Permalänk

Fysiken laggar i crysis..ny processor?

Tjo , jag köpte ett grafikkort för ett tag sen(ett 8800gt) och började spela crysis po riktigt (jämfört med mitt gamla)
Jag leker ofta med sandbox 2 och brukar göra roliga grejs med fysiken , men do är det ganska begrännsat eftersom fysiken laggar mkt...

ny processor ? jag har en amd athlon dual core 4200+( 2.2 ghz x 2)

Hjälp och tack för svar

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Är det 256 mb eller 512 mb du har?
Hur mycket ramminne har du?
Har du möjlighet att klocka processorn?
Vad har du för garfikinställningar?
Ladda ner de senaste drivrutinerna om du inte redan har det.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

jag har 3 gigabyte ddr (400mhz) men operativet stodjer bara 2 gig
Ett geforce 8800gt 512mb sitter i en pci 1.0
jag kan ej klocka processorn , iallafall inte i bios. Kan man klocka den po ett annat sett 0.o

Allt po high , dock ej AA po
jag kopte kortet for ungefar 1 och en halv monad sen , har for mig att det inte fanns not nytt do....

men ar det i so fall processorn som ska bytas , eller ska man kopa ett sorts fysikkort, om i so fall var satter man det?

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

men du, med en x2 4200+ i kombination med ett 8800gt så borde du lägga dig runt medium i settings. ev kan du trissa upp några spakar på high, men...

Och när du jobbar med sandbox så ska du definitivt köra allt på low medans du joxar & håller på. Mucket trevligare att leka då

Sänk till medium så borde det lagga mindre.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI