Permalänk

vilka rabbatkoder är et som fungerar just nu ?
några studentrabatter ? ska köpa en studio xps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
vilka rabbatkoder är et som fungerar just nu ?
några studentrabatter ? ska köpa en studio xps

DELL
*
Rabatt: 0SM34FQTQTP3FC (15% på alla Studio, Inspiron och XPS vid order över 8990:-)
*
Rabatt: 9??31LB4CSV12M (15% Rabatt på alla XPS, Studio och Inspiron med pris över 8990:-) Från 25-31 Dec!

Dessa hittade jag via en snabb sökning (google)

Sen tror jag att du alltid har 5% studentrabatt som gäller på alla kampanjer (kolla kod på mecenat)

Visa signatur

//p0w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0w
DELL
*
Rabatt: 0SM34FQTQTP3FC (15% på alla Studio, Inspiron och XPS vid order över 8990:-)
*
Rabatt: 9??31LB4CSV12M (15% Rabatt på alla XPS, Studio och Inspiron med pris över 8990:-) Från 25-31 Dec!

Dessa hittade jag via en snabb sökning (google)

Sen tror jag att du alltid har 5% studentrabatt som gäller på alla kampanjer (kolla kod på mecenat)

tack

Permalänk
Medlem
Citat:

dock gäller 15% bara vid order minst 8990kr

Är detta före eller efter rabatten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nydelaw
Är detta före eller efter rabatten?

Före

Visa signatur

//p0w

Permalänk

tror faktiskt att dem börjar gälla 25-31 DEC

Permalänk
Medlem

Koderna för gamla ?

Tjenare,

Inte varit inne på dells sida förut men när jag försöker regga de två koderna som nämns ovan så reagerar sidan inte alls. När jag försöker lägga till dem på mitt konto så får jag meddelande att "koden är för gammal". Någon som kan bekräfta att koderna fungerar att att datumet på den ena av dem stämmer? En 15% rabatt hade inte varit fel får jag erkänna. Sambon behöver en speldator och en annan dator jag funderade på blev inte av. Då känns DELL som klart prisvärda datorer.

Edit .. härligt vad man kan vara senil/disträ ... det är ju inte riktigt den 25:e ännu. Avvaktar då ... hehe

Tacksam för info!

/// Frederik

Visa signatur

I want to die in my sleep like my grand father, not screaming in terror like his passengers

Permalänk
Medlem

Det finns inga rabattkoder just nu.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Det finns inga rabattkoder just nu.

tror som sagt att den börjar gälla imorgon 25:e
har någon klarat att anväda två rabattkoder ?
ska det fungera ?

Permalänk

Blir inte klok på Dells priser. När man först läser om Dells bärbara Studio-datorer står det:

Studio 17 laptop
Pris 6 290:-
Du sparar 300:-
Summa 5 990:-
Inklusive moms och frakt"

När man sen klickar på länken, kommer man till de fyra olika versionerna av Studio 17 och under den billigaste står:

Pris 7 290:-
Du sparar 900:-
Summa 6 390:-
Inklusive moms och frakt

Jaha, jag trodde den fanns från 5990. Vad har jag missat?

Sen det här med rabatter är ett kapitel för sig. Jag plockar ihop en Studio 17 och utgår från den näst billigaste versionen för 7890. Jag lägger till snäppet bättre cpu och LED-skärm och får en totalsumma på 9160. I varukorgen ser priset ut så här:

Enhetspris Inkl. moms
9960,00 kr

500 Rabatt
- 500,00 kr

! Få 300 Kr rabatt !
- 300,00 kr

Delsumma
Inkl. moms
9160,00 kr

Så lång är allt ok.

Sen drar vi 15% i rabatt:

Enhetspris Inkl. moms
9960,00 kr

500 Rabatt
- 500,00 kr

Få 15% rabatt!
- 1419,00 kr

Delsumma
Inkl. moms
8041,00 kr

Då frågar jag mig vad som hände med dom andra 300 i rabatt och varför räknas inte 15% på 9160 utan på ordinare pris minus kvarvarande 500 i rabatt (dvs 9960-500)?

Slutpriset känns ju inte heller vidare bra om jämför med vad man numer får för 8000 om man tittar på andra märken. Man börjar ju också fundera på hur det kommer sig att man i början av oktober (2008-10-02) kunde läsa detta på ett forum:

"Har nu hittat en kod som ger 5% studentrabatt, och en annan som ger 10%. Plus att datorn jag tittar på ger fri frakt och lite annat.

Nu kommer vi till en koll på vad folk tycker om det här:

Studio 17
Processor: T5800
Grafikkort: Radeon HD3650 256 meg
Ram: 3 gig (1x2048, 1x1024)
Hårddisk: 320 gig
Skärm: 17" widescreen, 1440x900 wled
Övrigt: webkamera (2megapixel), Bluetooth, medföljande mus, Vista home premium

Pris med alla rabatter från tidigare: 7532 kronor.

