winflash + vista, krasch = kan inte boota :(

Permalänk
Medlem

winflash + vista, krasch = kan inte boota :(

Körde winflash i vista då datorn hängde sig efter 12% i flashningen av BIOS. Nu startar bara fläktarna när jag startar datorn, jag har tömt cmos men det vart ingen skillnad. Är man helt stekt nu?

Permalänk
Medlem

Verkar som du brännt ditt bios. Jag tror du får fixa ett nytt bios chip.

Det går hotswappa också. Jag mulade ett moderkorts bios en gång men polaren hade ett likadant så jag startade upp min dator med hans bios sen tog ut det när jag va i windows ohc satte i mitt chip, sen bara flashade det. Funkade prima.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Det är en shuttle ss33g5m, måste man inte få tag på ett likdant moderkort med likadant BIOS chipset isåfall?

Jag ringde Dustin och de ville att jag skulle skicka tillbaka lådan så de fick kolla på den. Går sånt här på garantin? Winflash följer ju till och med på moderkorts skivan och man får inga varningar om att man kan pajja bios.
Är rädd för att jag får vänta flera månader innan jag får en ny shuttle låda...