1080p Filmen laggar vid uppspelning?

Permalänk
Medlem

1080p Filmen laggar vid uppspelning?

Säkert världens enklaste problem men jag hittar inget sätt att lösa det på, Men problemt är det att när jag spelar upp en film i Full HD (1080) Så hackar filmen fram.

Grafikkortet jag har är ett Radeon HD 2600 XT och skärmen vid film är en Samsung 32" LCD tv som skall klara full HD.

Någon som har några tips för att få det sluta hacka?

/Douglas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har alla rätta codecs så det borde inte ha med det att göra :S

Permalänk
Medlem

Tanka hem cccp om du inte har det installerat. http://www.cccp-project.net/

Min htpc laggade apa innan jag fixade rätt codecs. Testa spela upp det i mpc eller zoomplayer, vlc brukar också funka.

Permalänk
Medlem

CoreAVC funkar bäst tycker jag. Sen så flyter det på bättreför mig med zoomplayer än med mpc och vlc.
VLC använder sina egna codecs så CCCP paket och CoreAVC kommer inte använda de codecs.
Installera även ffdshow

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
VLC använder sina egna codecs så CCCP paket och CoreAVC kommer inte använda de codecs.
Installera även ffdshow

Så sant så, på min spelburk laggar faktiskt dom flesta mkv-filmer om jag använder vlc.

Permalänk
Medlem

Datorn kanske är för dålig för att kunna sepla upp 1080p?

Permalänk
Medlem

CoreAVC borde göra jobbet. Min dator klarade inte av 1080p filmer före jag använde mig av det. cpu då också clockad till 2.25Ghz men fått ställa tillbaka till 1.8Ghz orginal... och 1080p funkar perfect fortfarande!

singel core A64 winchester 3000+ 1.8Ghz klarar fan av 1080p med rätt codec!

Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort har ju filmavkodning så testa att spela upp med PowerDVD eftersom det programmet stödjer det. Installera inte det nyaste då det tydligen har tagit bort stödet för x.264 filer =/ Så var det i alla fall för mig när jag körde med nyaste.

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Kör 1080p film på min HP laptop 1,2GHz Core Duo 1GB ram. Krävdes dock installation av CoreAVC för att det skulle flyta!

/Andreas

Permalänk
Medlem

jag har en Q6600 ett EAH4890 och stabila 4 gig ram
Men det laggar ändå av någon jävla anledning jag fattar det inte

Permalänk
Medlem

Jag har oxå en väldans bra dator. Och 1080 laggade på min ända tills nu, när jag installerade CCCP codec och spelade genom media player classic.