Permalänk

Nya minnen

Hejsan!

Nu är det så att jag ska införskaffa nya prylar till min burk eller kanske tom bygga en helt ny(inte bestämmt än. Datorn ska byggas med intel processor. Moderkorten jag har tittat på stödjer bara ddr2 pc6400 minnen. Det jag behöver hjälp med är att jag vet inte vilka minnen som är bra. Datorn ska helst bli så high end som möjligt och ska kunna prestera bra. Sen skulle jag vilja få förklarat hur det ligger till med timings. Vad ska man titta på? vad är bra? Vad är CL 3-4-5? osv

Ska jag sätta en penga gräns så kanske 500-1000?

Jag uppskattar alla svar!

Permalänk
Medlem

De flesta minnena kommer troligen att prestera lika bra, det är nog bara om du hade tänkt börja klocka som du behöver lite dyrare minnen som orkar med.

Skulle säga att dessa duger.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

High end och en budget på max 1000:- går inte riktigt ihop, men det finns i alla fall möjlighet för 4GB. Tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338074
Timings ska vara så låga som möjligt. CL står cör CAS Latency, och berättar hur många klockcyklers fördröjning innet har för en viss operation.
Finns förklarar i en guide som länkas i klistrad tråd. Kanske är det överklockningsdelen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Som hardware guy säger, dom där är nog mest prisvärda just nu.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

köpte mig sådana , ska nog köpa så jag får 8gb av dem!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz