIOS så att minnena körs i 350*3 = 1050Mhz.

Som du skrev innan "Edit: Kollade snabbt, 1:1 är det lägsta jag kan köra 1:20,1,25,1,55 osv ökar bara på Hastigheten till minnena..."
Det är just det du vill göra, öka hastigheten till minnena för att utesluta att cpu'n inte är flaskhalsen, annars kommer du aldrig få veta

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Som sagt, att du inte kommer högre beror endast på att du verkar köra 1:1 förhållande och klockar i synk med minnena och inte drar upp förhållandet alls. Så du virrar bara bort dig på annat vad det verkar som.

Du får som jag skrev innan, höjja till divider 1.20 (eller vad du nu har för divider i ditt BIOS för minnesförhållandet till bushastigheten) vid en fsb på t.ex 400, så att du vet om minnena orkar mer eller inte. Om du inte kan köra 400FSB så kör på 350 FSB och en minnesdivider på t.ex 3.00 eller vad du nu har för val i BIOS så att minnena körs i 350*3 = 1050Mhz.

Som du skrev innan "Edit: Kollade snabbt, 1:1 är det lägsta jag kan köra 1:20,1,25,1,55 osv ökar bara på Hastigheten till minnena..."
Det är just det du vill göra, öka hastigheten till minnena för att utesluta att cpu'n inte är flaskhalsen, annars kommer du aldrig få veta

Provat här idag med andra divider ...men minnena säger stopp på allt över 840hmz .....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger_killer
Provat här idag med andra divider ...men minnena säger stopp på allt över 840hmz .....

Ta ur 2 stickor och testa kör minnena på runt 900-1000Mhz då. Enda som kan stoppa klockningen som jag ser det annars är väl att ditt moderkort kan ha problem att köra med 4stickor ram.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Ta ur 2 stickor och testa kör minnena på runt 900-1000Mhz då. Enda som kan stoppa klockningen som jag ser det annars är väl att ditt moderkort kan ha problem att köra med 4stickor ram.

Provat, två stickor, och en sticka! Max 840 ...
Så som jag trodde moderkortet sätter stopp....

Permalänk
Medlem

Hmmm, nu har jag installerat dessa minnen i Gigabyte GA-EP35-DS4 och ställt in spänningen 2,05 Volt (2,096 V visas i PCHealth i bios) och timings 5-4-4-15 enligt specifikationen men då jag kör memtest86+ i många timmar (typ hela natten) så får jag ett enstaka fel i test #5 (typ en gång av 10 rundor). Verkar som minnena alltså inte uppfyller specifikationerna men det kanske är något annat som orsakar problemet? Jag kör med Xeon X3350 processor.

Jag testade i alla fall att minsta spänningen till 1,90 Volt och ändrade till 5-5-5-15 timings och då verkade minnena gå stabilt vid DDR2 960 MHz hastighet (körde multipel 7 till CPU, 400 MHz fsb och 6:5 minnesdivider). Orkade inte testa högre då det lär räcka till för eventuell överklockning.

Så egentligen är jag ändå rätt nöjd med minnena, ställde ner dom till DDR2 800 MHz men 5-5-5-15 trimings för då ska de väl ändå vara stabila och körde sedan hela natten memtest86+ utan några som helst fel. Men egentligen har man väl rätt att få minnena utbytta då de inte uppfyller sin specifikation. Eller är det moderkortet som strular? Har ställt alla övriga spänningar på normal men man kanske skulle öka MCH ett snäpp för att 5-4-4-15 ska funka vid 2,1 Volt?

Funderar på att så småningom köra 400x8 på CPU för att simulera en X9770 och minnena i DDR2 960 för det ska väl kunna bli aningen snabbare än att köra lägre timings vid DDR2 800 (får väl testa och se vad det blir).

EDIT: Inga problem med memtest test#5 efter ha loopat testen hela natten med 5-5-5-15 i DDR2 800 MHz och 1,9 Volt. Jaja, då behåller jag minnena i alla fall.

Permalänk
Medlem

mina minnen tvärvägrar när jag pluggar in alla fyra i både gigabyte och dfi-kortet
skall fippla lite med placeringen osv. men det bådar inte gott.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------