Komplett gör det igen! BallistiX PC8500 2 x 1GB för 699:-!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Komplett gör det igen! BallistiX PC8500 2 x 1GB för 699:-!

Hoppas verkligen jag har råd med dom här Har redan 2GB beställda men ska slå till redan nu och köpa till mer. Blir att skrapa ihop varje litet öre nu

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2003

Finns det någa moderkort som fungerar bra med 4gb pc8500??

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2001

Nästan lite reklamvarning över den där formuleringen.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nästan lite reklamvarning över den där formuleringen.

Haha förlåt ^^

Vad jag vet så ska AM2+ plattorna klara av PC8500 4 stickor utan problem, men det borde även dom nyare s775 plattorna göra

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSiL
Finns det någa moderkort som fungerar bra med 4gb pc8500??

På Abit ip35 serien skall det funka prima också i hastigheter över 800mhz. Har själv beställt Abit ip35-pro att köra 4 av dessa minnen på.

Lian Li Pc-B25F | Corsair RM 850W |Gigabyte Z87X-UD| 4770k0@4,5Ghz |Noctua Nh-D14 |2x8 Gb Crucial Ballistix tactical 1600 mhz| Sapphire RX 480 Nitro + OC | Samsung 840 Evo 250 GB| Seagate Baracuda 7200.11 500GB |Samsung SpinPoint F1 1000GB l

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CallmeAl
På Abit ip35 serien skall det funka prima också i hastigheter över 800mhz. Har själv beställt Abit ip35-pro att köra 4 av dessa minnen på.

PC8500 ligger på 1066mhz. Intel system ska ha svårt att klara av 4st PC8500 minnen av nån anledning... Men skulle gissa på att dom nya processorerna/moderkorten inte ska stöta på sånna problem eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
PC8500 ligger på 1066mhz. Intel system ska ha svårt att klara av 4st PC8500 minnen av nån anledning... Men skulle gissa på att dom nya processorerna/moderkorten inte ska stöta på sånna problem eller?

Har inte hört nåt om att det har att göra med intelprollarna, sett många som fått det att funka bra. Dock har vissa moderkort problem med det pga strul i bios.

Lian Li Pc-B25F | Corsair RM 850W |Gigabyte Z87X-UD| 4770k0@4,5Ghz |Noctua Nh-D14 |2x8 Gb Crucial Ballistix tactical 1600 mhz| Sapphire RX 480 Nitro + OC | Samsung 840 Evo 250 GB| Seagate Baracuda 7200.11 500GB |Samsung SpinPoint F1 1000GB l

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Dec 2005

Jag har haft både minnerna i sign och de som jag har nu, 2x2gb ocz stickor, klockade till 1000mhz med 5-5-5-15 timings utan problem.

ena minnet i sign gick sönder, därför jag köpte 2x2gb istället.