Permalänk

ram minne,tacksam för hjälp!

Hej...jag ska köpa nya ram minnen nu, det är nämligen att jag inte vet mycket alls om detta o att jag behöver svar av er vetarna:)

Jag vet att jag har ddr2 minnen pc2-4300(266)MHz "2 st 512"

nu till frågan:

Vad måste jag tänka på för att byta dom, jag vill ha 2gig ram, ska jag köpa 2 till som ligger på 512 st eller köpa ett på 1 gg??

-måste minnena heta pc2-4300????? har bara sett 4200
-måste MHz vara likadant eller ?

Kan nån försöka förklara enkelt vad jag måste tänka på, o kanske maila några länkar från komplett där jag tänkt köpa dom:P

Tacksam för era svar/Tjoo Andreas

Visa signatur

AMD 6000+/CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME /GIGABYTE GA-M57SLI-S4 /Nvidia 8800GTS OC2 640Mb/ Syncmaster 931Bf/ corsair VX450W/ ANTEC three hundred/MX-518

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort?Sen så är de bättre o byta ut dom dom gamla o sätta i 2x1gig moduler.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk

Det gör inget om du köper minnen som är specificerade till högre frekvenser (dvs över "pc2-4300"), moderkortet kommer att se till att alla minnena kör enligt det långsammaste minnets specifikationer. Med tanke på hur billigt minne är nuförtiden så skulle jag ha satsat på 2 st 1gb-minnen av lite högre hastighet (typ pc2-6400) och slängt ut de gamla minnena (förutsatt att ditt moderkort klarar av att köra minnena i så höga frekvenser, se moderkortsmanualen).

Det går inte att köpa minnen som är så snabba att moderkortet inte klarar av dem, det värsta som kan hända är att moderkortet kör minnena långsammare än vad de egentligen klarar av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scheimpflug
Det gör inget om du köper minnen som är specificerade till högre frekvenser (dvs över "pc2-4300"), moderkortet kommer att se till att alla minnena kör enligt det långsammaste minnets specifikationer. Med tanke på hur billigt minne är nuförtiden så skulle jag ha satsat på 2 st 1gb-minnen av lite högre hastighet (typ pc2-6400) och slängt ut de gamla minnena (förutsatt att ditt moderkort klarar av att köra minnena i så höga frekvenser, se moderkortsmanualen).

Det går inte att köpa minnen som är så snabba att moderkortet inte klarar av dem, det värsta som kan hända är att moderkortet kör minnena långsammare än vad de egentligen klarar av.

tack så mycket grabbar, ska försöka titta upp vad moderkortet heter! har förövrigt en 6mån gammal hp pavillion"skratta på ni"

har instalerat nytt 450watts nät agg, och har beställt ett radeon hd3850 o tänkte tills sist sattsa på dessa ram minnen:P

ska kika i 3d mark 06 nu...där står det trpr jag:)

återkommer, tack så mycket grabbbs:P

ps! datorn i nuläget ger mig 850"marks"

Visa signatur

AMD 6000+/CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME /GIGABYTE GA-M57SLI-S4 /Nvidia 8800GTS OC2 640Mb/ Syncmaster 931Bf/ corsair VX450W/ ANTEC three hundred/MX-518