Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Jo man söker allt som finns har ju jobbat jämt men blev friställd pga arbetsbrist.

I umeå så har massa företag bla volvo mm. totalt varslat flera tusen

medans sökbara jobb minskat från ca:400 till 100 på platsbanken.

Ja sånt suger. jobbar ihop med en som kommer från umeå. Det finns ju inte så mycket jobb så att alla klarar sig där direkt. All centrialisering av jobb suger.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Ja sånt suger. jobbar ihop med en som kommer från umeå. Det finns ju inte så mycket jobb så att alla klarar sig där direkt. All centrialisering av jobb suger.

Jo så är det i norr.

Men tycker A-kassan kunde ta lite hänsyn om man har barn med delad vårdnad
och under existensminimum är väl lågt.

Re: kan ju inte söka på annan ort pga. mina barn och har inte råd att pendla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Jo så är det i norr.

Men tycker A-kassan kunde ta lite hänsyn om man har barn med delad vårdnad
och under existensminimum är väl lågt.

Re: kan ju inte söka på annan ort pga. mina barn har inte råd att pendla.

Det finns bara en lösning. Svartjobb^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hehe kan du ge mig ett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På mitt senaste jobb hade jag lön på 120kr i timmen. Inte världens bästa lön men då det var MYCKET övertidstimmar så blev det ganska mycket ändå. Jag tackar och tar emot!
Mycket bättre än att vara arbetslös!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Installationselektriker 29500 före skatt + restidsersättning + ledande montörstillägg + förmåner (fri mobil, laptop, bredband).

I år blir det totalt 420000kr som ska deklareras.

//Främling

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Jo så är det i norr.

Men tycker A-kassan kunde ta lite hänsyn om man har barn med delad vårdnad
och under existensminimum är väl lågt.

Re: kan ju inte söka på annan ort pga. mina barn och har inte råd att pendla.

Enligt a-kassans regler måste man väl vara beredd att flytta om man inte kan hitta jobb inom sin hemkommun? Det är bara det att man inte tillämpar den regeln.

Det är mååånga i Sverige som veckopendlar och har familj, du som dessutom har delad vårdnad vet ju redan hur det är att inte träffa barnen på en vecka. Att du inte har råd att pendla nu beror ju på att du inte har jobb. Dessutom får man en massa bidrag för att jobba på annan ort. Och vad är det som säger att det är du som måste bo på samma plats som ditt ex? Hade du flyttat neråt i landet t.ex. så borde väl exet betala för hälften av barnens resor mellan er.

Visst, det är jobbigt att flytta eller pendla till jobb på annan ort men det låter roligare än att sitta i sin lägenhet hela dagarna och leva på existensminimum iaf.

Jag är medveten om att jag kanske låter dryg men dina inlägg i den här tråden är så fulla med hopplöshet så jag kände mig tvungen att skriva ihop något. Visst, jag vet inte hela bakgrunden och förmodligen har du redan testat allt men inget av det du skrivit hittills har varit olösliga problem iaf.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

335 000 / år + bonus c:a 24 000 / år

Ingen högskoleutbildning, SSAB.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Studerar till Civ ing. inom elektronik. Läser just nu upp några kurser jag missade förra året, jobbar samtidigt med att ta fram elektronik åt ett företag.

Tjänar 115/timme.

Om jag räknar med att jag jobbar 21 dagar, 8 timmar per dag på en månad så blir det 19320 kr brutto. Netto blir det runt 13500 skulle jag tro. Är lite osäker på vad min skatt ligger på.

Någon som är insatt i elektronikbranchen? Vad bör jag tjäna utan högre utbildning? Jag har lärt mig otroligt mycket det senaste halvåret, men jag förstår ju ändå att det tar längre tid för mig att ta fram elektronik med en specifik funktion än någon som är klar med sin utbildning. Kan tillägga att jag varit på arbetsmarknaden i 7 år innan jag började studera, så lite högre lön kanske man ska ha pga det.

Permalänk

Strax över 20k sträcket. Inte helt bra, men jag har nyss börjat, och ska väl förmodligen söka mig vidare ganska snart

Permalänk
Medlem

Jobbar som busschaufför i norge... får ut i näven allt mellan 27.000 ända upp till 40.000 i månaden, och då norska vilket blir mer i svenska.

Det bberor helt på hur mycket "extra" vi vill köra. jobbar mån- tors. i 3 veckor och hemma 1 vecka samt varannan helg. jobbar jag in helgerna oxå, så hamnar jag på ca 40.000 i näven i mån.

Klagar definetivt inte.. inte frugan heller som inte behöver jobba.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
Jobbar som busschaufför i norge... får ut i näven allt mellan 27.000 ända upp till 40.000 i månaden, och då norska vilket blir mer i svenska.

Det bberor helt på hur mycket "extra" vi vill köra. jobbar mån- tors. i 3 veckor och hemma 1 vecka samt varannan helg. jobbar jag in helgerna oxå, så hamnar jag på ca 40.000 i näven i mån.

Klagar definetivt inte.. inte frugan heller som inte behöver jobba.

Vad går hyran på(bostad)?

Permalänk

Badvakt 125 kr/h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Vad går hyran på(bostad)?

Hyran i Norge eller lånet på huset i Sweden??

Lånet på huset betalar jag 3500 kr på i mån + ca 2000 i månaden i värme och el utslager på ett helt år och delat i 12.

hyran i norge finns inte då bolaget tillhandahåller stor parkeringsplats med möjlighet att ställa upp husvagn eller liknande ca 100 m från kontoret och alla hallar.

Jag bor i husvagn där, vilket funkar asbra, har ju både gratis el och värme, egen dator och mobilt bredband från ice...... vilket jag får använda både i sweden norge osv UTAN extra kostnader för att använda olika nät!

Vi är 6 st nu med husvagn där ifrån sverige... riktigt trevligt faktiskt, då det finns både bastu biljard och tv samt styrketräningsrum som tillhandahålls av företaget, Även kök med frysar osv..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Andromeda: oj låter ju riktigt bra, vad gick du in på? Vad gör en systemingenjör?

27 000 före skatt, är civilingenjör från 2008

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
A-kassa får ut ca: 10 000 och frånskild med delad vårdnad 2 barn

och en hyra på 5600 vill man grina eller gråta.

Låter som om du borde söka efter en billigare bostad om du nu inte ser en lösning på arbetslösheten på horizonten..

Permalänk
Medlem

Betongarlärling, ca 15'000/mån. Lite över 40h/v, plus en del övertid.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

slakteriarbetare 16.700 i månaden.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Säljare.
mellan 20-30k brutto

17500:- fast lön och resten är provision.

Permalänk
Medlem

Brutto ligger på runt 25000-30000 i månaden. Jobbar som säljare.

Permalänk
Medlem

Jag ändrar mig och går all in.

85-90lax /mån

Lector på chalmers...

Extraknäcker som narkosöverläkare på karolinska gör jag också.

förövrigt 26cm med en hårfin böjj åt öster.

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Jag ändrar mig och går all in.

85-90lax /mån

Lector på chalmers...

Extraknäcker som narkosöverläkare på karolinska gör jag också.

förövrigt 26cm med en hårfin böjj åt öster.

-

HA!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Jo så är det i norr.

Men tycker A-kassan kunde ta lite hänsyn om man har barn med delad vårdnad
och under existensminimum är väl lågt.

Re: kan ju inte söka på annan ort pga. mina barn och har inte råd att pendla.

Det är väl inte A-kassan problem att någon skaffar ungar? Ska de hålla på med välgörenhet tycker du? Jag ska nog skaffa 10 ungar och leva loppan, det skulle vara något!

A-kassan är till för att vara ett stöd under den tiden man söker ett nytt jobb. Inte något som man kan glassa på!. Vissa företag har inget maxtak för sina anställda när det gäller a-kassan så vissa kan ju ha det bra men många lever också efter sina löner så de kanske inte heller har det så lätt med den ersättning de får=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Jo man söker allt som finns har ju jobbat jämt men blev friställd pga arbetsbrist.

I umeå så har massa företag bla volvo mm. totalt varslat flera tusen

medans sökbara jobb minskat från ca:400 till 100 på platsbanken.

De flesta jobben som inte kräver högre utbildning tillsätts inte via platsbanken eller AMS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Jag ändrar mig och går all in.

85-90lax /mån

Lector på chalmers...

Extraknäcker som narkosöverläkare på karolinska gör jag också.

förövrigt 26cm med en hårfin böjj åt öster.

-

Så du tror då att de flesta bara snackar skit?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är en kombination av att en del säkert överdriver en gnutta och att folk som tjänar dåligt inte lika gärna skriver i tråden, därför får vi intrycket i tråden att alla på forumet är höginkomstagare.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Jag tror att det är en kombination av att en del säkert överdriver en gnutta och att folk som tjänar dåligt inte lika gärna skriver i tråden, därför får vi intrycket i tråden att alla på forumet är höginkomstagare.

Sen kan det ju tänkas så att folk på detta forum har en majoritet med människor som faktiskt skaffat sig en utbildning och därav har högre lön?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Sen kan det ju tänkas så att folk på detta forum har en majoritet med människor som faktiskt skaffat sig en utbildning och därav har högre lön?

Om jag tolkar denna konstiga text rätt; Inte tror du väl på allvar att majoriteten av användarna på det här forumet är högskoleutbildade? Vi pratar alltså om ett forum där genomsnittsåldern sannolikt är 16-18 år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Om jag tolkar denna konstiga text rätt; Inte tror du väl på allvar att majoriteten av användarna på det här forumet är högskoleutbildade? Vi pratar alltså om ett forum där genomsnittsåldern sannolikt är 16-18 år.

Tack!

Den här tråden är ju ett bra tillfälle att mäta e-penisen med
----

Alla snackar inte skit, men rätt många gör nog det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Tack!

Den här tråden är ju ett bra tillfälle att mäta e-penisen med
----

Alla snackar inte skit, men rätt många gör nog det.

Vad skulle det vara för mening att ljuga i ett forum med en massa människor man inte känner om något så banalt som inkomst?

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.