Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Datorn dör

Vet inte direkt vilken avdelning jag ska ge mig in på men, iallfall har haft ett problem med min dator från lång tid tillbaka.

Datorn dör när jag försöker öppna 'World of Warcraft' och när jag väl kommer in så funkar den tills jag stänger av datorn igen.

Själva datorn tvär dör helt enkelt och nu har det blivit ennu värrre och kan knappt kolla på filmer etc igenom VLC/windows media player utan att skithögen dör för mig.

Förrut räckte det med att man dammsög igenom datorn lite grann så funka den några veckor men nu är den helt hopplös, kan ta flera timmar innan jag kommer in i spelet tex.

Är inget dator proffs direkt annars hade jag aldrig bett om hjälp och råd hur jag ska göra. Har mina funderingar om att det kan vara nätagget som nu har några år på nacken som börjar säcka ihop, eller grafikkortet, det är inte nytt men inte gammalt heller (Sapphire ATI X800GTO)

Datorn är även nyligen formaterad så handlar inte om någe virus elelr liknande.

Tacksam för alla svar eller råd om jag ska köpa nytt nätagg etc.

/Jimmie

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2007

efterssom du damsög den så kanske det var värmeproblem som börar komma tillbaka :? ? ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Är det som är roligt oxå att ibland känns det som att jag måste ha på datorn i några timmar så att den "värms" upp innan det kan funka. Men har inga luckor på sidorna för att den inte ska bli så varm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2007

okok , jadu kanske något fel med hårdvaran/mjukvaran

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Risken finns att du förstört datorn (inte fullständigt då den ju öppenbarligen fungerar lite gran men ändå så att det är stora problem med den) då du damsög den, pga av statisk elektrisitet.

| Errare humanum est |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Om du har någon kompis som brukar bygga datorer etc. kan du ju be honom/henne att plocka ner datorn i delar och sedan blåsa ur alla flänsar för sig etc.

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS P8Z68-V Pro/GEN3 | i7 2700K | Corsair Vengeance LP 4x8GB 1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 840 Pro 256GB | Crucial M4 64GB | X-Fi Xtreme Music | QNIX QX2710