Lancool Metal Boned K10

Permalänk
Melding Plague

Lancool Metal Boned K10

Lancool är ett nytt märke på marknaden men faktiskt inte en ny aktör. Lancool är nämligen namnet på en ny satsning från Lian Li. Häng med när SweClockers granskar den senaste datorlådan i serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Najs, men jag gillar dock inte chassin med "dörrar" så mycket :/

Visa signatur
Permalänk

Kul med ett lågpris Lian-Li, även om det nu tar bort lite av charmen med ett "äkta" Lian, helt i aluminium. Men man får det för ett lägre pris också.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem

Plåt, form på material, oftast metall, som har en stor yta (bredd och längd), i förhållande till dess tjocklek (höjd). Plåt framställs genom valsning där materialet pressas mellan valsar till önskad tjocklek...Grrr på er.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Kul med ett lågpris Lian-Li, även om det nu tar bort lite av charmen med ett "äkta" Lian, helt i aluminium. Men man får det för ett lägre pris också.

Nja, helt så kan man inte se de tycker jag. De står iaf inte LIAN LI på lådorna utan Lancool.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Fult chassi, ser ut som låda. Men väldigt robust o så ser det ut. Känns som bra kvalite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Nja, helt så kan man inte se de tycker jag. De står iaf inte LIAN LI på lådorna utan Lancool.

Det är väl ungefär som Lexus och Toyota, jag ser en Lexus som en lyxig toyota. eller Skoda, VW och Audi, då är audin en dyrare skoda helt enkelt, byggd på samma platta ofta men med dyrare komponenter. Det är lite så detta med.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Utseendet påminner lite om en skyskrapa i New York från en gammal serietidning. Verkar helt ok.

Permalänk
Avstängd

Vad har hänt med swec's Sweclockers Rekommenderar logor? Tycker jag inte sett nån på snart 2 månader, denna är ju klart prisvärd. Kanske blir en vid nästa datorbygge

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk

Jag hade lätt köpt detta chassi om jag inte redan haft ett PC7B.
Dendär dörren verkar riktigt maffig!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Fult chassi, ser ut som låda. Men väldigt robust o så ser det ut. Känns som bra kvalite.

Fulsnygg tycker jag, som en riktig datorlåda ska se ut. Inte en massa krimskrams på bekostnad av funktionalitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Intressant review, jag fick iaf upp ögonen för Lancool. Dock så ser K7 ut mer som ett chassi i min smak, ingen lycka och 300 SEK billigare.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Det ser faktiskt tufft ut måste jag säga, lagom ren å lagom cool look på det.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga recensenten, kan man ta bort dem främrefläktarna? Jag har inte lyckats hitta en bra bild på hur man skulle kunna göra det, det ser ut som om hårddiskracket är i vägen.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Det är väl ungefär som Lexus och Toyota, jag ser en Lexus som en lyxig toyota. eller Skoda, VW och Audi, då är audin en dyrare skoda helt enkelt, byggd på samma platta ofta men med dyrare komponenter. Det är lite så detta med.

OffT: Det borde väl i så fall bli att Audi är en dyrare VW och en Skoda är en billig VW (VW är ju moderbolaget).

OnT:
Ser ut att vara ett trevligt chassi, men priset var något högt. Förvånande att temperaturerna inte blev bättre faktiskt.
Det där stora hålet bredvid fläkten på baksidan hoppas jag att det finns en täckplåt till. I annat fall blir det svårt att få luftflödet som man vill, om man inte köper till Lian Li' specialfläkt då.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ser ok ut. Skulle passa bra med min Phenom med tanke på namnet. K10 alltså hehe.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Såg K7an på någon sida för ett tag sedan och vart väldigt förtjust i den, denna skapelse är det inte heller något fel på.

Väldigt trevlig revew btw!

Permalänk
Medlem

Tycker P182 är ett bättre köp i denna prisklass faktiskt. Vet inte varför, men detta chassi kändes på något sätt sämre än P182 på alla sätt...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Tror det blir den lådan. Glad att jag inte köpt ett chassi ännu. Tänkte impuls köpa Antec Solo förut, men väntade. Misstänkte att nya chassin skulle dyka upp snart. Denna var ta mig faen riktigt najs!

Mouhahaha! Ska nog byta ut min äckla Cavalier 3 mot Lancool Metal Boned K10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Fult chassi, ser ut som låda. Men väldigt robust o så ser det ut. Känns som bra kvalite.

Exakt, LianLi gör stilrena cassin, men ruggit höh kalitet och bra design. jag menar, kolla på denna skönhet:

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag måste bara fråga recensenten, kan man ta bort dem främrefläktarna? Jag har inte lyckats hitta en bra bild på hur man skulle kunna göra det, det ser ut som om hårddiskracket är i vägen.

Ja, först måste hårddiskburen plockas ur vilket görs genom att först skruva ur fyra skruvar. Frontsektionen måste också avlägsnas för att komma åt skruvarna som håller fläktarna på plats.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

Äh.. lade en beställning på K7:an istället. Blir nog bara frustrerad på den där frontdörren till slut

Permalänk
Hedersmedlem

k7 med egen dörr...mycket bättre än k10. enligt mig.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Äh.. lade en beställning på K7:an istället. Blir nog bara frustrerad på den där frontdörren till slut

Låter som ett bra beslut, sen att den är billigare för ju inte saken värre. Dock så saknar tydligen K7 en Esata port.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Metal Boned översatt blir ju Metallknullad, eller? Hur kan man översätta Boned på nått annat sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Metal Boned översatt blir ju Metallknullad, eller? Hur kan man översätta Boned på nått annat sätt?

Metallstomme? Jag förstod iaf vad det var dem menade med namnet.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

"Quad Cord & SLI Ready" printat på kartongen

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

4 sladdar och SLI redo?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
"Quad Cord & SLI Ready" printat på kartongen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
4 sladdar och SLI redo?

haha vilken tabbe xD

Permalänk

Vilken felanvändning av ordet "plåt"! Gör om, gör rätt.