Program för att känna igen mb, behöver drivisar..omformaterar datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Program för att känna igen mb, behöver drivisar..omformaterar datorn

Tjena!
Den andra datorn börjar bli lite seg nu och det är dags att formatera den. Saken är den att den är ca 7 år gammal men den funkar fortfarande perfekt till att surfa & dela, samt spela cs för den som vill

Men som sagt, den är 7 år gammal och jag har ingen aning om vad det är för moderkort i den. Finns det något program man kan tanka som visar vad moderkortet heter och vad det är för version? Eller om man kan lösa detta på annat sätt? Vad är det mer för drivisar man skall fixa förutom moderkortsdrivisar? Vad är det som får igång internet osv?

Edit: OK, jag fick reda på vad chipsetet hette, det var: Intel Brookdale i845 , men jag hittar inget "845" här:
http://support.intel.com/support/chipsets/

Någon som kan hjälpa mig hitta driver till mitt mb?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Okt 2004

Låg under arkiverade produkter längst ned.
http://support.intel.com/support/chipsets/sb/cs-009236.htm

i5-2500k@4.5, Asus P8Z68-V, Asus GTX970, Antec Kühler 620, Corsair Vengence 8GB, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Intel 520 120Gb, 1+2 Tb HDD, Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2007

Everest är nog bäst för det...

Arbetar med nätverk, säkerhet, Linux & webbdrift.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

CPU-Z Fungerar också bra

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Ta även en titt i enhetshanteraren för att se vad det är för nätverkskort, ljudkort mm.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara