Windows tappar mark

Permalänk
Melding Plague

Windows tappar mark

Enligt en ny studie är det allt färre som använder Windows. Om resultaten stämmer kan Windows snart stå för mindre än 90 procent av operativsystemen som används av internetsurfare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hehe, Bill behövs nog snart

Permalänk
Medlem

Go Linux !
Nu fattas bara spelen så kommer alla köra det *wish thinking*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Go Linux !
Nu fattas bara spelen så kommer alla köra det *wish thinking*

Bra sagt!
Go utvecklare - mer spel till pingu!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

nä ucsh, palla lära sig ett nytt OS

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

snart bara 90% av marknaden.... herregud.

Vilken annan bransch domineras så totalt av ett företag?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
snart bara 90% av marknaden.... herregud.

Vilken annan bransch domineras så totalt av ett företag?

Bra fråga, ingen?

Permalänk
Medlem

Att det var så många mer som använder mac os än Linux trodde jag inte, jaja Linux lär ju passera Mac os inom dom närmsta åren.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Värt att nämnas är att iPhone har 50 ggr större andel av surfandet än närmast konkurerande mobil.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Hmm tror fan nästa dator blir en mac

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så tror jag inte detta stämmer för fem öre. Att Linux är så litet känns fel helt enkelt. Skulle vilja veta hur dom gjort sin undersökning? Banner på någon aftonbladet sida eller?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Bra sagt!
Go utvecklare - mer spel till pingu!

<h1>Linux FTW!</h1>

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Att det var så många mer som använder mac os än Linux trodde jag inte, jaja Linux lär ju passera Mac os inom dom närmsta åren.

På vilken fakta baserar du den prognosen?

Jag kör xp, os x och ubuntu och som jag ser det är det bara xp som inte har någon klar fördel. OSX är jäkligt användarvänligt vilket är en frisk fläkt när man suttit vid XP ett tag. Ubuntu server fungerar hur bra som helst som fil/web/mailserver och brandvägg. XP bidrar dock inte med något som skulle göra det unikt, på ett positivt sätt.
Enda anledningen till att jag kör XP är för att spelen inte fungerar i de andra två OSen.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Go Linux !
Nu fattas bara spelen så kommer alla köra det *wish thinking*

Jag håller på! brb

Permalänk
Medlem

wow mindre än 90%

Permalänk

Jag skulle sj lätt byta till ubnutu om det inte vore för att jag spelar så mycket och jag har hört att linux inte har .exe stöd fullt ut. Vista is going down.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte förvånad alls. Antar att Ballmer inte är jätteglad nu precis.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Själv är jag jävligt sugen på Linux men jag väntar tills det blir lättare med drivrutiner på det operativet innan jag testar det dock.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Windows får verkligen fixa något riktigt fantastiskt för att dom ska kunna locka tillbaka mig iaf. Men så länge Dell & dom där andra OEM snubbarna fortsätter att, i stort sett, bara lägga windows på sina burkar så kommer Microsoft att hålla en stor del av marknaden.
Jag har svårt att tro att dom där 90% är Gamers som verkligen måste köra Windows, och inte vanliga svensson som hade klarat sig precis lika bra med något annat. Men "the cassual users" är ju inte så benägna att installera ett nytt OS direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
snart bara 90% av marknaden.... herregud.

Vilken annan bransch domineras så totalt av ett företag?

Spritbranschen: Systembolaget

90% systembolag, 5% import, 5% hembränt

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
nä ucsh, palla lära sig ett nytt OS

det är inget som tvingar dig, jag har kört ubuntu ett tag nu och jag märker att jag knappt använder windows längre.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

lögn, förbannad lögn och statistik..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Min nya 12" bärbara med vista och 1 gb minne kickar ass. Vill jag använda den till frukosten får jag slå på den innan jag går och lägger mig. 512mb är bra på en bärbar, 1024 är fet mycket. Finns ju inga program som äter minne på en mini förutom vista då... Min blir min första rena Linux dator. Kick ass.

Undrar hur många nya laptop köpare som går över till Mac efter att ha prövat en vista 1 gb?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Hehe, Bill behövs nog snart

Och det resulterar höga bills!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Det hela sitter i Linux nördarnas händer och så länge som dom nobbar spelutveckling har dom alltid sina drömmar om världsherraväldet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
XP bidrar dock inte med något som skulle göra det unikt, på ett positivt sätt.

Enda anledningen till att jag kör XP är för att spelen inte fungerar i de andra två OSen. [/B]

Du svarar på ditt eget påstående ^^

Permalänk
Medlem

Jag kan inget annat än att hålla med Gelantious. Jag tror att den här statistiken är lite felaktig.

Jag tror och är nästan helt säker på att Gnu/Linux har mer andel på marknande än vad som nämns i den där satistiken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Min nya 12" bärbara med vista och 1 gb minne kickar ass. Vill jag använda den till frukosten får jag slå på den innan jag går och lägger mig. 512mb är bra på en bärbar, 1024 är fet mycket. Finns ju inga program som äter minne på en mini förutom vista då... Min blir min första rena Linux dator. Kick ass.

Undrar hur många nya laptop köpare som går över till Mac efter att ha prövat en vista 1 gb?

1gb ram är inte "fet mycket" idag, 512mb är rent ut sagt uselt idag, har du sett vad 2gb minnena kostar idag?

Visa signatur

| Errare humanum est |