Permalänk
Robot

Glasklart minne

Detta är en idé jag faktiskt hade före den stora "USB-mod perioden" här på Sweclockers. Men orkade inte göra den då... nu kommer jag, lite efter hipe'n med min mod =P Hoppas ni inte är helt anti sånt nu

Iaf, jag var så förbannat less på att mitt USB-minne hade så kass hållbarhet. Som kan ses på bilderna är skalet helt trasigt i kanterna.

Först tänkte jag att glas är ju hårt och bra...men glas är ju 1500 grader i flytande form kom jag snabbt på, så jag tänkte att USB-minnet kanske inte klarar det.
Men sån tur e finns det ju epoxy (denna guds gåva) för gjutning. Fick ett toppentips i forumet på att de har sån här epoxy-massa på Kreatima (hötorget i Sthlm). ca 80kr fattigare satte jag igång.

Väldigt nöjd med resultatet faktiskt. Bilderna tar upp mer av ojämnheterna än vad man ser med blotta ögat, men det är ju fortfarande inte EXAKT som glas, men inte så långt ifrån iaf.
Men framför allt är det helt stenhårt så det lär inte gå sönder nå mer, iaf inte chip-delen

Btw så går epoxyn att färga både med transparenta och "vanliga" färger. Och eftersom det går att slipa hur man vill så tycker iaf jag att det måste finnas många bra idéer här på Sweclockers på schyssta mod'ar man kan göra med den... Den funkar även bra att gjuta i silicon-formar man kan göra själv.

Besök albumet: Glasklart minne av Användarnamnqwer

Permalänk
Hedersmedlem

Det var faktiskt fint!

Permalänk
Medlem

NAJS 10p för att det var ett inovativt OCH funktionellt tips!

Permalänk
Medlem

Här har vi åtminstone en ordentligt gjord modd på ett USB minne (till skillnad från USB-modd epidemin som härjade härom veckan...)

7p

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

fin sak du gjorde där.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

snyggt!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

En av dom snyggaste USB modd grejen på länge!

Visa signatur

Antec P182 | P35-DS4 | 8800GT | Q6600 | 4Gb ram | Corsair 520w

Permalänk
Medlem

Faan va coolt! Har du ngn aning om det där är ngt vanligt man kan skaffa på fler ställen än det där kreatima?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Faan va coolt! Har du ngn aning om det där är ngt vanligt man kan skaffa på fler ställen än det där kreatima?

Ja, just detta märket vet jag ej, Men www.kinn.com har mycket sånt. tror epoxiharts141 är ett rätt bra alternativ ur deras sortiment. Annars kör ju kreatima postorder vad jag vet...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Racerboy
En av dom snyggaste USB modd grejen på länge!

Tusen tack! Väldigt snälla kommentarer av många här... man blir nästan lite tårögd Trodde det skulle bli massa klagomål för att alla är lite "mätta" på USB-minnen

Permalänk
Medlem

Tänkte börja med att skriva "Åh nej, inte en till" men ändrar det "Åh äntligen, en ordentlig mod som någon verkligen lagt ner tid på och där resultatet faktiskt ser riktigt bra ut"

Mycket snyggt.

Permalänk

Riktigt välgjord modd. Grattis
Tycker också att den blev riktigt snygg
//cbrkungen

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

det där va f*n den snyggaste usb modden någonsin här på swec

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vackraste USB-modden jag någonsin sett tror jag. Så... välgjord! Allting är lagom dokumenterat också, toppen!

Permalänk
Medlem

Naaajsigt! Bra jobbat!!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Riktigt cleant och schysst. Du lyckades bra tycker jag.

Visa signatur

=)

Permalänk

Inspirerande med epoxy. Strålande snyggt gjort!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Inspirerande med epoxy. Strålande snyggt gjort!

Ja, det var faktiskt förvånande lättarbetat också, bortsett från lukten då som var totalt förfärlig =P
Men jag slipade ner det från att vara typ som testet till att bli som bilden på under en timme. Och med tanke på att den går att gjuta hur man vill kan man ju i princip göra var man vill med den. faktiskt funderat på om man skulle göra en formgjuten mus... bara greppa en mus med lite lera, och mojsa precis som man vill ha den, sen gör man en silicon-avgjutning av den så har man en genomskinlig och cool mus =P eller färga om man nu känner för det =P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Tänkte börja med att skriva "Åh nej, inte en till" men ändrar det "Åh äntligen, en ordentlig mod som någon verkligen lagt ner tid på och där resultatet faktiskt ser riktigt bra ut"

Mycket snyggt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
det där va f*n den snyggaste usb modden någonsin här på swec

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boulund
Vackraste USB-modden jag någonsin sett tror jag. Så... välgjord! Allting är lagom dokumenterat också, toppen!

Ojoj... överdriv inte nu

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Kul när man lär sig något nytt också. Jag hade aldrig sett XOR förut.

Permalänk
Inaktiv

8p

Gör du en till mig med?

Hmm...undrar om man kan göra det med en mp3-spelare ;D

Permalänk

bästa usb-modden på länge:P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat, bra modd 9P

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

najsigt! Riktigt fint.

Jag köpte idag ett likadant usb-minne som du hade, dock 8 gig. Funderar på att göra ngt liknande.

Permalänk
Medlem

lätt den cleanaste och snyggast eusb modden här på swec, och det där vart riktigt jävla snyggt också

10 p från mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jävligt snyggt, en klar 10a. men en sak undrar jag... på de första bilderna har du ett usb minne med böjt uttag som du säger att du ska använda som test. men i bilden som visar resultatet av testet har minnet inte alls ett böjt uttag :S

hur kommer det sig månntro?

Permalänk

Grymt stilrent och snyggt. 10P från mig iaf

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
jävligt snyggt, en klar 10a. men en sak undrar jag... på de första bilderna har du ett usb minne med böjt uttag som du säger att du ska använda som test. men i bilden som visar resultatet av testet har minnet inte alls ett böjt uttag :S

hur kommer det sig månntro?

svaret hittar du på denna bild: http://www.sweclockers.com/upload/gallery/17431-full.jpg

Den ser dock inte så snygg ut vid toppen där kontakten sitter. Går det inte att fixa till?

Permalänk

Varför kan inte alla gallerier se ut så här?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt!

Permalänk
Medlem

Riktigt flashigt:D

Visa signatur

P182 | Gigabyte GA-X38-DQ6 | OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB (850 mhz 5 5 5 15) | Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (3.80 ghz med Zalman CNPS9500) | Enermax Liberty 500W | 3870x2| 150gb raptor hårddisk + 2TB lagring | 20 158 3D mark 06