Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Permalänk
Medlem

Ett tillägg jag inte klarar mig utan är Scrollbar anywhere, det gör att man scrollar med höger musknapp vilket är mycket smidigare än scrollen på musen. Måste kanske testas för att se fördelarna.

http://pagesperso-orange.fr/marc.boullet/index.html

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
I själva webbläsaren i sökfältet så lägger sig all besökta sidor som kolumner,finns det nått sätt som man kan tabort det och få tillbaks det som det var i Firefox2?:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleaner
Är också intresserad av att veta om det går att få bort det. Väldigt irriterande när varje länk man klickar på läggs in där, vill ju bara ha dom adresser man själv skriver in där...

Oldbar... You seek Oldbar... Nyhehehehe.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Ett tillägg jag inte klarar mig utan är Scrollbar anywhere, det gör att man scrollar med höger musknapp vilket är mycket smidigare än scrollen på musen. Måste kanske testas för att se fördelarna.

http://pagesperso-orange.fr/marc.boullet/index.html

Det var ett trevligt addon, tack för tipset

Permalänk
Medlem

En riktigt störande grej är att på vissa hemsidor så kommer inte användarnamn och lösenord fram som jag har sparat...

hur fixxar man det utan att gå tillbaka till firefox2

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Lägger till allt nytt, bor på ett ställe utan internet (inte ens en dator ) Denna veckan. Får se om jag överlever, hursom helst kan jag endast uppdatera när jag är på jobbet. Men fortsätt tipsa på bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Oldbar... You seek Oldbar... Nyhehehehe.

Tack så mycket!
nu är jag nöjd med nya firefox :).

Edit: fortfarande kommer alla länkar upp som jag klickar på med scrollhjulet för att få upp i ny tab, men kanske man kan hitta nåt om man bläddrar lite bland alla addons...

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om PicLens Visar bilder på tex dA på ett snyggare sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Lägger till allt nytt, bor på ett ställe utan internet (inte ens en dator ) Denna veckan. Får se om jag överlever, hursom helst kan jag endast uppdatera när jag är på jobbet. Men fortsätt tipsa på bara!

Hur många gånger jag än lägger till så sparas det inte.

Tex Telenor.se där kan man logga in på minasidor... den inloggningen sparas aldrig vad jag än gör...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

RoleX testa
Verktyg - Inställningar - Sekretess - Visa kakor. Leta upp "telenor.se" och radera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
RoleX testa
Verktyg - Inställningar - Sekretess - Visa kakor. Leta upp "telenor.se" och radera.

Sparas fortfarande inte

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

För 2 veckor sen blåste jag om min dator, plockade undan min gamla ff profil för att spara favoriter m.m. När jag installera ff3 och flytta över bookmarks.html till den nya profilen så laddas dom inte in. Detta problemet hade jag aldrig om jag formatera datorn när jag körde 2an.

Någon som vet hur man fixar detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob.t
För 2 veckor sen blåste jag om min dator, plockade undan min gamla ff profil för att spara favoriter m.m. När jag installera ff3 och flytta över bookmarks.html till den nya profilen så laddas dom inte in. Detta problemet hade jag aldrig om jag formatera datorn när jag körde 2an.

Någon som vet hur man fixar detta?

testa och installera fx2 och lägg till bookmarks.html och sedan installera fx3.
Annars bör du nog ta backup på hela mappen och inte bara bookmarks.html

Permalänk
Medlem

Varför inte bara importera bokmärken? Eller var det du gjorde, Jacob.t?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ladda ner några .exe filer genom filhämtaren. Finner heller inte något som kan stängas av eller på i "inställningar" för detta. hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Så, hemma igen Lägger till allt nytt.

Permalänk

Saknar AUTOCOPY som fanns till Firefox 2

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Går det att få tidigare entrys i sökformulär att listas i alfabetisk ordning? Nu är det ju bara en enda jävla röra =(

Visa signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt leta efter ett addon som fungerar som auto-login, men hittar inte något för det. På vissa hemsidor loggas man inte in automatiskt utan måste trycka på Login/Logga in, trots rutan för användarnman och lösenord är reedan ifyllda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Saknar AUTOCOPY som fanns till Firefox 2

Det finns ju till Fx3.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av husqvarnaff
Det finns ju till Fx3.

Ingen officiell länk till en version som faktiskt går att installera verkar finnas.

Permalänk
Medlem

1. Loggas aldrig in automatiskt till sidor. Har tryck in "Logga in mig automatiskt.." och "Spara lösenord" men likförbannat står användarnamnet och lösenordet ifyllt, väntandes på min bekräftelse.

2. Kan inte logga in på min router: 192.168.0.1 står att "Secure Network has been lost" eller något liknande. Funkar alldeles utmärkt med IE6

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Ingen officiell länk till en version som faktiskt går att installera verkar finnas.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/383
Men det kanske inte är samma?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Finns det någon som vet hur man kan uppdatera alla flikar i ett fönster?

Alltså ungefär som F5, fast det gäller alla flikar.

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uber
Finns det någon som vet hur man kan uppdatera alla flikar i ett fönster?

Alltså ungefär som F5, fast det gäller alla flikar.

Högerklicka på en flik och välj "Reload all tabs" eller motsvarande.

Permalänk
Medlem

Har ett skumt problem, har googlat lite om det men inte funnit nåt vettigt svar.

När jag har installerat lite tillägg så börjar det strula på så vis att firefox inte startar ibland. Kollar man bland processer så har det startat men inget fönster syns till. Då får man avsluta processen och försöka igen, kan blir riktigt många gånger innan det tillslut funkar.

Har provat att ominstallera totalt, ta bort allt som ligger kvar efter vanlig avinstallation och även i registret. Provade att köra några dagar utan tillägg men kom in på denna tråden o tänkte att jag provar igen.

Ja då bara nån dag efter så kommer samma problem igen, det vägrar starta.

Någon som haft samma problem eller har en lösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Högerklicka på en flik och välj "Reload all tabs" eller motsvarande.

Fan vad dum man känner sig när det var så busenkelt. Men allt är väl lätt när man kan det. Tackar!

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk

Jag installerade >No Script nyss och har märkt en otroligt störande sak. Varje gång jag går in på en ny sida kommer det upp en text längst ner ungefär "Förbjudna skript". Är det någon som förstår vad jag menar och kan man få bort det på något sätt?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Hur gör jag så att inte alla bokmärken kommer upp i adressfältet? T.ex om jag ska gå in på test.se (vet inte om den sidan finns, det här är bara ett exempel)
Så står det speedtest.net i adressfältet, och det är för att jag har speedtest.net som ett bokmärke. Hur förhindrar jag detta? Jag vill bara att sidor som jag har besökt ska synas, inte bokmärkena.

Permalänk

Hejsan!
Började använda FF nu dock är det en hel del saker jag saknar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!
Söka DIREKT i adressfältet, alltså slippa den andra rutan?
Skriver jag enbart husbil så ska den söka på husbil (på google )
Skriver jag tex "imdb family guy" så ska den söka på imdb, efter att jag har ställt in detta så klart.
Tycker det är onödigt med en extra sökruta när jag har gjort allt från samma ruta innan.

Och en sak till, när jag markerar en text och drar i den så vill jag att den ska söka på dom orden på min default sökmotor, går detta att ordna?

En liten sak till ( ) går det att ställa in så att en flik stängs när man dubbelklickar på den?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Avstängd

Firefox 3.0.1 fixed several issues found in Firefox 3.

* Fixed several security issues.
* Fixed several stability issues.
* Fixed an issue where the phishing and malware database did not update on first launch.
* Under certain circumstances, Firefox 3.0 did not properly save the SSL certificate exceptions list.
* Updated the internal Public Suffix list.
* In certain cases, installing Firefox 2 in the same directory in which Firefox 3 has been installed resulted in Firefox 2 being unstable. This issue was fixed as part of Firefox 2.0.0.15.
* Fixed an issue where, when printing a selected region of content from the middle of a page, some of the output was missing (bug 433373).
* Fixed a Linux issues where, for users on a PPP connection (dialup or DSL) Firefox always started in "Offline" mode (bug 424626).

http://www.mozilla.com/en-US/products/download.html?product=f...

http://www.mozilla.com/en-US/products/download.html?product=f...

Visa signatur

Powered by AMD 3900X