Permalänk

Wii-frågor

Tänkt köpa en Wii, men har ett par frågor först som jag hoppas någon här kan svara på:

1) När man kör co-op (ex. Lego Star Wars) eller mot varandra (ex. tennis i wii-sports), kan man koppla samma konsoll till två skärmar istället för att dela upp tv-skrärmen i två delar?

2) Går det att koppla wii till en pc-skärm?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Avstängd

1. Nope, tror inte det.

2. Japp det går att spela Wii på en pc-skärm. Med hjälp av en adapter. Komponent->VGA.. t.ex. den här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=185

Man behöver dessutom skaffa en komponentkabel till sitt Wii.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

1) Säg en konsoll som det går på, utan att spela genom multiplayer läge (internet)?

2) Se ovanstående inlägg

Visa signatur

---

Permalänk

1) Konstigt att de inte tänkt på den möjligheten. Bilden blir ju lite väl pluttig när man delar skärm...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

2) Har man en datorskärm med komponentingångar behövs bara en komponentkabel, ingen adapter. Kör Wii på min LG L245WP och det funkar utmärkt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Billigaste finns på europris som en liten notis bara=)
För länge sedan sålde de wii för 1500 spänn... nu får mand et billigaste för ca 2300...

Lite offT.

Permalänk
Medlem

Funderar också på att införskaffa ett wii, o har ett par frågor. Har hört att det ska gå o streama musik o film från datorn till tv:n via wii, går det? O någon som hört något mer om den blir dvd-kompatibel?

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Det går INTE att streama någonting till wii. förstår inte var du fått det ifrån
Däremot kan du kolla på youtube videos om du köper Opera webläsaren från Wii shop channel för 1000 wii points.

Angående dvd uppspelning så var det ju snack om att en ny version med dvd stöd skulle komma som du antagligen vet, men jag har inte hört något om det sen dess förutom att den kommer nån gång i 2008.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.Henk
Funderar också på att införskaffa ett wii, o har ett par frågor. Har hört att det ska gå o streama musik o film från datorn till tv:n via wii, går det? O någon som hört något mer om den blir dvd-kompatibel?

Det GÅR att streama filmer/musik via webbläsaren. Du kan använda olika program på din dator till detta, t ex. ORB.

Tja, alltså.. det är ju DVDer spelen ligger på, så det vore ju konstigt om den inte var kompatibel med dem, eller hur?
Däremot DVD-filmer är det lite si och så med. Har för mig att jag läste att någon hade lyckats fixat nån homebrew som möjliggör det, men jag vet inte riktigt (och sådant får inte heller diskuteras här, så jag lämnar det där).

Men även om man nu skulle få igång en DVD-film på Wiin så skulle jag inte rekommendera det, då DVDns laser är väldigt känslig, och du vill bevara den sålänge du bara kan.
Åk till ÖB och köp en DVD-spelare för ~300kr istället

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Det GÅR att streama filmer/musik via webbläsaren. Du kan använda olika program på din dator till detta, t ex. ORB.

//Gorian

Funkar inte detta bara med nåt special format?
har för mig det.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Har lyckats med avi, mpeg och divx när jag har testat. Men det var ett tag sedan så de har säkert fixat ännu mer stöd nu kan jag tänka.

När det gäller att spela upp DVD filmer så görs det lättast via GCOS, alltså att köra Gamecube modd för att visa vanlig DVD film.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Har lyckats med avi, mpeg och divx när jag har testat. Men det var ett tag sedan så de har säkert fixat ännu mer stöd nu kan jag tänka.

När det gäller att spela upp DVD filmer så görs det lättast via GCOS, alltså att köra Gamecube modd för att visa vanlig DVD film.

Notera dock att Wii't måste vara chippat för att kunna göra ovanstående, och eftersom Swec. inte riktigt gillar att vi pratar om sådant så lämnar jag det där.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Man kan streama det mesta med TVersity. Jag använder det programmet till min XB360 men programmet stöder även Wii.

Att spela på två skärmar sammtidigt skulle ju innebära att konsollen måste rendera spelet dubbelt, alldeles för krävande. Möjligen att XB360 och PS3 skulle klara det om det inte var HD-upplöst isf.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Billigaste finns på europris som en liten notis bara=)
För länge sedan sålde de wii för 1500 spänn... nu får mand et billigaste för ca 2300...

Lite offT.

Nintendo Wii för 1500kr? Verkligen?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Det GÅR att streama filmer/musik via webbläsaren.

Åfan det hade jag inte en aning om Får man ju ta och prova då.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Det går INTE att streama någonting till wii. förstår inte var du fått det ifrån

Jo det GÅR. Vet inte vart du har fått det ifrån att det inte går.
Men vist rent native går det inte, men det går att lösa.

Ta en titt på.
http://tversity.com/home

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
1) Säg en konsoll som det går på, utan att spela genom multiplayer läge (internet)?

Fungerade på PSX

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Det går INTE att streama någonting till wii. förstår inte var du fått det ifrån
Däremot kan du kolla på youtube videos om du köper Opera webläsaren från Wii shop channel för 1000 wii points.

Kostade bara 500 poäng när jag köpte den för nån månad sen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Nintendo Wii för 1500kr? Verkligen?

det var några månader sedan de hade en annons utanför butiken...
Måste ha sålt det för något inköpspris.. men nu är det uppe i normalpris igen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Fungerade på PSX

På varsin fristående skärm? Källa?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
det var några månader sedan de hade en annons utanför butiken...
Måste ha sålt det för något inköpspris.. men nu är det uppe i normalpris igen...

Någon drive som de körde med ett litet tag då. För jag har bara sett Wii för cirkus 2500kr hela tiden.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro