AMD lanserar grafikkort för integrerat bruk

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar grafikkort för integrerat bruk

AMD publicerade en väldigt dyster kvartalsrapport för fjärde kvartalet 2007 och framtiden ser inte alltför ljus ut. Nyligen släppte de dock ett intressant grafikkort som är tillverkat för integrerat bruk, det vill säga bankomater, biljettstationer och nyhetsvisning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Permalänk
Medlem

Efter nyheten om nVIDIAs comeback med 8800GS tyckte man lite synd om AMD... och ny kommer det här. Intressant. Tankarna förs direkt till Japans hi-tech bankomater och allt det där. Men är inte den lite väl kraftfull för dess uppgifter?

Permalänk

Känns som att Nvidia ska komma med nåt liknande och att Nvidia kommer att göra allt för att AMD ska konka .

Jag hoppas det bästa för AMD

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

En bankomat med stöd för DX 10, ballt!

Permalänk

Riktigt najs om bankomaterna kommer med snabba men riktigt snygga effekter.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Hedersmedlem

Snart kommer man väll kunna börja spela snake och tetris på bankomaterna...

Permalänk
Medlem

tetris? med de här grafikkortet kommer du snart kunna köra cs 1.6 på bankomaterna ^^

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Som om man inte behövde vara vaksam nog i bankomatkön redan nu, snart hör man snubben framför en skrika HEADSHOT! när han tar ut sina pengar

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Avstängd

Istället för att slå in pengabeloppet får man lika många kronor man har i dollar efter 20 sekunder mot bottar på Aim_Map

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hur stort är det då? Kanske att man kan ha det i en handdator?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Det är så AMD ska få in pengar. Hacka sig in på bankomaterna

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas fan inte att bankomater börjar med bling bling grafiska gränssnitt med grejer som snurrar.

Mjukvaran på en bankomat ska vara så liten, enkel, snabb och simpel som möjligt. Den ska bara göra det den ska och ingenting mer.

Man vill inte ha något onödigt bloat som kan introducera buggar och säkerhetsbrister.

KISS = Keep it simple stupid.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Jag hoppas fan inte att bankomater börjar med bling bling grafiska gränssnitt med grejer som snurrar.

Mjukvaran på en bankomat ska vara så liten, enkel, snabb och simpel som möjligt. Den ska bara göra det den ska och ingenting mer.

Man vill inte ha något onödigt bloat som kan introducera buggar och säkerhetsbrister.

KISS = Keep it simple stupid.

Psst... Siemens-Nixdorfs automater innehåller en dator med Ati-kort och hör och häpna.. Windows installerat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Psst... Siemens-Nixdorfs automater innehåller en dator med Ati-kort och hör och häpna.. Windows installerat.

Inte ovanligt. Bankomaten utanför mitt hus hade lyckats alt-tabba ut till windows den också.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det genererar lite pengar till ATi nu då.. Fast jag tror ändå att ATi kommer sälja en hel del av sina 38*0-kort med tanke på hur prisvärda de är och hur dålig tillgänglighet det varit på Nvidias motsvarigheter.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk

Om AMD inte säljer några processorer kommer det att dra med sig grafikkorten i fallet samtidigt tro, alternativt tvärtom. Eller finns det en bolagssplittring där så att åtminstone en del av företaget stannar kvar, det är ju trots allt den enda konkurrenten till Intel resp. NVidia som har lite muskler.

Visa signatur

Skrivmaskin