Permalänk

Larm punkt 2.1. (har jag för mig)

Problemet är att jag sitter på jobbet just nu och har inte datorn framför mig, men uppenbarligen går larmet på pc-speakern varje gång den börjar gå in i windows XP. Larmet låter ungefär som ett brandlarm
Punkten den larmar på lär vara 2.1. eller 2.0.

Ett av de misstänkta problemet är att chassit, egentligen är för litet, så grafikkortet ligger nästan i botten med fläkten vänd nedåt, kan inte byta pci-slot med nätverkskortet, eftersom jag då inte får någon kontakt mellan skärm och dator alls. Jag har ett 400w nätaggregat och har sett att t.o.m. kraftfullare maskiner har mindre, så jag förstår inte varför jag får den strömförlusten. Köpte 2gb ddrminnen häromdagen också, så de drar väl betydligt mer också.
Har funderat på att nollställa kortet genoma att vända på socketen.
Har fått förslaget att jag ska kolla om jag ska lägga in mer heatzink under processorn, eller kolla så inget sitter löst (vilket jag visserligen redan kollat).

What say you.

Tacksam för hjälp

(Uppföljning: Jag nollställde kortet och larmet gick på 2.0. Nu funkar den, men exakt vad som larmade är fortfarande oklart, men datorn låter väldigt ansträngd fortfarande, så jag antar att den sjunger på sista versen...)