Erat första Sweclockers inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Erat första Sweclockers inlägg! :)

Hej alla glada

Vet inte hur länge trådarna sparas på Swec, men min första tråd som jag startade i februari 2005, finns iaf kvar

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Postar mitt bidrag:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Varfö inte bygga in hela skrivbordet i väggen, me skärm å dator å hela paketet, så har mean en ful staty av Buch eller ngt som man vrir på så skrivbordet veklar ut sig å skärmen kommer fram me tagenbord å mus...
KANSKE???

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=4080448#post4080448

Hoppas att min svenska har utvecklas lite mera i alla fall.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Ganska kört för mig del, skulle tro det var något i samband med gamla Celeron 300A.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skulle behöva hitta en pentium3 cpu på strax under 700mhz gärna inte begangad någon som vet vart jag kan hitta detta?

Haha!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

hittar inte nått inlägg tidigare änn 2005 vilket måste va fel? kan väll inte ha väntat i 4 med att skriva?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Hmm...
Inlägg från tidigt 2003... jag har inte den blekaste aning om vad det var om.

Edit**
Oh herregud... flashback till min gamla totalt störda P1:a med dess ännu mer störda fläktar... Vilka mardrömmar man hade om de där jäkla fläktarna. OEM special på absolut värsta sätt, och en av dem hade nån äckligt geggig gel-sörja i sig som skulle fungera som ljuddämpning (vilket visserligen fungerade) och ingen av dem satt med vanlig "4-hål-i-hörnen"-montering utan med någon specialvariant... usch och fy...

Jag saknar den burken ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

enligt mina sökningar var detta mitt första:

"Permoman: Du får väll lära henne dc sen så hon inte får onödiga virus > )"

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

"jimmy ha på cool and quiet, det är bättre :D"

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Ok, jag har bara häckat här i ett och ett halvt år så mitt första inlägg är inte så tokigt...

Dock vet jag inte om det är en bra ide att klistra in det här.
Det är jättelångt och tråkigt och handlar om köpråd av stationär dator (den jag har nu)...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

www.videogamesplus.ca så slippper man tull avgift, detta för att de skriver att värdet på paketet är mindre än vad det egentligen är. Om grejer under 1000 (tror jag) skickas så behöver man inte betala tull. Jag köpte mitt där och slapp tull o skatt.

Gällde importerad PSP

Permalänk
Medlem

ojojoj

Citat:

hehe ja de har jag oxå märkt...men han pratar väll aldrig i filmsekvenserna.

ifrån 030527. bra stavning, inge fjortis iaf.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Oh fy, fy fan! Min måste endå vara den värsta i sitt slag. Glad att man både utvecklat något mer kvalitativt språkbruk.

"Jag har problem med mitt cs .
Har jätte låg fps... eller den svingar från 70 direkt till 25 och sen håller den på så upp och ner.
Vad e det för fel?
Har försökta att defragmentera men inte hjälpte det nått...
har åxå tagit bort på lite på hårddisken har användt ungefär 50% av 80 Gb ( Min Hdd)
Men ändån e problemet kvar? vad ska jag göra har tetat med några Fps guider tex den på www.counter-strike.nu
men det hjälpte ej... Nån som snälla kan hjälpa mig med mitt problem?

Ni kan åxå maila mig på svetsar_petter@hotmail.com om ni vill det....

// Jacob"

Gillar att jag ska förtydliga att det är "( Min Hdd)" som jag tagit bort 50% av mina 80 Gb på. Samt att tidningen Åxå måste fått sig ett rejält uppsving i och med mina inlägg.

Ursäkta för lite offtopic, men måste bara fråga - Är alla gammla godingar kvar från ÖÄ-tiden? Grendosa var ju härligt men dog också tyvärr sen.

/Jacob

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har lite problem med min hårddisk i Windows XP. Ibland har jag 500Mb ledigt (just nu) och ibland 700-900Mb. Jag kör med samma partition med Windows 2k och där funkar det (har mer diskutrymme). Har just installerat XP på en 3.4Gb:s partition. Borde jag inte ha lite mer än 500Mb ledigt (utan program installerade)?

Jag var visst noga med stavningen redan som 13-åring.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk

Detta är det första jag skrev:

Citat:

Tänkte bygga mig en "väskdator" då jag tycker det är för jobbigt att kånka runt på chassi + monitor .

tänkte kolla om någon hade något bra tips/råd innan jag börjar bygga

Slutet av 2003.

Men detta är det första som skrevs (av någon kompis):

Citat:

du.. hur har du satt fast dom där Chassi fläktarna brevid Grafikkortet ?!
mvh/bergmanman

Från mitten av April 2003.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Citat:

När jag stängt av min dator så fortsätter en liten lampa att blinka.
Jag måste då trycka ett antal gånger på startknappen för att datorn ska gå igån och då den gör det då så svarar inte skärmen.

Men om jag slår av strömbytaren så går det att stata dator utan problem. Det går också att inne i windows trycka starta om datorn och då startar den om felfritt.

VAD ÄR DET FÖR FEL/HUR FIXAR JAG DET?

har en ny amd64 geforce fx 5700LE 512mb i ram

Ännu inte fixat

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hmm...
Inlägg från tidigt 2003... jag har inte den blekaste aning om vad det var om.

Edit**
Oh herregud... flashback till min gamla totalt störda P1:a med dess ännu mer störda fläktar... Vilka mardrömmar man hade om de där jäkla fläktarna. OEM special på absolut värsta sätt, och en av dem hade nån äckligt geggig gel-sörja i sig som skulle fungera som ljuddämpning (vilket visserligen fungerade) och ingen av dem satt med vanlig "4-hål-i-hörnen"-montering utan med någon specialvariant... usch och fy...

Jag saknar den burken ^^

Fläktproblem va det!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Fläktproblem va det!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...

Men nu är det rätt kul att läsa
Man framstår ju som nått hämtat ur närmaste FB-tråd. Kan verkligen inte fatta att jag blandade ihop byte av rotationshåll med byte av fläktens monteringshåll. Hade nog låtit mindre virrigt om man haft vett nog att uttrycka sig ordentligt. Jag vet verkligen inte vad jag tänkte med, det är som att läsa en parodi på mitt nutida jag (och det är skitkul)

Fast är det verkligen 5 år sedan... då gick man ju fortfarande skolan... usch vad tiden går för fort.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

"Någon som har testat HIS 9800 pro ? beställde nyligen det (har inte kommit än) fungerar det med originalfläkt när det är flashat till XT hastigheter?. Om det är något begrepp som jag använt fel så beror det på att jag är ganska ny på sånt här "

9800pro gick att flasha till XT. Grymt prisvärt! :D. Bland de bästa köpen jag gjort tror jag.

Permalänk
Citat:

behöver hjälp med cookies i VB.NET

Bör se ut ungefär så här:

Läsa cookie:

If Not IsNothing(Request.Cookies("i")) Then
visitorId = CInt(Request.Cookies("i").Value)
End If

Skriva cookie:

Response.Cookies("i").Value = CStr(visitorId)

Men VB vägrar att acceptera "response", nån som vet varför?

2002, eller för 5 år sedan.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Hmm, ska kolla, edit snart.

Citat:

Vet inte riktigt om det är fel på internet eller nätverket.. Ungefär likadant fel som med D-link vilket jag hade förut, det hoppar ur ibland i några sekunder och nu, sen ungefär 1 vecka tillbaka har jag haft "freeze" lagg när jag spelar online spel, väldigt irriterande, ping på 400 och man kan inte röra sig. Nån som vet om Telia har haft problem eller om det är det trådlösa nätverket? Tack för svar! P.S Har hört andra som haft problem med Telia 8000.. // Handa

Inte så farligt, men det där är knappast mitt första.

Permalänk

Verkar inte som mitt första finns kvar. Det som fanns var lite förslag på moddar. Märks att man har blivit äldre iaf. Stavningen var det inget fel på, men språkbruket hahaha

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

2003-03-03 16:38

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy jag kör det på mitt asus7700 ultra deluxe gf2 och det funkar!

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Hehe, länge sedan: 2003-04-25.
Ville ha tag i ett moddat BIOS för ett Intel D850EMV2 moderkort.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=14517...

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Tror detta är rätt iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
var det inte under dacke fejden som röd var nolla?

dock så gör du rätt i att gå enligt svensk bb-standad om de nu kallas så
dock så bryter du mot svensklag även om du känner dig ha tillräklig erfarendom så bryter det ändå mot svensklag då detta ändrades för några årsedan..

dock frågan är ju bara vad tråden gör här ^^
kanske ska du instalera en dator i sommarstugan o sitta på swec?

EDIT: ca 3929 aktiva inlägg totalt inlägg efter det;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Keeper of the Bamse

2002-08-29 08:41
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

"Annars kan du ju fråga nån polare om han kan köra skärmen i sin bil"

Synd att den inte hittar första

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Testpilot

Fick inget svar på mitt första inlägg
Handlade om en avkapad sladd till en Logitechmus: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=105...
Skriven på samma datum som jag registrerade mig (020920).

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=640...

"nej jag vet ej hur man fixar det. men jag vill ha den där samlingboxen nu."

Känns riktigt längesen...

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

hihi jag har 400/680 på mitt radeon 9600pro när det inte är klockat

tror jag började hänga på forumet ett tag innan det här inlägget skrevs dock.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek