Permalänk
Medlem

Förvaring under felsökning

Hej på er!

Jag vet inte om jag postar i rätt forum men jag provar i alla fall. Är det fel så får ni gärna flytta mig...

Jag har en liten fråga om förvaring av CPU och RAM under en kort tid. Det är nämligen så att jag ska skicka in mitt moderkort för felsökning och har tyvärr sumpat alla mina antistatpåsar utom den till grafikkortet. Min fråga är ganska rätt fram, hur mycket skada kan CPU och RAM ta om de förvaras utan påsar under någon veckas tid? Finns det någon som har ngt tips på hur man lättast och bäst förvarar komponentera i brist på antistatpåsar eller andra orginalkartonger?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Åk till närmaste datorbutik och hämta några antistat påsar. Dom brukar gå att fåtagpå helt gratis då datorbutiker har ett PAR.

Elfa, Kjell & Co, Labbelektronik samt en MASSOR av andra ställen har också ESD påsar att köpa rätt billigt.

Så inte några konstiga fasoner utan ESD skydd..

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn