Dell satsar på AMD och tre kärnor

Permalänk
Melding Plague

Dell satsar på AMD och tre kärnor

Den 19 februari kommer Dell att introducera nya datorer för hemanvändare och kontoret. Detta är kanske ointressant i sig, men vad som däremot är spännande är att datorerna kommer att använda AMD:s nya trekärninga Phenomprocessorer, en produkt som processortillverkaren hoppas ge klirr i kassan. Kan Dell ge AMD vind i seglen?

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vi får hoppas på det. för allas våran skull.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Trevligt.. Hang in there AMD.

Permalänk
Avstängd

Yep, det såg lite mörkt ut för AMD för ett par dagar sen.

Börjar nästan gilla dell.

Är ingen AMD fanboy men köper AMD för att intel inte ska ha hela marknaden för sig själv, gynnar både Intelister och AMDelister (hitta på orden nu)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Bra, det borde ge AMD några dollar till i kassan... hoppas de hittar en smidig väg ut ur denna onda spiral de har hamnat i.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

dissade inte dell amd nyss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, det såg lite mörkt ut för AMD för ett par dagar sen.

Börjar nästan gilla dell.

Är ingen AMD fanboy men köper AMD för att intel inte ska ha hela marknaden för sig själv, gynnar både Intelister och AMDelister (hitta på orden nu)

Hahahahhah du vet väl att det inte räcker bara med en person att köpa AMD produkter:P?

För övrigt så tycker jag att detta var verkligen bra att läsa och veta att AMD fortranade är med och får stöd så de kan hosta fram nya spännande produkter.

MVH //zaman

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
dissade inte dell amd nyss?

Ännu en i skaran av jag-läser-bara-rubriken-innan-jag-kommenterar...

Skämt-o-sido, detta låter bra. Vi behöver konkurrens och för det behöver AMD komma på fötter igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Hahahahhah du vet väl att det inte räcker bara med en person att köpa AMD produkter:P?

Konstig kommentar, typ som att säga att man inte ska rösta för att en röst inte gör någon skillnad.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Hur blir det nu, kommer de trekärninga modellerna att säljas exklusivt på OEM marknaden eller även direkt till privatpersoner

Permalänk

hmm. jag är inte så jätte insatt i varför de kör med 3 kärnor var väl instabilitet på den 4de som jävlades eller? känns ju som man köper bottenskrapet isf ju.. Dcok tror jag Intel kör över Amd rätt bra nu med deras kommande prissänkning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
hmm. jag är inte så jätte insatt i varför de kör med 3 kärnor var väl instabilitet på den 4de som jävlades eller? känns ju som man köper bottenskrapet isf ju.. Dcok tror jag Intel kör över Amd rätt bra nu med deras kommande prissänkning

Nej För att det är en "äkta" quad core så ger det dålig yield, dvs många defekta CPU:er. Då säljs dessa med en kärna avaktiverad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wounds
Konstig kommentar, typ som att säga att man inte ska rösta för att en röst inte gör någon skillnad.

OFF_T: Jag skojade där men du kanske inte fattade meningen? Jag menade så klart att det inte räcker med bara en pers stöjde AMD utan många ska göra det så det blir skillnad. Jag säger inte att en rösten inte räknas men det gör stor skillnad om det är många röster än få.

ON_T: Undrar hur dessa trekärniga cpuer presterar i applikationer som just använder flerkärninga cpuer, sen var det nån snack om att cpu:n stänger av en kärna om det inte behövs så mycket kraft? kan det vara sant för just den cpu:n?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Hedersmedlem

Burn DELL to hell?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Burn DELL to hell?

förståligt att Dell inte är så populära på ett ställe där de flesta köper lösgodis, men jämfört med vissa andra av jättarna tycker jag de sköter sig bra på det mesta.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Skulle inte själv köpa Dell men allt som gynnar AMD är positivt. Vad många inte riktigt verkar ha förstått är att de stora pengarna inte ligger i högprestandasegmentet. AMD kan med andra ord tjäna bra med pengar trots att de ligger efter Intel i prestanda, i vart fall så länge deras processorer är konkurrenskraftiga vad gäller pris och har låg tillverkningskostnad.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skäggig legend

Jag hoppas att AMD kommer igen nu. Dom har tappat så extremt mycket den sista tiden så jag får en tår i ögat. Nästan alla AMD galningar har gått över till Intel just för prestandan, jag hoppas härmed att AMD får in lite pengar för att komma tillbaka in på topp listan!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razorbladee
Jag hoppas att AMD kommer igen nu. Dom har tappat så extremt mycket den sista tiden så jag får en tår i ögat. Nästan alla AMD galningar har gått över till Intel just för prestandan, jag hoppas härmed att AMD får in lite pengar för att komma tillbaka in på topp listan!

Inte jag

föredrar AMD och ATI(fast det är ju samma nu för tiden):p före Nvidia och Intel vilken dag som helst

Go AMD Go

Permalänk
Inaktiv

Skulle jag nu köpa märkesdator skulle det nog vara dell som gäller.

Tveksamt om jag skulle köpa AMD, dock.

Permalänk

Nice! Bra för oss och för mig som är AMD-frälst ända in i själen :$

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razorbladee
Jag hoppas att AMD kommer igen nu. Dom har tappat så extremt mycket den sista tiden så jag får en tår i ögat. Nästan alla AMD galningar har gått över till Intel just för prestandan, jag hoppas härmed att AMD får in lite pengar för att komma tillbaka in på topp listan!

Jag ska uppgradera mitt AMD-system den här månadslönen som kommer och jag har tänkt hela tiden på vad jag ska köpa. Jag pendlade mellan intel och AMD men varje gång jag tänker på att ha ett intel-system och/eller Nvidia mår jag dåligt.

Jag har best'ämt mig för

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB, BOXED m/fläkt

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit m/två matchande BallistiX 128Megx64

MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, 4xPCI-Ex(2.0)x16

för att sedan fixa nån 'Phenom(B3)' och nytt G-kort, typ 'Radeon HD 4870 X2'. Jag mår bara bättre och bättre av att tänka på det.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

mumma, härligt kodnamn!

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
förståligt att Dell inte är så populära på ett ställe där de flesta köper lösgodis, men jämfört med vissa andra av jättarna tycker jag de sköter sig bra på det mesta.

Förra nyheten om att DELL slutar med AMD online gav ganska många arga uttalanden i den stilen som jag skrev.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Äckligt modellnamn, du vet väl vad som är likheten med Heineken-öl och öhm... *när en man och en kvinna utövar fysiska aktiviteter* i en kanot?

För övrigt, kul att något går AMD's väg!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Förra nyheten om att DELL slutar med AMD online gav ganska många arga uttalanden i den stilen som jag skrev.

ah, var så du menade.

hursomhelst tror jag inte majoriteten av Dells kunder reflekterar alls över vad det sitter för slags kork i burken. om Dell säger att det är en bra modell så är det så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att inte AMD fick leverera hela paketet...Dvs. moderkort+cpu och grafik kort.
Men det har säkert en bra förklaring ?
Tex samma driver till alla kontors burkar från Dell.
Sys. Admin. blir glad i alla fall...

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Jag hoppas det är mer än bara sketen PR som tri-core resulterar i för AMDs del.
Det är inte så att dom tjänar enormt ens med retail-priser på quad-Phenom, lägger dom tri-Phenom prismässigt under billigaste quad så är dom nere i självkostnadspris... eller åtm riktigt nära, särskilt om man räknar med att Dell antagligen får rejäl rabatt.

och var fick man det roliga påståendet av Hector Ruiz ang. "tillbaka till vinst i Q308" ifrån? det är bra med riktigt säkra källor på sådant, så man vet var man skall peka när det än en gång går som vanligt....

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Dell dissade ju nyss AMD, men aja. Fördelar för AMD att Dell tar upp kampen igen da

Permalänk
Medlem

Det går även bättre och bättre för AMD på grafikkortsmarknaden, och det ser ut att fortsätta så vilket är positivt. Om AMD rustar upp sig finansiellt kommer vi nog få se på nextgen produkter snabbare också, både 45nm processorer och R7xx.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Bra nyheter det här. Hoppas Acer, HP mfl tar efter med tricore kretsar så AMD får ett rejält lyft.