Permalänk
Medlem

Högljud Dator

Tjenare Sweclockers!

Jag har ett ganska stort problem med min dator, den är väldigt högljud vid vissa tillfällen tex: När jag kör ett spel även ibland när jag bara surfar runt så brusar den upp lite. Men problemet är när jag kör någonting så skulle jag kunna säga att den låter som en hårtork. *Suck*

Jag har absolut ingen aning vilken fläkt det är som är hel konstig. Kan länka lite delar som kanske kan ge er lite information iallafall.

Grafikkort: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASN88GT-5...

Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2,8ghz. (Gammal?)

Nätagg: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CAPSUVX-4...

Hade varit grymt schysst med hjälp, om ni behöver mer information var snälla och säg till så får jag se vad jag kan få fram, säg gärna hur man hittar det!

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Vilket chassi har du? Vilka fläktar har du i det? Vilken CPU-fläkt har du?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har ett original chassi från Pentium antar jag, köpte datorn från siba. Vet inte riktigt vad jag har för CPU-fläkt men jag vet iallafall att jag har 3 stycken fläktar.

En som sitter på moderkortet, en på 8800GT och en i nätagget.

Permalänk
Medlem

Det vore väldigt bra om du kunde ta reda på vilken fläkt det är som låter. Öppna datorn och stoppa försiktigt en fläkt i taget, så kan du höra vilken som låter värst. Fast nätagget kan du nog utesluta, för det är ett av de tystaste nätaggen på marknaden. Jag skulle gissa på att det är processorfläkten som låter värst, men det är bäst att du kollar upp det.

Permalänk
Medlem

absolut troligast att det är processorfläkten som låter.
kan göra lite att göra rent den från damm.

Annars får du investera i en tredjeparts fläkt.
JAg rekommenderar scythe ninja

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för hjälpen!