Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

problem med usb portar!

har ett problem med mina usb portar vet inte vad det är.
enda usbporten som fungerar är den som musen sitter i.
OBS! den hade jag i vid installation utav xp sp3.
när jag sedan sätter i saker i de andra usb portarna även de på fronten så säger den bara att den här enheten känns inte igen eller fungerar inte korrekt:S
vad är felet?
kanske är det med detta os som det är fel?

eee 1005ha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemligt
Registrerad
Nov 2003

Jag har också problem med USB portarna i mitt nya moderkort som heter ASUS P5K3 Deluxe.

Min mus är av PS/2 men jag köpte en adapter till den för den skulle kopplas till USB port men det hjälper inte för i vilken jag än sätter den så rör sig musen inte.

Detta är en ny dator... jag köpte den i delar och bad ett företag att skruva ihop den åt mig. Dom uppdaterade bios åt mig men inget annat. Jag har installerat windows xp, norton internet security 2008, drivrutiner till nätverkskortet.

Ska man installera moderkortets drivrutiner? Säkert självklart men tangentbordet fungerar ju så då borde även musen funka tycker jag men det gör det inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klädkammaren
Registrerad
Sep 2006

sitter med samma problem fast på en lap top,acer travelmate 5510.Har fått nytt mobo i den pga att usb-porten brann en gång tidigare.Nu har de funkat ett tag men så nyligen slutade fungera."känner inte igen" eller reagerar inte när minnen eller mus stoppas i usb kontakten.
Är det ett vanligt förekommande problem?Kör vista premium BTW.