Nå, vad säger ni? Deal, or no deal?"

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-756528.html

Tre månader senare kommer jag med hjälp av 15% rabatt ner till ungefär 500 kronor HÖGRE pris med exakt samma konfiguration (och då medföljer inte ens mus). Om inte jag har missat något bland alla rabattkoder och kuponger så undrar man ju hur detta är möjligt. Hade det inte varit för att jag gärna vill kunna välja annan färg än svart (även om det för enkelhets skull inte ingick i mitt exempel ovan) och LED-skärm så hade jag släppt Dell som alternativ. Men man tycker ju att de borde gå att komma ner under 8000 med den konfig ovan. Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0w
Sen tror jag att du alltid har 5% studentrabatt som gäller på alla kampanjer (kolla kod på mecenat)

Jag köpte en Dell i morse.

• 500:- rabatt
• Gratis frakt: 300:-
• 15% (c:a 1600:-)

Det gick inte att lägga på ytterligare 5% utan att man blev av med sin 15%-rabatt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Då frågar jag mig vad som hände med dom andra 300 i rabatt

För mig så ligger dom lite längre ner under rubriken "Frakt"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Tre månader senare kommer jag med hjälp av 15% rabatt ner till ungefär 500 kronor HÖGRE pris med exakt samma

Priset från den andra tråden var ju också med 15% rabatt. Det låter inte omöjligt att man höjt priset med 500:- på tre månader.

Visa signatur

/Tor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tor
För mig så ligger dom lite längre ner under rubriken "Frakt"

Priset från den andra tråden var ju också med 15% rabatt. Det låter inte omöjligt att man höjt priset med 500:- på tre månader.

Fraktkostnaden som är värd 300 blir 0 kronor både med och utan 15%. Det som händer när man drar av 15% är bara att 300 i rabatt på datorn försvinner och ersätts av 15% på ordinarie pris minus dom kvarvarande 500 i rabatt. Jag tycker det verkar konstigt.

Sen är det förstås inte otänkbart att priset har gått upp med 500. Men det naturliga är ju att priset på hemelektronik går nedåt med tiden. Kanske har med dollarn att göra. Jag vill gärna ha en Studio 17 med tanke på färgvalen och LED-skärmen, men då snackar vi 8364, vilket känns lite i högsta laget. Jag får fundera på saken.

Om någon kan svara på min första fråga så vore jag glad. Verkade som sagt lite konstigt att man först kan läsa att Studio 17 finns från 5990 till man klickar på länken och hittar den billigaste för 6390. Men jag har säkert missat något.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jaha, jag trodde den fanns från 5990. Vad har jag missat?

Du skall klicka på paketet som finns en bit upp och längst till höger, inte en av de fyra andra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Fraktkostnaden som är värd 300 blir 0 kronor både med och utan 15%. Det som händer när man drar av 15% är bara att 300 i rabatt på datorn försvinner och ersätts av 15% på ordinarie pris minus dom kvarvarande 500 i rabatt. Jag tycker det verkar konstigt.

Är det konstigare än att man inte kan ha fler än två rabatter samtidigt? I så fall är det ju samtidigt generöst att de avlägsnar den på 300 kr och inte den på 500 kr. Det är för övrigt besvärligt att blanda procentuella rabatter med fasta, resultatet blir olika beroende på i vilken ordning man tillämpar dem. För dell är det mest fördelaktigt att dra bort fasta rabatter först och det är förmodligen därför de gör så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Du skall klicka på paketet som finns en bit upp och längst till höger, inte en av de fyra andra.

Ah, okej. Tack för hjälpen. Då kan jag lägga den biten åt sidan.

Edit: Jo, det är väl förmodligen så att Dell tycker att en bättre rabatt skall ersätta en sämre och att båda blir för bra. Man kan heller inte få ett lika lågt slutpris som man hade kunnat om 15% drogs av slutpriset på sin egna konfiguration (så länge det överstiger 8990) istället för från ordinarie pris (minus en rabatt).

Jag känner att det börjar bli lite rörigt. Hur som helst tvingas jag nog välja någon annan laptop eftersom det som tidigare kostade 7500 nu kostar 8000 (plus 380 kronor för färgvalet) och då har jag spräckt mitt pristak. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Hur är det med datorer från dell? Är det kvalité, för man kan ju få liknande komponenter till snäppet billigare pris.

Funderar starkt på att skaffa mig en Studio.

Visa signatur

rragon

Permalänk

rragon, det där kan nog andra bättre än jag, men utifrån de recensioner jag läst (och sett på youtube) så verkar Studio 15/17 bra.

Återigen lite om hur missledande Dells rabatter kan vara:

Jämför man Studio 173501 med 173502 så har den senare 300 mer rabatt. Om man konfigurerar upp båda till samma nivå som den jag citerade tidigare (plus färgvalet på båda men med ursprunglig HD) så tjänar man i slutändan 34 kronor. Det är den skillnad dom 300 i rabatt gör. Slutkostnaden efter de olika rabatterna är 7777,49 kr för 01 och 8083,49 kr för 02 och då har 02 större HD till ett värde av 340 medan prisskillnaden bara är 306 kronor. Man sparar alltså 34 spänn.

7777,- för samma konfiguration som den jag citerade tidigare fast med 160GB HD istället för 320 (men med valfri färg till ett värde av 380) är ett pris jag kanske kan acceptera. Jag får som sagt tänka på saken, eftersom det finns många fynd att göra så här i mellandagarna.

Permalänk
Medlem

Tittade på lite youtube-klipp och fyfan vad sjukt snygg den var?! Studion alltså. Har hittat en nice konfiguration men den kostar mig 8k och jag har tyvärr bara 7k (8k inkl. alla rabatter). Ska kolla om mor eller någon kan "voucha" och köra på delbetalning ett litet tag, jag är 3 månader från 18 år ... why ... whyyyyy?!

EDIT:
Har hittat ett paket som jag anser vara okay, vad anser ni?

Intel® Core™ 2 Duo Processor T6400 (2.0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2 Cache)
15,4-tums WXGA+ WLED (1 280 x 800) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik
3072MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048 + 1x1024]
250 GB (5 400 v/min) SATA-Hårddisk
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort
Fast intern DVD+/-RW-enhet, fackmatad, med programvara

7190:- (med studentrabatt 7115:-)

Jag kommer att använda systemet för det mesta till att kolla HD film och surfa, använda program etc. Kanske drar igång ett spel lite då och då (WC3, UT3 eller nåt). Hur ser det ut?

Och vart kan man välja det lysta tangentbordet?

EDIT2: Och var kan jag välja finger-print reader på 15? Kan välja på 17 men inte på 15 :S

EDIT3: Köpte nyss http://www.dustinhome.se/pd_5010169125.aspx Nästan lika dan som ovan men bättre CPU, mindre ram och hårddisk men ram köper jag till.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Finns det någon aktuell studentrabattskod nu?

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk
Medlem

10% rabattkod 9J$F690DX?TCCV som gäller till 05-20

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
10% rabattkod 9J$F690DX?TCCV som gäller till 05-20

Jag vet inte om du svara på min fråga. Men jag söker iaf fall efter koden till den specifika studentrabaten på 5%. Den som man får via studentkortet. Det där är ju en allmän kod.

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk

Vill också gärna veta koden för 5% studentrabatt.

Permalänk
Medlem

Mecenat DELL Store ger 5 % studentrabatt på hela sortimentet - gäller när du handlar online!

Handla valfri bärbar dator, stationär dator, elektronik och tillbehör med extra studentrabatt på 5 %.

Klicka på "mer info" nedan (nytt fönster öppnas)
Ange rabattkod HQQ4JDKTKR67CT i varukorgen

Permalänk
Medlem

Nån som har någon rabbatt som gäller Vostro-laptopsen?
Är riktigt sugen på en 1320.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Nån som har någon rabbatt som gäller Vostro-laptopsen?
Är riktigt sugen på en 1320.

Du har 15% på Dell rabatt.se på just Vostro om du beställer för över 6390 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ducedo
Du har 15% på Dell rabatt.se på just Vostro om du beställer för över 6390 kr.

Gäller det endast Vostro?

Har testat med Studio och dom koderna med får meddelande att dom antagligen har gått ut eller att det är felaktigt

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz MB:Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 HDD:1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
GFX: Vertex 3D HD6970 2048MB CHASSI: Fractal Design Define R3, Svart PSU: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze MONITOR: LG 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk

får för övrigt expired på vostron med nu

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenan83
Gäller det endast Vostro?

Har testat med Studio och dom koderna med får meddelande att dom antagligen har gått ut eller att det är felaktigt

Det verkar tyvärr inte bättre än att de båda kupongerna hade gått ut den 13 augusti. Dåligt från min sida att inte kontrollera innan jag la upp dem.

Nu ligger där en rabattkupong på 5%.

Permalänk
Medlem

Finns det nåt aktuellt som funkar på Vostros nu?

Permalänk
Medlem

vill ha rabatt på 30"s-skärmen 3008, nån som har tips?

Permalänk
Medlem

10% rabatt 278R1LF4S0Z6FQ som gäller till 20091202

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870