Tunn bärbar dator från Apple

Permalänk
Melding Plague

Tunn bärbar dator från Apple

Apple har nu på det pågående Macworld introducerat vad de kallar världens tunnaste bärbara dator. Namnet är Macbook Air och på det tjockaste stället (eller minst tunna) mäter den 1,94 centimeter. Monitorn är 13,3 tum stor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

vackert.. jag har stor respekt från apple trots att jag inte äger någon produkt från dom.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade varit rädd för att knäcka den eller liknande.

Permalänk
Medlem

Snygg!

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Medlem

Apple har sjukt underbara lösningar (:

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk

Den var väll fin.. Men en bärbar dator skall ju kunna tåla lite stryk...
Frågan är om den gör det?

Permalänk
Medlem

- Inbyggt batteri

- 1 USB-port

- Micro-DVI (wtf?)

- Ingen optisk drive

- Dyr

Som så många andra förstår jag verkligen inte vilken deras målgrupp skulle vara med en sån här typ av produkt.

Men samtidigt så är det ju jättebra att de har LED-skärmar, som förhoppningsvis inom en snar framtid kommer bli en standard för laptopskärmar.

Permalänk

Riktigt häftigt, men verkar lite ömtålig.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

sexigaste datorn ever

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Ja du. Den var rätt så snyggt, ser ut som vilken anna Apple produkt. Frågan är, hur mycket stryk tåler den?

Permalänk
Medlem

ah shit, den där var tunn

osäker på om man ska ha en dock

Permalänk
Medlem

Hur fan gjorde dom det där? Seriöst, allt måste ju vara extremt tunnt.

Permalänk
Medlem

Najs, såg ju ut som en papperslapp! Det där är framtiden, yeah!

Permalänk
Medlem

De kan ju inte mena allvar med inbyggt batteri... och en ynka USB-port... Och icke uppgraderbart minne. Vikten var ju inte speciellt imponerande heller faktiskt.

Ni som skriver att den är så himla tunn, det är de avsmalnande kanterna som gör att den ser så tunn ut. Egentligen så är den inte speciellt mycket tunnare än min gamla Thinkpad X40 och väger ungefär lika mycket.

Men snygg verkar den vara.

Permalänk
Medlem

Känns som att min nästa laptop blir en Macbook Air
@Nemcue, du glömmer ingen ethernet (i mina ögon den största nackdelen), och även fördelarna

Permalänk
Medlem

Den ska vara sladdlös, ändå måste man ha en strömsladd och en för musen.

Hur är batteri tiden? är den längre än 10h kan jag acceptera att den är sladdlös, har den bluetooth går musen att lösa på det sättet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Känns som att min nästa laptop blir en Macbook Air
@Nemcue, du glömmer ingen ethernet (i mina ögon den största nackdelen), och även fördelarna

För 200kr får du en USB to Ethernet-adapter med.
Och jag kan inte tänka mig att detta är ett besvär direkt. För det är en mobil dator, och vet man att man ska ha ethernet för att man ska till ett uland eller liknande utan wlan får man helt enkelt ta med sig en liten pryl.

Bra att man kan slippa ha onödiga prylar.

Permalänk
Medlem

Riktigt snitsig. Länge funderat på en macbook men frågan är om man inte ska vänta på nya macbook pro och få lite bättre prestanda.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
För 200kr får du en USB to Ethernet-adapter med.
Och jag kan inte tänka mig att detta är ett besvär direkt. För det är en mobil dator, och vet man att man ska ha ethernet för att man ska till ett uland eller liknande utan wlan får man helt enkelt ta med sig en liten pryl.

Bra att man kan slippa ha onödiga prylar.

Jo, det har du rätt i.

Permalänk

Girgoo den har bara 5 h...

jag fattar inte grejjen? den är snygg visst, men den har ingen speciell prestanda den har inte sååå bra batteritid, saknar en massa portar, och om den ska vara så ultraportabel måste den ju för fasiken ha mer batteritid... inbyggt batteri gör ju att man inte kan skaffa ett som ger längre tid heller..

16 000 ? WTF? Sjukt dyrt... vad betalar man för? LED visserligen men så mycket skulle jag absolut inte lägga... Kasst. hade förväntat mig bättre.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Den ska vara sladdlös, ändå måste man ha en strömsladd och en för musen.

Hur är batteri tiden? är den längre än 10h kan jag acceptera att den är sladdlös, har den bluetooth går musen att lösa på det sättet.

Mighty Mouse?!?
Trådlös mus som kommunicerar över blåtand.

5 Timmar enligt Apple...
Nåja, men har den åtminstone fyra så är det klart godkänt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
16 000 ? WTF? Sjukt dyrt... vad betalar man för? LED visserligen men så mycket skulle jag absolut inte lägga... Kasst. hade förväntat mig bättre.

Du har inte noterat Apple-logotypen på datorn...?

Permalänk
Medlem

jag tror inte så många använder ethernet till sina laptops mer än i nödfall. Och att dvdläsaren togs bort är ju en välgärning, den borde plockas bort från alla laptops som standard. Det finns ju usbstickor numera.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Jag ser inte mig själv köpa denhär någongång, jag sitter alldeles för mycket stilla för det. Min nuvarande macbook står nästan som en stationär dator. Denna är väl menad för dom som konstant är på farten och inte behöver någon vidare prestanda.

Mycket snygg och sexig design iallafall

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Musikälskare

Grym!

Dyr bara, inget man kan köpa direkt :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Känns som att min nästa laptop blir en Macbook Air
@Nemcue, du glömmer ingen ethernet (i mina ögon den största nackdelen), och även fördelarna

Hoppsan, jo det gled visst förbi - inget ethernet är en ganska stor dealbreaker. (Går tydligen att bortse ifrån om det finns USB-to-Ethernet-adapter)

Och de tekniska fördelarna (vilket i mina ögon går att räkna på en hand) känns ganska orelevanta när den är såpass dyr.

Permalänk

Skitgrym jag vill så gärna ha en, men det är mycket pengar så får allt grunna mer.
Iaf kommer jag nu inte köpa någon dyr bärbar pc för +10tusen och min lust på en macbook har nu också lite försvunnit, då jag inte tycker den är lika prisvärd.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

första appledatorn jag tycker ser bra ut. Funktionell nej, snygg ja.

Permalänk
Medlem

Men ni glömmer dock bort den största frågan.
"Will it blend?"

Permalänk
Medlem

1,94 cm är inte så jättehäftigt. Visst - det är tunnt men det finns redan andra dator som är lika tunna. Bilderna är nog tagna så att den ser extra tunn ut.

Själv köpte jag precis en HP 2510P för runt 16 papp... mycket pengar men jag ville ha en liten stryktålig dator med optisk drive och winxp, så då var detta bästa valet för mig. So far - mycket nöjd!