Blå skärm i XP efter minnesuppgradering

Permalänk
Medlem

Blå skärm i XP efter minnesuppgradering

Tjena hoppsan!
Värdfar min har uppgraderat minnet i sin anningen gammla laptop (dock 'ny' nog för att köra Win XP... om det nu säger någonting i dagsläget), minnet hittade han igenom att skicka mail till tillverkaren med modellnamnet och fråga vilket minne han skulle köpa.

Förrut hade han en 256 MB sticka, nu har han den gammla 256 stickan och en ny 512 sticka. Problemet är som så att man ibland (utan att köra 10 miljoner program) får en blå skärm som gnäller på ny hård/mjuk-vara och ber en att kontrollera att allt är installerat korrekt. Minnet ser ut att vara korrekt insatt, men system-grejen i kontrollpanelen säger 200-något MB (inte 256) precis som innan han satte in det nya minnet.

Efter den blå skärmen måste man starta om datorn.

Tack på förhand,
Kaminix

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Hej!

Prova att bara ha 512 MB-minnet i, stickorna kanske inte gillar varandra. Det kan bli så ibland.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Då denna tråd inte handlar om Windows i sig, så flyttar jag tråden.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Hej!

Prova att bara ha 512 MB-minnet i, stickorna kanske inte gillar varandra. Det kan bli så ibland.

Mvh Johan

Asch, dumma mig. Det var trots allt minnet som inte satt i tillrackligt.
45 grader is the shit nar man satter i minnen i barbara

Tack sa valdigt mykcet for hjalpen iallafall!

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)