Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Naboo
Registrerad
Okt 2003

Ont om Corsair minnen

Hej,
Jag ser nu att Komplett ska få in 6 stycken Corsair TWIN2X4096 - 6400C5DHX minnen den 19 december. Jag minns att det förut stod den 12 december. Jag är mycket intresserad av de här minnena. Jag har redan beställt dem från TBH, men de har den inte i lagret. Jag har fått alla komponenter som jag beställde till min nya dator och det som saknas nu är de här minnena och jag betalar gärna lite mer om jag kan få de tidigare. Så jag kan tänka mig att beställa från Komplett om de får in dem tidigare. Det finns annars inte en enda webbutik i Sverige som har de här minnena. Pixmania är den enda butik som har dem i lager men jag vill inte beställa från dem. TBH säger att det priliminära datumet från distributören är att de kommer ha dem den 14 december på lager.

Det verkar generellt vara ont om Corsair minnen just nu. Vet ni något mer om varför det dröjer så länge för de att leverera minnena? Som sagt, det är ingen butik som har de på lager just nu. Är det någon som vet vad det är för distributör som Komplett får minnena från, är det Gandalf? Enligt Corsairs webbplats är Gandalf den enda auktoriserade distributören av märket till Sverige.

Jag överväger nu att välja några andra DDR2 minnen. Det ska vara DDR2, PC6400 (800 MHz) och det ska vara ett 4GB kit med två stickor.

Jag jämförde även följande två kits från Corsair:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=218767,218774

Den med DHX är den som jag beställde och som jag gärna vill ha men som inte finns att tillgå. Den andra är ett mer vanligt kit men som saknar DHX heatsink. Är dessa två minnen likvärdiga i övrigt? Är det bara kylflänsen som skiljer sig? Den vanliga finns i lager i alla fall, så jag tänkte i fall jag byter till dessa, får jag samma minne då?

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111