Permalänk
Melding Plague

Lian Li PC-P60

Lian Li är en tillverkare som knappast behöver någon större presentation här på SweClockers. Den taiwanesiska tillverkaren har gjort sig känd för att under snart tjugo års tid tillverkat aluminiumchassien av god kvalité. Idag ska vi kolla närmare på ett chassie ur den nya serien Armorsuit, nämligen PC-P60.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fulaste låda dom har gjort

Permalänk
Medlem

Tycker den påminner förmycket om stacker. Den röda versionen var ju gräsligt ful.

Permalänk
Medlem

Det där är inget Lian Li, det påminner mer om nått från Cooler Master, Thermaltake eller liknande. Vad har hänt, har designerna semester?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Ovanlig, men ok.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Lian Li börjar börjar få lite design på lådorna, bra det.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Det här chassit föll inte mig i smaken. Boxen ovanpå ser ut som något man gjort själv i garaget och slängt på.

Permalänk
Medlem

Cosmos S rippoff, liknelser till antec 900 går inte och missa heller. Fulaste jag sett på länge, vad är den där huvuen ( enda orginella i designen ) bra till till egentligen. Man förväntar sig faktiskt mer av Lian li.

Permalänk
Inaktiv

vad har hänt!

Vilken ful best...

Permalänk
Medlem

Bland det fulaste jag sett,men så tycker jag Lianli är väldigt överskattade,verkar ju vara norm här o tycka om dom vilket jag inte kan förstå...

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Ja, verkligen inget i min smak, men även Lian Li vill väll tjäna pengar på "gamer"-produkter... =/

Permalänk
Medlem

Dom är bra på att ta betalt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

På tok för dyrt verkligen annars var det väl ok look.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt chassi, verkar som en lovande kandidat för nästa upgradering.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte varför det är så vanligt med den stavningen men det stavas chassi och inte chassie.

Permalänk
Medlem

Usch.. Som hämtad från en Sci-Fi film från 80-talet.. Blev riktigt förvånad att den va så ful...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra kavlitet som vanligt ? snygg som fan imo, dyr , fult med blått ljus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fult fult fult. Villken gamer behöver 3st 120mm i fronten? Alltså jag vill hellre se en låda med 2st 120mm ut där bak så man kan tex köra med säg skulltrail och ett par feta kort i CF eller SLI om man nu ska gå uber extrem. Man vill ju ha ut varmluften ASAP. Visst kommer luften ut med mö inblås men det blir ju lite här å där pga övertrycket.

Jag själv har 1st 120 ut därbak och 1-2 in oftast, 92mm eller liknande och alla på lågt rpm för å kyla disk eventuelt grafikkortet eller korten å mobots NB/SB kylning. Välplacerat med andra ord å det räcker te både 2 proppar och 2st kort i SLI.

Man kommer ju bli ögonskadad av allt det där ljuset nästan i alla fall hehe.

Så stilrent å enkelt som möjligt men fuktionelt och genomtänkt är ett optimal chassi för gamers,worksations och desktop.
Kan inte se hur massa ljus ksa hjälpa en gamer vinna en tunering. snarare distraherande.
Detta chassi passar bättre som server låda om man stoppar in ett par vanliga 120mm så blir det ju i princip en stacker fast lite bättre fisnish på alu delarna.

men snyggt var det inte. har inget i mot kantigt men det var för mö kanter och svulsten dör uppe var ju bara FUL.

har själv ett bestält detta och det är ju i alla fall snyggt. Lite G5 mac rippoff men men.

Permalänk

Då tycker jag till och med att Thermaltakes Armor+ är bättre fast den är betydligt tyngre men billigare...Nä det där va absolut inget för mig...

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om rymdskepp alltså. Den går bort.

Permalänk
Medlem

Ööööööööö-gly...

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Cosmos S rippoff, liknelser till antec 900 går inte och missa heller. Fulaste jag sett på länge, vad är den där huvuen ( enda orginella i designen ) bra till till egentligen. Man förväntar sig faktiskt mer av Lian li.

På vilket sätt liknar den Cosmos S? Cooler Master skulle nog inte bli alltför glada om dom blev sammanlänkade med detta åbäke. Liknar ett av rymdskeppen i Star Wars....
Rippoff? Knappast, förvisso små små likheter med Cosmos. Men en ripoff är en istort sett identisk produkt (utseende & funktionsmässigt) med en annan logotyp på.
Att den dessutom inte har några som helst ventilation på nån av sidorna bidrar ju knappast till en "sval" datorlåda. Dåligt Lian-Li

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Ful sak detta.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att chassit verkar väldigt trevligt, om än högt pris. Och hur chassit ser ut är en smaksak, men för att vara ett gamerchassi så är detta inte fult, ni vet alla själva att det finns mycket fulare chassin på marknaden, framförallt inom gaminggenren.

Permalänk
Medlem

Vacker men ack så onödig, tråkigt med dörren också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04

Att den dessutom inte har några som helst ventilation på nån av sidorna bidrar ju knappast till en "sval" datorlåda. Dåligt Lian-Li

Med det massiva inflödet från fronten, tror jag knappast det behövs massa extraventilation från sidorna för att kyla komponenterna...
Massa hål i sidorna som släpper ut ljud, och gör flödet mest mer svårkontrollerat, är IMO mest ett gissel IMO.

...

Men iallafall: fulaste Lian-li:t hittills som jag kan komma på!
Fånig överbyggnad utan något direkt syfte osv...
Plus att det känns rätt bakvänt (och bökigare) att placera fläktarna i dörren! Varför inte placera dem i chassiet istället, och få bort dem en bit från fronten, dvs mindre oväsen.
Smidigt fläktfilter dock!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Var väl lite fulsnyggt på nått sätt, men det viktigaste är kvalite och funktion
och där lyckas det nog ganska bra, av testet att döma.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Tja, säkert schysst kvalité etc. då get gäller Lian-Li, men denna skapelse är allt annat än snygg.

Permalänk
Avstängd

fult som fan+dyrt som fan=inte bra

Permalänk
Avstängd

Ser lite ut som en sådan "papperskorg" man slänger hundbajs i