MSI Wind blir försenad

Permalänk
Melding Plague

MSI Wind blir försenad

MSI lanserade egentligen sin lilla dator Wind U100 i början av juni, men den har ännu inte dykt upp i butiker. Nu rapporterar MSI att datorn är försenad på grund av trubbel med batteriet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att den blir sen. Men jag måste säga att det för ovanlighetens skull var en bra motiverad försening. Dock så borde man redan från början ha vetat detta.

Permalänk
Medlem

den släpps i sverige så snart? Har inte hängt med så mycket i nyhetsflödet. Det är så jag tolkar nyhetsartikeln. Står det inget land så får man väl anta att det är läsarens eget land.

Permalänk

Synd. Väntar med spänning på kommande pris- och modellkrig på dessa ultrabärbara.

Permalänk
Avstängd

skulle ha släppts 16 juni.. väntat på denna burk länge nu! men kommer nog ej att köpa den när den släpps då finns det andra lika små datorer med samma prestanda kanske bättre för lägre pris lr nå sånt..

Hatar dessa jädrans förseningar hela tiden på allt.. jo visst trubbel med batterierna sure baby.. LIES!

Permalänk
Avstängd

kommer väll att kosta överpris här i sverige som allting annat

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stubben22
skulle ha släppts 16 juni.. väntat på denna burk länge nu! men kommer nog ej att köpa den när den släpps då finns det andra lika små datorer med samma prestanda kanske bättre för lägre pris lr nå sånt..

Hatar dessa jädrans förseningar hela tiden på allt.. jo visst trubbel med batterierna sure baby.. LIES!

Bara så du vet så finns det inte så många 6 cell tillverkare, den största fick en brand i fabriken som förstörde deras tillverkningskapacitet. Det är fler laptop tillverkare som rapporterat förseningar just därför.

Så, kanske inte bara "LIES!".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

jag vill ha en rosa

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nasso
den släpps i sverige så snart? Har inte hängt med så mycket i nyhetsflödet. Det är så jag tolkar nyhetsartikeln. Står det inget land så får man väl anta att det är läsarens eget land.

Det är internationella lanseringen.
Och tittar man på Asus så verkar de ju jäkligt fummliga med att få hit sin Eee. Jag skulle bli glatt överraskad om den kom till Sverige snabbt efter den lanserats på de stora marknaderna.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

7 juli är för länder som USA och UK. Skulle gissa att vi ser den någon gång mellan Augusti och December. Har inte lyckat få något datum från svensk återförsäljare eller butiker. Däremot går det att importera från UK via http://www.expansys.se/

Jag har gett upp hoppet att få hem en MSI Wind innan semester veck 29
Men det ska bli en MSI Wind eller en VIA OpenBook beroende på vad som kommer först och pris.

Permalänk
Medlem

Datorn är inte tre centimeter bredare för att den är formad som en kil. Den är tre centimeter bredare för att det är en riktig hårddisk i den, till skillnad från EEE PC.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

MSI Wind verkar riktigt fet - Asus Eee är all ära, men med ett Linuxsystem och skrattretande lite minne är det inget som faller sig i min smak. Sålänge man utan krux kan spela lätta applikationer såsom StarCraft och andra klassiker och kan köra Windows XP är jag nöjd.

Eee kan göra detta, men med så lite minne och så konstig hårdvara är det svårt att få till allting på riktigt.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
kommer väll att kosta överpris här i sverige som allting annat

roligt med folk som har humor!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

Dumfråga, men vad är skillnaden mellan U90 och U100 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
Dumfråga, men vad är skillnaden mellan U90 och U100 ?

De ska ju lansera en med 8,9" skärm så kanske är den som är U90? Men tror det bara var i USA.

Bra att de skjuter upp det tycker jag. Hellre ett bra batteri än ett kasst.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd

Kommer köpa en annan laptop innan msi släpper sin.. väntat länge nog nu..