Feldesignat tangentbord försenar Dell-datorer

Permalänk
Melding Plague

Feldesignat tangentbord försenar Dell-datorer

Alla som köper mycket datorhårdvara har säkert råkat ut för defekta produkter. Mindre ovanligt, men fortfarande inte så ovanligt som det borde, är produkter med olika designfel. Vissa designfel är mer uppenbara än andra och när de mer iögonfallande missarna dyker upp på marknaden blir det lätt pinsamt för tillverkaren.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

På min FS XA1526 sitter shiftknappen upp och ner:P

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk
Hedersmedlem

"FAIL" haha
Måste vara riktigt jobbigt att skriva på det tangentbordet^^

Permalänk
Medlem

Roligt, men kostsamt.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

Dagens dell, haha!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Jag ser inte felet!

Är det shift-knappen som är för stor eller?

Visa signatur

spröd trosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av legendenG
Jag ser inte felet!

Är det shift-knappen som är för stor eller?

Shift tangenten är för stor ja, vilket gör att raden med ZXC... tangenterna är förskjutna ett steg till höger. Om man skriver på ren känsla utan att titta på tangentbordet kommer du att trycka på C när du vill skriva V osv.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Någon på dell missade ett led i testningen

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska ju vara Dell att göra en sån dundertabbe.

http://www.engadget.com/2007/09/04/the-fun-never-ends-another...

Permalänk

Haha, FAIL! I lol'd

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

Haha, kul!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ja, klantigt värre. Och "FAIL" var som sockret på kanelbullen...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Va.. FAIL är ju just något som inte skulle vara jobbigt att skriva

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Företaget Alina System verkar bara få hem fel produkter av Logitech då jag känner 3 st som köpt tangentbord där som haft 3 eller mer av samma tangent

Permalänk
Medlem

Måste vara grymt jobbigt att skiva på det där tangentbordet Och det blir nog en kostsam historia också =/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Problemet är att vänster shift är för lång vilket gör att tangentraden ZXC är förflyttad ett steg åt höger. På vanliga tangentbord är Z-tangenten under A-tangenten men på Dells feldesignade tangentbord är layouten förskjuten och svår att använda.

öhm.. vaddå "för lång"? den sitter exakt som den gör på mitt tangentbord, både relativt shift sett och faktiskt. problemet verkar snarare "bara" vara att de sorterat dem fel och fluttat en annan tangent i röran.

Citat:

Har du råkat köpa hårdvara med stora designmissar?

köpte en dator utrustad med Windows XP SP1 en gång. det var fö också en Dell.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hahah! Dell, vad hade man väntat sig

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Varför hånar ni dell så mycket? Detta hade kunnat hända vilken tillverkare som helst?

Jag vet att deras stationära datorer är lite ökända här på forumet men något fel är det ju inte på dem?

Deras laptops dock, de är enligt mig några av de bästa på marknaden efter IBM's thinkpad. Billiga, bra kvalitet och en service som nästan ingen annan klår.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Varför hånar ni dell så mycket? Detta hade kunnat hända vilken tillverkare som helst?

Jag vet att deras stationära datorer är lite ökända här på forumet men något fel är det ju inte på dem?

Deras laptops dock, de är enligt mig några av de bästa på marknaden efter IBM's thinkpad. Billiga, bra kvalitet och en service som nästan ingen annan klår.

Hemmaamatörklockargamers har en fobi mot Dell/HP/IBM.

Jag skulle aldrig vilja ha en hemmabyggd laptop, och ser inget fel med deras datorer idag.

Permalänk
Avstängd

Har en antik Dell Optiplex GX1 brevid mig, jävlar vad den har missar här och var... allt är värmereleterat

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sitter på en Latitude D420 och före det ägde jag en X300. Dell gör utmärkat laptops enligt mig. Och supporten är fortfarande skitbra!

Permalänk

Jag har bara bra erfarenheter av DELL!

Jag har köpt in 1 Inspiron 9100, 3 st XPS M170. 3 st Axim x50v och slutligen 2 st XPS M1330 och dom har varit grymt driftsäkra och av bra kvalle.

Av alla inköpta grejer har jag själv kört Aximen, 9100, XPS M170 och M1330 och när det gäller bärbara är Dell lätt förstavalet. Mycket för pengarna, bra konfigurationsmöjligheter och sjukt bra servicealternativ...det finns inga som mäter sig med Dell när det handlar om såna saker. Vi var på väg att införskaffa Sony SZ-serien men det gick bort dels för att man voidar garantin när man byter hårddisk och dom har inget lokalt servicecenter utan skickar allt till Holland....bra jobbat.

Visst 9100:an var väl inget höjdarmodell men den gjorde vad den skulle. Tyvärr så låter den som ett jävla flygplan och ännu mer när det är fullt av damm i systemet. Menmen, ett samtal till Dell och dagen efter kom en snubbe och bytte alla fläktar, "kylsystemet" (den långa kanalen) och några andra grejer...

När det kommer till prestandamaskiner laptop-stylee så finns bara ett alternativ om man fortfarande vill ha svensk garanti och det är Dell.

Visa signatur

[size="1"]Chieftec Miditower Dragon | Epox 8K5A2+ | XP2100@(1900)
80 Gb WD | 256DDR | POV Ti4200XP 128MB[/size]

Permalänk

I riktig Sweclockers anda säger jag "Gör om, Gör rätt!".

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
öhm.. vaddå "för lång"? den sitter exakt som den gör på mitt tangentbord, både relativt shift sett och faktiskt. problemet verkar snarare "bara" vara att de sorterat dem fel och fluttat en annan tangent i röran.

köpte en dator utrustad med Windows XP SP1 en gång. det var fö också en Dell.

Jo de har placerat tangenterna fel.
Kolla på bilden av hela tangentbordet, det ska vara likt våra svenska med smal vänster-shift och bred höger-shift.
Jag ser på t.ex. Dell-laptopen i nyheten (som inte är av samma modell ens som är påverkade av problemet) att det finns annan layout där pipe och black-slash sitter och tar upp plats för enter-tangenten. Men den är inte ens av samma storlek som de små så de lär inte ha placerat den fel utan helt enkelt designat tangentbordet fel.

http://www.flickr.com/photos/jacobgordon/2455766539/

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jo de har placerat tangenterna fel.
Kolla på bilden av hela tangentbordet, det ska vara likt våra svenska med smal vänster-shift och bred höger-shift.

Jag ser på t.ex. Dell-laptopen i nyheten (som inte är av samma modell ens som är påverkade av problemet) att det finns annan layout där pipe och black-slash sitter och tar upp plats för enter-tangenten. Men den är inte ens av samma storlek som de små så de lär inte ha placerat den fel utan helt enkelt designat tangentbordet fel.

http://www.flickr.com/photos/jacobgordon/2455766539/

ah, men det beror nog ändå inte på att shift är för lång som det står i nyheten. mitt ser exakt likadant ut. (iof har jag även bredare vänster än höger shift också på mitt udda bord så man vet aldrig..)

ja där stod det iof att knapparna är felmappade också, (eller ja, det är ju rätt egentligen då) jag tror ledd av det som står i tråden och det du säger att förvirring kan ha uppståt snarare av hur skillnaden mellan hur entertangentens utformning ser ut på olika sidor vattnet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

De flesta "vanliga" tangentbord har ju "<,>,|"-knappen mellan shift och Z, utan att för dens skull inte ha Z under A.... vilket liksom är minimum för touch typing.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|