Apple och Asus växer på laptopmarknaden

Permalänk
Melding Plague

Apple och Asus växer på laptopmarknaden

När Asus lanserade sin billiga bärbara dator EeePC kände många på sig att det var början på något stort, som kommer att rita om spelplanen för laptopmarknaden. Nu har den nya datorn visat sig i försäljningssiffrorna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

stolt ägare av en Asus F5V

Permalänk
Medlem

Jag bygger på statisken för HP då jag väntar på en 530.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Min Dell Vostro är underbar, förstår att ingen vill ha en Sony då deras Vaio är grymmt dyr och inte erbjuder speciellt mycket mer i byggkvalitet än t.ex en Vostro. Såg en Eee PC igår, jävlarimig vad liten den var!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Bryr man sig verkligen om vem som ligger 6a osv. egentligen?
"I mitten av spelfältet, med tillverkare som Toshiba, Lenovo och Fujitsu-Siemens, är det lugnare."
Lenovo har en större ökning procentuellt än de flesta (alla? orkade inte kolla så noga), trotts det är rubriken att apple och asus växer på marknaden.

Permalänk
Medlem

stålt ägare till en Asus m51sn

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem

Två Apple laptops på bordet och två stationära till i hörnen på rummet - och det är ändå teverummet…
Är det mitt fel att Apple klättrar så

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Har alltid tyckt att Sony verkat dyra i jämförelse med andra, ligger någon eller några 1000-lappar över lag.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Undra vart Zepto ligger?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Stolt ägare av en svart Macbook

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem

tyckte det var mycket fokuseringen på placering och mindre på faktiskt vunna marknadsandelar.

Permalänk

HP har helt klart dem snyggaste bärbara på marknaden just nu, gillar verkligen hur "muspaden" ser ut och hur datorn är formad rent allmänt.

Permalänk

Sitter själv på en svart bärbar MacBook. <3 Apple

Permalänk
Hedersmedlem

Det är alltid intressant att se hur stora Apple ser ut att vara i media men att dom i verkligheten är små och obetydliga. Men om hundra år kanske dom växt till sig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Lenovo har en större ökning procentuellt än de flesta (alla? orkade inte kolla så noga), trotts det är rubriken att apple och asus växer på marknaden.

Så här ligger det till:

Asus +26,47% Apple +17,95% Lenovo +17,19% Dell +7,86% HP +4,52% Acer -0,68% Fujitsu-Siemens -5,45% Toshiba -10,58% Sony -25,00%

Så Lenovo har inte störst procentuell tillväxt. Men jag kan hålla med om att det är märkligt att Asus och Apple nämns i rubriken, men inte Lenovo, då Apple och Lenovo ligger mycket nära varandra.

Permalänk
Avstängd

Vill fortfarande köpa en macbook

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Vill fortfarande köpa en macbook

Macbook är nog den mest stabila bärbara skulle jag tro...men vem fan vill ha den nya? Macbook Air heter den väl? Hur lätt knäcker man inte den tro? Ta nåt robust istället, min gamla inspiron har klarat av tre fall, alla från ca. ½ meters höjd.

Det är kvalitet.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Fan köper ju hellre en Sony Vaio än HP, Dell och de andra sunk märkena.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Macbook är nog den mest stabila bärbara skulle jag tro...men vem fan vill ha den nya? Macbook Air heter den väl? Hur lätt knäcker man inte den tro? Ta nåt robust istället, min gamla inspiron har klarat av tre fall, alla från ca. ½ meters höjd.

Det är kvalitet.

P.g.a. att Macbook Air är gjord av aluminium och har ett format(/runt) chassi så är den mycket vridstyv och stabil. Har du provat att klämma och känna på en?

Jag kan hålla med om att den vanliga Macbooken är fin, är grymt nöjd med min, men en Air skulle passat mycket bättre i min aktuella situation, köpte dock MB:en innan Air:en kom ut.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

LSD: Tror nog du är ute på lite hal is när du kallar HP och Dell för sunk-märken, då båda har riktigt starka datorer till bra priser. Skulle vara intressant att veta vad du baserar dina uttalanden på...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Macbook är nog den mest stabila bärbara skulle jag tro...men vem fan vill ha den nya? Macbook Air heter den väl? Hur lätt knäcker man inte den tro? Ta nåt robust istället, min gamla inspiron har klarat av tre fall, alla från ca. ½ meters höjd.

Det är kvalitet.

jag vill inte ha en air.. utan en Macbook sa jag eller ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Macbook är nog den mest stabila bärbara skulle jag tro...men vem fan vill ha den nya? Macbook Air heter den väl? Hur lätt knäcker man inte den tro? Ta nåt robust istället, min gamla inspiron har klarat av tre fall, alla från ca. ½ meters höjd.

Det är kvalitet.

Vet inte om du tror det, men det låter på dig som om du tror att Air ersätter hela Macbook-serien, men så är inte fallet, som tur är! Tycker själv att det är lite konstigt att dom gör en ultraportabel som ändå har lika stor skärm som ordinarie Macbooks.

Permalänk
Medlem

fortfarande tveksam till om det är värt att köpa laptop, klarar mig bra utan men ibland blir man sugen =/

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Fan köper ju hellre en Sony Vaio än HP, Dell och de andra sunk märkena.

HP och Dell sunkmärken? Skulle vara intressant och höra vad du grundar det på.

Permalänk

jag vet vad han grundar det på tänker nämligen likadant att dem känns plastiga,blir lätt varma och startiden ska man inte ens prata om

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Inaktiv

Acer som är sämst ligger på tredje plats. Min asus är dock fortfarande ett gediget hantverk efter 2 års drift, bra att asus är på uppgång!

Permalänk
Medlem

Stolt ägare till en MacBook Pro -här snackar vi byggkvalité!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Så Lenovo har inte störst procentuell tillväxt. Men jag kan hålla med om att det är märkligt att Asus och Apple nämns i rubriken, men inte Lenovo, då Apple och Lenovo ligger mycket nära varandra.

Det har du rätt i, jag menade egentligen att lenovo hade störst ökning i procentenheter (av marknaden). Men den procentuella ökningen är ju rätt stor den med.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Fan köper ju hellre en Sony Vaio än HP, Dell och de andra sunk märkena.

Motivera vad som är sunkigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SammyBoy
Stolt ägare till en MacBook Pro -här snackar vi byggkvalité!

Håller med dig. Aluminium är helt underbart i jämförelse med plast. Sen finns det väl ingen tunnare 15,4" va?

edit: Någon annan som brukar bära sin 15,4" i ena hörnet med en hand? Själv har jag inte kännt på någon annan som jag vågat göra så med.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian