Samlarmus från Razer

Permalänk
Melding Plague

Samlarmus från Razer

Tillverkaren Razer har idag lanserat en samlarmus som heter Boomslang 2007. Den har samma form som tidigare Boomslang-möss men har en uppdaterad optisk sensor och inbyggt minne.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Snygg, en viss "vill ha"-faktor..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Mmm, Boomslang! Den bästa form på mus jag har haft, synd att det var kula på den första bara.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Jao det var synd. Min första Boomslang jag köpte måste ha varit ett måndagsexemplar för den funka kasst från början, min billiga Logitech var mkt bättre >_< Jag har kvar den fina metall lådan dock, har lök i den nu

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
... har lök i den nu

Hahaha, .
Ser ut att vara en schysst mus. Lachesis eller denna lockar för mig, om nu min Diamondback av någon anledning skulle gå sönder.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Om den bara hade sett ut lite mer såhär:

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Skit mus rent utsagt! Tacka vettja Mx518!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

MX518 är nog den skönaste musen jag suttit på. Tacka Logitech

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk
Medlem

Har haft ett antal logitech möss genom åren. Gillar inte alls logitech mx518. Min nuvarande Habu är jag hel nöjd med..... Lite tråkigt när majoriten som jag gamar med har habu.

Minns när orginal boomslang kom ut tyckte jag att den var extremt dyr... köpte den aldrig men var ofta sugen på musen så att säga:p. Boomslangens utseende gillar jag... vet inte om jag är vrickad, som gillar den...

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

mx518 ftw:D hade mx500 innan och jag kommer fortsätta på mx!:P

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Uuuuh. Kanske ska snappa åt sig en.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Känner mig som en fjortis som håller med alla, men jag har haft mx510/mx518 i snart 8 år, lär inte bytas bort=)

Permalänk

mx510 gillar jag med bäst..intelli 3.0 har ju dålig plastig känsla så den ligger o samlar damm i hyllan.

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk

Razer är ren skit. Tvi!

Permalänk
Medlem

Hade jag inte varit brutalnöjd med MS Sidewindermus hade jag nog funderat på denna.

Permalänk
Medlem

Vilka nyanserade kommentarer på nyheten! "mx518 är bättre" "razer är ren skit. Tvi!" har fragbite flyttat in? Visst, jag tycker inte om något logitech gjort, verkligen inte något. Ingen utav deras möss har någonsin passat min hand, men för den sakens skull skriker jag inte "DET ÄR BARA BÖGAR SOM ANVÄNDER MX518 LULZ!!11!".

Länge leve den höga nivån...

För övrigt var det en rolig nyhet, jag saknar den gamla boomslangen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Razer är ren skit. Tvi!

Håller med helt. Alla hyllar Razer som världens bästa gamingmus, men varför? Den ligger konstigt i handen, känns plastig och alldeles för lätt? MX-serien, och f.ö. alla Logitechs möss, har bra upplösning, läser på alla underlag, ligger underbart i handen och har bra knappar.

Permalänk
Medlem

Vaddå plastiga? mx510 och 510 är ju gör plastiga, 518 med men det sitter en större tyngd i den tror jag.

Kör med lachesis nu då min 510 bara gav sig och den är helt suverän bortsett från att den är lite buggig. Ibland drar den till höger lite då och då någon centimeter sådär och det är inte bara min för jag bytte den första jag fick.

Man kunde köpa den nya boomslangen på DB nere på dreamhack! för 1090:- lite väl dyrt för min del då den inte ens når upp till mina behov..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Men helvete, ska en tråd om en av Razers möss fyllas med inlägg av MX-användare? Nej fan, gör en egen tråd där ni kan diskutera era underverk till möss!

"MX ÄR MYCKET BÄTTRE!" - jo, eller hur. DU Tycker det kanske, men alla gör inte det.

--

Jag skulle gärna vilja ha en av dessa, men över 1000:- är lite dyrt för en spelmus - tyvärr.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Håller med helt. Alla hyllar Razer som världens bästa gamingmus, men varför? Den ligger konstigt i handen, känns plastig och alldeles för lätt? MX-serien, och f.ö. alla Logitechs möss, har bra upplösning, läser på alla underlag, ligger underbart i handen och har bra knappar.

håller med har själv kollat på razer möss men dom känns bara så obekväma har kört med mx518 sen den kom ut ungefär och är helnöjd med den så skulle ja få reda på att dom ska sluta tillverka sådana så ska ja nog köpa en till och ha i reserv

men skulle razer komma med en mus som är skön att använda och riktigt bra till spel så skulle jag väl inte vara ointreserad synd bara att dom inte gör det :/

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

Jag har ingen MX-mus, men komemr skaffa en, då de är mkt skönare än Razers skit. Men det var inget jag påpekade förut, jag sa bara som det är, Razers möss är ren skit. Så är det bara, lika mysiga att hålla i som ruttna bajskorvar. Hur bra andra mössa är påverkar inte Razers uselhet... Fanboys! ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Men helvete, ska en tråd om en av Razers möss fyllas med inlägg av MX-användare? Nej fan, gör en egen tråd där ni kan diskutera era underverk till möss!

"MX ÄR MYCKET BÄTTRE!" - jo, eller hur. DU Tycker det kanske, men alla gör inte det.

--

Jag skulle gärna vilja ha en av dessa, men över 1000:- är lite dyrt för en spelmus - tyvärr.

Håller med. aldrig gillat logitech riktigt, inte deras möss och tangentbord iallafall, men Rattar de vet dom hur man gör

i övrigt så har jag bara razer produkter, riktigt nöjd ända som saknas för tillfället e Barracuda AC-1 sen är jag nöjd och glad ;P

Edit: Splinter Snake, jag undrar vem som låter som än fanboy. ;p

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Men helvete, ska en tråd om en av Razers möss fyllas med inlägg av MX-användare? Nej fan, gör en egen tråd där ni kan diskutera era underverk till möss!

"MX ÄR MYCKET BÄTTRE!" - jo, eller hur. DU Tycker det kanske, men alla gör inte det.

--

Jag skulle gärna vilja ha en av dessa, men över 1000:- är lite dyrt för en spelmus - tyvärr.

Mitt inlägg var verkligen inte menat att låta som att de kommer från en fanboy, jag sa, precis som du säger, min egen åsikt. Gör inte alla här de? Hade jag haft bra erfarenheter av Razor så hade jag väl sagt de, men nu är det helt enkelt så att jag tycker att de är ett B-märke som gör usla produkter. Nog sagt.

Permalänk
Medlem

Spännande. Jag gillar formen på boomslangen skarpt, riktigt bekväm.

Synd att dom ska fåna till det och göra den exklusiv bara, varför inte göra den till en helt vanlig produktionsmus som alla andra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Spännande. Jag gillar formen på boomslangen skarpt, riktigt bekväm.

Synd att dom ska fåna till det och göra den exklusiv bara, varför inte göra den till en helt vanlig produktionsmus som alla andra?

Känner jag razer rätt kommer nog en oexklusiv mus om ½-1 år

Permalänk

Hatar verkligen boomslangens utseénde..

E bara så kul o slänga in lite gott rykte om mx518 åsså även om hälften redan gjort det och dessutom så behövs det inte..

Har haft min sedan 5 eller 6 år tillbaka tro ja och det enda som är nött är loggan.. Då man kan få en mus att hålla nästan nykänsla efter så många år så kan man inte annat säga än att dom e fasiken dom bästa mössen som gjorts, enligt mig då..

Int. mousen va åsså skön i frmen men höll långt ifrån lika bra..

Förstår itne att razor håller sig kvar då alla jag känner endera köpt 3.0'an eller nån logitech..

Permalänk

Jag hade en gammal boomslang, gillade den rätt bra, inte lika mycket som min Diamondback jag har nu iofs Men kulan var för lätt i boomslangen så jag fick ta en tyngre lite större från nån ms eller logitech, då blev den grym!

Och det är ju trevligt att många gillar sina MX-möss ... men jag ser ju inte riktigt relevansen med det och att Razer har släppt en limited edition av sin första mus, men jag känske inte är så smart att ja ser sammanhanget.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är högerhanden så skadad av långvarit logitechbrukande, så den passar inga andra möss

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Skit mus rent utsagt! Tacka vettja Mx518!

Och det grundar du på vad?, utseendet?