Permalänk
Medlem

En vattenskoter!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medea
En vattenskoter!

det är en skojig leksak!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

För tillfället suktar jag stort efter en långresa igen. Men då måste man ha sällskap och få ledigt från jobbet

Men försöker lägga undan så mycket som möjligt per månad för detta. Blir mellan 1 och 6 tusen per månad. Beroende på hur mycket man är social den månaden

Men ifall det inte blir någon resa kommer jag kunna betala av lånet på lägenheten och ändå ha pengar kvar till studier i sommar Wounderbar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Inget speciellt.... har alla prylar jag behöver.

Men lägger undan ändå rätt mycket pengar för att kunna casha så mycket som möjligt när det är dags o köpa lägenhet i stockholm.

Förhoppningsvis så kommer priserna sjunka ännu mer nu när ekonomin håller på gå åt skogen.

Permalänk
Medlem

Vad är spara? Alla undanstoppade pengar kommer ju till rejäl nytta den dagen nått rattfyllo mosar ens bil med en stulen Range Rover, eller annan tämligen otrolig händelse som tar livet av en. Spara för sparandets skull kan jag va utan. Pengar är som vantar, värmer inte förrän man använder dem.

Nej jag lever på den principen att jag betalar alla räkningar som behöver betalas, lägger undan en tämligen liten slant i månaden, bor ju trots allt i eget hus. Sen lever jag för resten.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Vad är spara? Alla undanstoppade pengar kommer ju till rejäl nytta den dagen nått rattfyllo mosar ens bil med en stulen Range Rover, eller annan tämligen otrolig händelse som tar livet av en. Spara för sparandets skull kan jag va utan. Pengar är som vantar, värmer inte förrän man använder dem.

Nej jag lever på den principen att jag betalar alla räkningar som behöver betalas, lägger undan en tämligen liten slant i månaden, bor ju trots allt i eget hus. Sen lever jag för resten.

Rätt inställning. Jag menar man kan vara död i morgon och vem fan behöver pengar när man är död?

Permalänk
Medlem

Ett hus. Det är det enda jag vill ha, händer att jag köper lite skivor då och då dock.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Spar just nu till 9800GX2 och efter det en 30" skärm

Permalänk
Medlem

Jag köper det jag vill ha eller behöver och sparar resten till nästa gång jag köper något jag vill ha eller behöver.

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk

Eller vänta.. jag sparar ju för bövlen så att Onkel Sam kan ta de sen när det är tillräkligt mycket ju

haha nej jag vet inte. kommand lgh, bil, dator what ever.. senaste koll var vid 120. 000 strecket. vet inte vad jag har nu ::rolleyes:

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

jag har redan sparat ihop till ca: 200 000:- är 20 år o bor fortfarande hemma.
Av dessa pengar ska jag köpa en lägenhet kontant, dra till ikea o köpa möbler + en lång resa = )

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

sparar ihop till ett uv-filter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
jag har redan sparat ihop till ca: 200 000:- är 20 år o bor fortfarande hemma.
Av dessa pengar ska jag köpa en lägenhet kontant, dra till ikea o köpa möbler + en lång resa = )

Ska du flytta till Etiopien?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Ska du flytta till Etiopien?

nopp

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
nopp

Bor du i Optimistköping då?

Tycker inte utbudet är så stort när det gäller lägenheter runt 200k.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

bor i borås, här får du en central lägenhet för ca: 50 000 - 150 000:-

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Lägger undan pengar så jag kan köpa mig ett hus. Ska ha minst 50-60k innan jag tar ett lån. Lite knapert just nu med pengar pga dålig lön men nästa månad kan jag stoppa undan lite mer

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

sparar till en e8400(cpu) 2gig tillhörande ram och något halv taskigt mobo för klockning...men körskolan drar 5k denna månad, urgh...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En A-traktor. *tar skydd*

Helst en Volvo 142 i Klassiskt stuk. (Jag är inte Epa-raggare.) Har hittat en snygg som jag kanske ska köpa med lånade pengar av Farsan som jag betalar tillbaka sen såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
det är en skojig leksak!

Vi kan alltid slå våra huvuden ihop och köpa en gemensamt.

*Flirt*

Permalänk
Medlem

Prio ett är motorcykel och utrustning till säsongen 2009, första mcsäsongen efter muck med andra ord:)

Prio två är lcd-tv, den gamla tjocktv börjar bli lite sliten...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sparar inte, jag bränner mellan 6.000-10.000 i månaden av mitt sparkapital sedan ca 1 år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag sparar ständigt för att åka på någon ny resa när jag lyckas få lite ledigt från jobbet.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Försöker lägga undan runt 1000 i månaden, så har man råd med en skidresa i slutet av varje år

Och 1000 är inte det lättaste när man lever på CSN

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Sparar till att ha X antal miljoner på bankkontot för att leva på ränta. sparar i aktier/fonder så mycket som jag kan avvara.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttar hemifrån i sommar/höst för att studera så varenda slant är ju värt att spara. Som tur är flyttar man med en kompis som man kan dela hyran med =D

Permalänk

Jag sparar tills jag kan köpa upp Google.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jordenruntresa.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medea
Vi kan alltid slå våra huvuden ihop och köpa en gemensamt.

*Flirt*

tyvärr är gift med min båt och har inte råd o byta eftersom jag ganska nyligen köpt hus!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag studerar så jag har inte råd att spara.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |