Problem med ATX-anslutning till Gigabyte GA-EP35-DS3R/DS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Problem med ATX-anslutning till Gigabyte GA-EP35-DS3R/DS3

Har lite problem med att få ATX-kontakten på moderkortet att fungera med mitt Corsair. När jag ansluter mitt Corsair VX550W till mitt Gigabyte EP35 DS3R så händer ingenting, datorn startar inte upp. Har kontrollerat så att alla andra sladdar är anslutna, typ 12V ATX, start knapp mm.

När jag kikar i manualen till moderkortet står det att om man använder en 2x12 pins-kontakt, vilket Corsair har, så skall man ta bort "protective cover" från kontakten på moderkortet. Kan det vara det här som är fel?

Verkar precis som om kontakten glappar som den är nu om jag drar ur den så kan datorn börja starta när jag har dragit ur halva kontakten ur moderkortet.

Någon som har koll på vad som menas med "protective cover" i det här fallet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

På mitt DS4 satt en liten plastbit och täckte de 4 extra pinnarna i 24-pinskontakten för att folk som bara hade nätagg med 20-pinskontakter skulle sätta dem rätt. Det satt också en motsvarande svart plastbit i 8-pinskontakten för att göra den till en 4-pin. Var bara att plocka bort båda.

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS P8Z68-V Pro/GEN3 | i7 2700K | Corsair Vengeance LP 4x8GB 1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 840 Pro 256GB | Crucial M4 64GB | X-Fi Xtreme Music | QNIX QX2710