Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob.t
För 2 veckor sen blåste jag om min dator, plockade undan min gamla ff profil för att spara favoriter m.m. När jag installera ff3 och flytta över bookmarks.html till den nya profilen så laddas dom inte in. Detta problemet hade jag aldrig om jag formatera datorn när jag körde 2an.

Någon som vet hur man fixar detta?

Har samma typ av problem. Installerad FF3 men överföring av favoriter mm från IE funkar inte. FF utför opertionen, men överföringen funkar ej.

Någon som vet hur man fixar detta?

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

Hej, behöver hjälp med ett addon som jag blev av med efter en ominstallation av min dator.

Addonet avslutar det jag skriver i navigation bar baserat på bookmarks och history.. t.ex om jag skriver "you" så föreslår den och ändrar till "youtube.com" i navigation bar. Jag formaterade nyss om datorn så jag vet exakt hur det såg ut och så men jag kommer ej ihåg vad den heter. Snälla hjälp.

EDIT: Råkade hitta den, det var inget addon det var "FireTune"'s "other useful settings" där jag hittade den.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara fler som har drabbats av samma fel som mig här, det att man inte kan få stanna inloggad på en favoritsida trots att man klickar i eländet gång på gång. Den kommer inte heller ihåg inloggningsuppgifterna alltid så man måste skriva in dem igen och sparade inställningar på vissa sidor, ex. Blocket (bevakningar) raderas till nästa gång du loggar in. Allt sån här funkade klockrent i FF2 men vägrar funka i 3:an. Jag överväger liksom flera här att återgå till tvåan om detta problem inte går att lösa, de få förslag på lösningar som dykt upp här tycks inte kunna hjälpa.
Ska man behöva formatera om hela burken och installera på nytt för att få det att funka eller vad? Nått skit är det i alla fall som buggar.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem som inlägget ovan, inte en sida som det där med lösenorden funkar. Dessutom så visas inte en del sidor, blir en helt blank sida och så står det uppe i tabben " (GIF-bild, 1x1 pixlar) "

Vore trevligt om någon sitter på en lösning...annars lutar det åt avinstallation

Permalänk
Medlem

Grymma Firefox Tillägg

Tänkte vi borde göra en tråd för alla grymma firefox tillägg det finns.

Jobbigt bara att Sweclockers forum inte har någon bra kategori för program som har stöd för flera OS.

HERE GOES OMG LOL:

Adblock Plus - Ingen reklam whatsof*ckingever. Hur bra som helst.
Morning Coffee - Går så att man får en knapp på firefox. Trycker man på knappen öppnar sig x antal sidor upp som man alltid brukar kolla sådär vid morgonkvisten när man tar sig sin kaffe. Härligt.
Download Statusbar - Istället för filhämtningsfönstret så hamnar alla ens dl's i statusbaren. Så mycket bättre för mig.

Vill gärna veta vad tillägget heter som fixar så att relevanta tabbar öppnas upp brevid varann som i Chrome..

Go on!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Kanske lämpligare att skriva i denna tråd
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=783384

Blä. Moderatorer. Ta bort den här tråden! :<

Permalänk
Medlem

Download Statusbar

TACK!!!!

nu har d gjort mitt firefox complet!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Cooliris för ni som inte redan har det, ett måste!!

Hur jag använder Cooliris om jag t.ex vill ha bild på "GTX 295":
Först Googla sen klickar jag "bilder" sen startar jag Cooliris.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

Permalänk

Hur får jag Google att markera (överstryka) sökresultatet..? Hade det på Firefox tidigare...vet ni vilket jag menar det var olika färger på sökresultat sidan på det jag sökt på.
Tack/ J_R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ebhen
Det verkar vara fler som har drabbats av samma fel som mig här, det att man inte kan få stanna inloggad på en favoritsida trots att man klickar i eländet gång på gång. Den kommer inte heller ihåg inloggningsuppgifterna alltid så man måste skriva in dem igen och sparade inställningar på vissa sidor, ex. Blocket (bevakningar) raderas till nästa gång du loggar in. Allt sån här funkade klockrent i FF2 men vägrar funka i 3:an. Jag överväger liksom flera här att återgå till tvåan om detta problem inte går att lösa, de få förslag på lösningar som dykt upp här tycks inte kunna hjälpa.
Ska man behöva formatera om hela burken och installera på nytt för att få det att funka eller vad? Nått skit är det i alla fall som buggar.

Uppenbarligen så verkar det inte finnas nån här som har ett svar på detta problem som jag mfl. verkar ha stött på. Alltså är det bara att avinstallera skiten och leta rätt på tvåan igen och fortsätta köra med den...

Permalänk
Medlem

Själv har jag haft detta problem rätt länge nu, i FF3:

Den hänger sig när jag ska öppna ett separat fönster, t.ex när jag ska ladda upp nån bild på Facebook eller väljer att spara en fil från nån hemsida - alltså när rutan kommer upp för att välja var på datorn jag vill spara filen. Även när jag öppnar "små fönster" och ska flytta på dem eller ändra storlek på dem så hänger den sig. Jag har testat att skapa en ny profil, inaktiverat mina addons en efter en, men det kvarstår. Trodde det var nåt skit i datorn men det kvarstår efter omformatering. Hade inte detta problem i FF2:an. Är jag ensam om detta?

Permalänk
Medlem

Menu Editor (högerklicksmenyn bla)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/710

Men hjälp av detta tillägget kan man ändra alla menyer inuti Mozilla Firefox 3, så som högerklicksmenyn, arkiv, redigera, visa, historik, bokmärken, verktyg och hjälp.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.O.A.D.
Jag har det lilla obehaget att Firefox ganska ofta är rätt segt på att ladda upp sidor. Att döma av en annan tråd är det uppenbarligen bra systemets vänteprocess är högt (90-99%) då det indikerar ledigt utrymme.
Men varför är FF så långsamt då? Brukar iofs köra utorrent men den laddade vid tillfället bara ner 10 kb/s.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.9.0.4) Gecko/2008102920 Firefox/3.0.4

Hej
Kan rek denna sida, hade liknande problem och gjorde alla
8 tweaks, resultatet alla sidor jag testade laddade mycket snabbare.. OBS, avinstallerade även tillägget "Fasterfox".

http://www.madwahm.com/webmaster-stuff/8-easy-firefox-tweaks-...

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som vet om man kan ha IRC igång @ sidebaren?

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett litet problem med senaste versionen 3.0.8

När jag startar upp FF har jag inställt att den ska ladda senaste sessionen, men förutom att ladda upp de flikar jag hade när jag senast stängde FF så laddar den även upp
http://www.google.se/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla...
och
http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/firefox/3.0.8/whatsnew/

Mycket irriterande i längden, någon som vet hur jag blir av med detta problem och slipper de två flikarna?

Jag har förresten Tab Mix Plus som flikhanterare.

EDIT: orkade inte felsöka eller vänta på svar, så jag avinstallerade hela Firefox och ominstallerade det med alla tillägg, då blev allt bra igen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör en säkerhets kopia av firefox på alla plugins/inställningar?

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Någon som vet hur man gör en säkerhets kopia av firefox på alla plugins/inställningar?

MozBackup (googla)

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Microsoft har ändrat sökmotor i Firefox. Tidigare när jag skrev in ett sökord i adressfältet kom jag till google.se där sökningen genomfördes. Numera kommer jag till Live Search. ...och den hittar sällan rätt på nätet. Hur ändrar man tillbaka? Jag tror att problemet uppstod i samband med att jag installerade en uppdatering av Internet Explorer. Tack på förhand!

Visa signatur

Antec Lanboy SmartBlue | Asus A7N8X Deluxe/GD | AMD Athlon XP2400+ | Radeon 9800 PRO | 512 MB DDR | 2*Maxtor 80 GB S-ATA Raid | MSI 52x/24x/52x | MSI DVD 16x/48x | z-680 | ImageQuest Q910 | MX500 | Internet Navigator Keyboard | Func-Surface

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morpheus_2
Microsoft har ändrat sökmotor i Firefox. Tidigare när jag skrev in ett sökord i adressfältet kom jag till google.se där sökningen genomfördes. Numera kommer jag till Live Search. ...och den hittar sällan rätt på nätet. Hur ändrar man tillbaka? Jag tror att problemet uppstod i samband med att jag installerade en uppdatering av Internet Explorer. Tack på förhand!

Jämte live loggan finns en pil som pekar neråt, tryck där.

Har testat lite addons och här kommer dem jag tyckte bäst om och kör med!

AutoPager - Du slipper byta sida, autopager gör det åt dig!, Sidorna hamnar under varandra och detta är mycket smidigt, tyvärr funkar det inte på sweclockers.

SmarterFox
Tillåter dig att söka på google och wiki igenom URL baren och visar sidorna direkt, man kan även markera ett stycke text och sedan trycka på en knapp som dyker upp så googlar man det.

BetterPrivacy Tar bort massa kakor osv, detta + noscript och adblock plus = imba!

Visa signatur

pff

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för tipset ang autopager!

Permalänk

Tack för tipsen

Permalänk
Medlem

inga problem!

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Några trevliga addons:

SkipScreen
A free Firefox add-on that lets you skip all the clicking and waiting on sites like RapidShare, Zshare, MegaUpload, and Sharebee. Your downloads start instantly. Never read a music blog without it.

Plain Text Links
With any text that can be treated as a URL, using this extension you can right click on the text and select "Open this URL".

dragdropupload
Drop files into attachment boxes instead of browse for them or type in the filename. Drop multiple files and fill all the entries.

Restore Scroll Position
Restore scroll position for pages with no-cache and related headers.

Använder Adblock Plus, Better Privacy, Greasemonkey, NoScript och Tab Mix Plus också. Tror dock att dom har nämnts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Några trevliga addons:

SkipScreen
A free Firefox add-on that lets you skip all the clicking and waiting on sites like RapidShare, Zshare, MegaUpload, and Sharebee. Your downloads start instantly. Never read a music blog without it.

Plain Text Links
With any text that can be treated as a URL, using this extension you can right click on the text and select "Open this URL".

dragdropupload
Drop files into attachment boxes instead of browse for them or type in the filename. Drop multiple files and fill all the entries.

Restore Scroll Position
Restore scroll position for pages with no-cache and related headers.

Använder Adblock Plus, Better Privacy, Greasemonkey, NoScript och Tab Mix Plus också. Tror dock att dom har nämnts.

Hur får man bort all reklam från skipscreeen, har testat det men reklamen och skit över allt gör det oanvändbart för mig.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

De här tilläggen är det jag använder mig av.

Clone Window
CustomizeGoogle
DownloadHelper
FireFox Showcase
Fission
FlagFox
Greasemonkey
IE Tab
PDF Download
Restore Scroll Position
Right-Click-Link
SkipScreen
Super DragAndGo
Tab Mix Plus
Tab Scope
Xmarks

Dom flesta är säkert uppräknade men jag orkar inte gå igenom hela tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Hur får man bort all reklam från skipscreeen, har testat det men reklamen och skit över allt gör det oanvändbart för mig.

Den enda "reklamen" är en smal liten SkipScreen-textbox längst nere i vänstra hörnet då man är inne på nån av sidorna som addonet fungerar på... hur det kan göra det oanvändbart för dig vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
De här tilläggen är det jag använder mig av.

Clone Window
CustomizeGoogle
DownloadHelper
FireFox Showcase
Fission
FlagFox
Greasemonkey
IE Tab
PDF Download
Restore Scroll Position
Right-Click-Link
SkipScreen
Super DragAndGo
Tab Mix Plus
Tab Scope
Xmarks

Dom flesta är säkert uppräknade men jag orkar inte gå igenom hela tråden

Ok...Jag kör med dessa...

autoHideStatusbar
Configuration Mania
Download Statusbar
DownThemAll!
Fission
FoxyTunes
gui:config
IE Tab
MinimizeToTray revived (MinTrayR)
NetVideoHunter
Personal Menu
Sidebar Autohide
Skype extension for Firefox
Torrent Finder Toolbar

------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Den enda "reklamen" är en smal liten SkipScreen-textbox längst nere i vänstra hörnet då man är inne på nån av sidorna som addonet fungerar på... hur det kan göra det oanvändbart för dig vet jag inte.

När jag körde med det blev man skickad till en annan sida sen. Har installerat det nu och dom har fixat de sakerna iaf.

Visa signatur

pff