Firefox nästan lika populär som IE7

Permalänk
Melding Plague

Firefox nästan lika populär som IE7

Webbläsaren Firefox har varit det självklara valet för många avancerade datoranvändare under det gångna året. Färsk statistik visar nu att Mozilla gör stora framsteg även hos företagen då de nästan fördubblade sin användarbas av Firefox under 2007. Enligt samma undersökning har det skett sådana enorma framsteg att de enbart är 5,4 procentenheter ifrån Internet Explorer 7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Firefox är bara bäst! Firefox blir bara större och större medans IE blir bara mindre och mindre.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

förstår fortfarande inte varför man ska använda ff istälet för ie, nån som kan förklara?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Att det är så många som använder firefox bevisar ju att det är bra.
trots att explorer är förinstalerat dessutom!

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Det jag älskar med Firefox är att de är lika snabbt i scrollen som i ie6 och använder tabs. Det jag stör mig på att de kan sega ner datorn ibland!

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Avstängd

Firefox tycker jag är bättre säkrare och coolare ^^, framför allt snabbare och upd mer är IE.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

mm jag gillar firefox, kör just nu firefox 3 beta 5 med nasa nightlaunch temat.. fungerar svinbra och ser bra ut

Permalänk

ok ska testa mozilla firefox 3 när alphan kommer. tyckte dock 2:an buggade lite för mkt men när den väl fungerade så fungerade den.

medans jag använder safari just nu på win xp. inte en enda bugg än så länge o jag har använt den i en månad både som 3,04 version <-- beta och som 3,1 alpha version.

Permalänk
Medlem

Fint. Förstår inte hur jag tidigare kunde köra IE. Idag använder jag bara IE för vissa sidor med högra krav på ActiveX.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
ok ska testa mozilla firefox 3 när alphan kommer. tyckte dock 2:an buggade lite för mkt men när den väl fungerade så fungerade den.

medans jag använder safari just nu på win xp. inte en enda bugg än så länge o jag har använt den i en månad både som 3,04 version <-- beta och som 3,1 alpha version.

Firefox 3 finns ju i Beta 5 nu. Alpha-stadiet är ju mycket tidigare.

Visa signatur

Yay!

Permalänk

Diggar verkligen firefox! Har använt den ett tag nu

Permalänk
Medlem

Tycker nyhetsredaktören tolkar lite för mycket i detta. Vänta 1år så ska vi nog se att firefox är långt bortsprungen av IE7. Bara för alla inte hunnit/orkat bytt till IE7 så betyder det knappast att firefox fått sånt fotfäste på marknaden. Rätt löjligt att jämföra olika versioner av samma programvara mot varandra. IE har fortfarande 4/5 av marknaden, även om ff lär öka en del så kommer dom ligga mycket efter en lång tid framöver.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

vadå "nästan lika populärt"? är ens IE 7 populärt överhuvudtaget? de flesta som använder de är de som inte fattat att man kan ladda hem andra webbläsare?! Det innebär inte att IE är populärt för det?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

ie7 är sämre än ie6, så varför köra med ie7?, ff är heller inte lika bra som ie6 så varför köra ff?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

"Under årets gång är det tänkt att både Internet Explorer 8 och Firefox 3 skall lanseras, och om trenden håller i sig är det mycket möjligt att Mozilla närmare sig Microsoft ytterligare."

Bra skrivet, SFI?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Opera är ändå båst ;), sitter och väntar på att den ska komma ut i amd64 version till linux. Får klara mig med Firefox så länge, mouse gestures gjorde den bra mycket trevligare. Saknar dock att man inte kan byta flikar med 1 och 2 som i Opera.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
förstår fortfarande inte varför man ska använda ff istälet för ie, nån som kan förklara?

Jag använder Firefox främst för att jag blir av med de flesta jobbiga banners (dock ej här på SC) och för att det är så smidigt att göra "bokmärkta flikar". Sen har jag fått för mig att FF är säkrare och inte tar in massa spionprogram tack vare NoScript addon.

Permalänk

pah! Avancerade datoranvändare kör inte Firefox, de kör Opera...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
ie7 är sämre än ie6, så varför köra med ie7?, ff är heller inte lika bra som ie6 så varför köra ff?

Och detta baserar du på...egna uppgifter? Eller?

Jag föredrar FF för att det är lätt att ändra utseende, lägga till verktyg etc.

Men jag har inte orkat installera FF sen jag installerade Vista. Så länge det finns tabbar är jag nöjd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
pah! Avancerade datoranvändare kör inte Firefox, de kör Opera...

Netcape.:)

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

jag älskar firefox.......

men en sak ska man väll tänka på när man kollar på siffrorna, man måste ladda ner firefox för att kunna använda det, medans Ie6/7 är för installerat i nästan alla datorer, så alla som inte känner till firefox kommer ju såklart att använda IE, och det finns även de som inte orkar ladda ner den oxå....vilket e synd
en till sak är bara att kolla på hur mkt IE har kopierat från firefox...senaste e ju flikarna, fungerar PRECIS samma i IE som firefox.....sååå fult spel.

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
ie7 är sämre än ie6, så varför köra med ie7?, ff är heller inte lika bra som ie6 så varför köra ff?

Hur kommer du fram till slutsatsen att "IE6 är bättre än Firefox" egentligen?
Om det är din högst personliga åsikt att du exemlepvis tycker att "ikonen i IE är sötare" eller något kan jag förstå det, men du säger det som om det skulle vara någon global sanning ...

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
pah! Avancerade datoranvändare kör inte Firefox, de kör Opera...

Nej, de kör Lynx !

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl Eriksson
Jag använder Firefox främst för att jag blir av med de flesta jobbiga banners (dock ej här på SC) och för att det är så smidigt att göra "bokmärkta flikar". Sen har jag fått för mig att FF är säkrare och inte tar in massa spionprogram tack vare NoScript addon.

ok, kanske bara jag som inte surfar där många andra gör det, har sett flera som argumenterat med banners o grejer, men har aldrig uplevt/set några störande, om man vet vad man gör så är chansen för att få virus så liten så den finns knapt, har inte haft virus program på flera år, men endå går burken precis som den ska, inte massa skräpp som sölar ner nåt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Förstår seriöst inte hur folk kan köra IE

Visa signatur

spröd trosa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
jag älskar firefox.......

men en sak ska man väll tänka på när man kollar på siffrorna, man måste ladda ner firefox för att kunna använda det, medans Ie6/7 är för installerat i nästan alla datorer, så alla som inte känner till firefox kommer ju såklart att använda IE, och det finns även de som inte orkar ladda ner den oxå....vilket e synd
en till sak är bara att kolla på hur mkt IE har kopierat från firefox...senaste e ju flikarna, fungerar PRECIS samma i IE som firefox.....sååå fult spel.

Och Firefox tog flikarna från Opera, såå fult asså!

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
ie7 är sämre än ie6, så varför köra med ie7?, ff är heller inte lika bra som ie6 så varför köra ff?

Själv föredrar jag IE7 framför IE6, det är främst tabbarna jag saknar i IE6.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

det är bra, snabt, förinstalerat, är väll några anledningar ialafal

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Trevlig nyhet! Grattis Mozilla!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
jag älskar firefox.......

men en sak ska man väll tänka på när man kollar på siffrorna, man måste ladda ner firefox för att kunna använda det, medans Ie6/7 är för installerat i nästan alla datorer, så alla som inte känner till firefox kommer ju såklart att använda IE, och det finns även de som inte orkar ladda ner den oxå....vilket e synd
en till sak är bara att kolla på hur mkt IE har kopierat från firefox...senaste e ju flikarna, fungerar PRECIS samma i IE som firefox.....sååå fult spel.

Nja, Fx var ju inte direkt först med flikar heller. Det som däremot är fult är att det tog sån eeeeeeevig tid för microsoft att fixa flik-stöd. Sen, alla coolt extensions finns ju för Fx så det är klart man använder Fx då man håller på med webdesign. IE ska användas för att hämta och installera Fx.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Hur kommer du fram till slutsatsen att "IE6 är bättre än Firefox" egentligen?
Om det är din högst personliga åsikt att du exemlepvis tycker att "ikonen i IE är sötare" eller något kan jag förstå det, men du säger det som om det skulle vara någon global sanning ...

för att ie6 är snabare o kräver mindre av min dator, vist ff är säkert säkrare men enligt mig är det skit samma, då jag får virus ska jag över väga o börja med ff, men tills dess håller jag mig till ie6

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Haha nej de har fel, det är bara det att folk inte vet att det finns annat än standard läsaren.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB