Datorbutiken i finansiell kris

Permalänk
Melding Plague

Datorbutiken i finansiell kris

Den välkända återförsäljaren Datorbutiken.com har problem med finanserna. Företaget har helt enkelt inte resurser till att fylla på lagret.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det förklarar ett och annat. Hade beställt en dator + montering hos datorbutiken.com, men när de efter 4 veckor skjutit upp leveransen 3 ggr så misstänkte jag att nåt var fel avbeställde jag hela klabbet. Var kanske tur, skulle inte förvåna mig om jag suttit och väntat fortfarande.

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk
Medlem

Synd, tycker att datorbutiken brukar vara billigast och ha snabbast leveranser.

Dbmannen är ju inte direkt en nackdel heller.

Permalänk

Med inkompetent personal, brutalt kass inredning i butikerna och den mannen vid rodret är det inte så konstigt att det lett hit.

Någon som blev överraskad?

Permalänk

Aldrig gillat datorbutiken.. drygt folk på mail-supporten och dålig lagerhållning/leveranser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av firefreak
Med inkompetent personal, brutalt kass inredning i butikerna och den mannen vid rodret är det inte så konstigt att det lett hit.

Någon som blev överraskad?

inkompetent personal ? dom lär kunna mer än du iaf är du bättre då eller så borde dom anställa dig om du är så himla bra....

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Synd, gillar DB

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
inkompetent personal ? dom lär kunna mer än du iaf är du bättre då eller så borde dom anställa dig om du är så himla bra....

Hehe, finns något i det där.

I de flesta fallen är det inkompetenta kunder som inte har någon aning och när de inte får som de vill så är det helt plötsligt butikens fel.

On topic; alltid gillat DB för deras låga priser och snabb leverans om man jämför med dustin och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maho
Synd, gillar DB

Håller med.
Gillar också DB.
Beställt många datorer och hårdvara genom dem tidigare och det har fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem

tyckte det fanns lite lite saker i lager :/ men håller mig till inet jag så i dont care

Visa signatur
Permalänk

Det är ju bara att kolla sidan, datorbutiken brukar alltid vara billigare än Komplett men dom har ju inte ett skit i lager...

Permalänk
Medlem

Älskar datorbutiken och deras priser! Har handlat av de i åratals och jag hoppas verkligen att de inte går i konkurs!!! =(

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Nu fick jag svar på varför de knappt har några moderkort i lager och varför min leverans skjutits upp 3 gånger. Beställde från Komplett istället, tog 2 dagar. Vore dock synd om Datorbutiken gick i graven, billigt och bra överlag.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Det är ju bara att kolla sidan, datorbutiken brukar alltid vara billigare än Komplett men dom har ju inte ett skit i lager...

Kanske ligger något i det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Det är ju bara att kolla sidan, datorbutiken brukar alltid vara billigare än Komplett men dom har ju inte ett skit i lager...

Håller med! Men jag tycker ändå om DB Men de har som sagt så gott som inget i lager, det är kasst....

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

fan med :(, riktigt synd, dom var bäst tyckte jag ialf

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

tja ingen tvingar datorbutiken att vara billigast på allt, för att överleva får de lägga på lite "extra" på vissa produkter lite omväxlande. Beställningsvaror kan dra ut rejält på tiden. Brorsan fick vänta i 6 veckor på sin Q9450 cpu men det är lika mkt Intels fel.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

att kalla deras personal inkompitent e ju inte riktigt rätt.. däremot håller jag med om supporten och det dåliga sortimentet

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk

"En annan källa gör gällande att Datorbutiken är på väg att införa nödlösningen att spegla leverantörernas lagersaldon. På det viset får kunderna intrycket av att varorna finns på lager. Denna metod är vanlig bland mindre återförsäljare som inte har någon egen lagerhållning."

Sämsta som finns när butiker har på de sättet.
Hoppas dom inte gör så!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

fy fasen trode det gick bra för dem. alltid handlat mina saker där, eller ifrån komplett. synd.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
inkompetent personal ? dom lär kunna mer än du iaf är du bättre då eller så borde dom anställa dig om du är så himla bra....

Ja i dagens läge kan ju en kompetent kund beställa från vem som helst. Varför fråga personalen om något som man kan kolla upp på nätet på några minuter? Garantiåtaganden sköter dessutom leverantörerna om, så butikspersonalen kan vara (och är i vissa fall) "complete monkeys"...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk

beställde nyss delar till en dator visst tog lite tid efter som det inte fanns så mycket på lager med efter 5 dagar så ficka jag min delar så klagar inte. Har alltid köpt ifrån datorbutiken dom har bra priser. tråkigt att det inte går så bra för dom.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Medlem

Har noterat sen en bra tid tillbaks bristen på varor i lager, nu fick man svaret. Synd, konkurrens gynnar oss konsumenter.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Ett problem med de långa väntetiderna är att prsiet på en vara kan sjunka rejält när man väl får den i handen. Dessutom kan nya och bättre produkter komma under tiden men det är ett allmänt och egentligen ett angenämnt problem(?) för branschen.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

datorbutiken har alltid haft det jag velat ha.. men förihelvette dom får inte gå i konkurs

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd

kan inte usern Datorbutiken.com även kalla db mannen komma å göra nå inlägg, vore synd om DB gick i Konkurs dom som är så himla bra

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd

Synd ifall det skulle bli konkurs, ännu mer synd att Sweclockers kandiderar på titeln hårdvarusajternas Se & Hör.
Sådan här ryktesspridning pysslar man inte med innan berörda parter är hörda.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

håller fan med Db är bra gällande priser och jag vill hemskt mycket ha dem kvar

Visa signatur

Asus P5E Deluxe x48 | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4GHz| OCZ nVIDIA SLI XTC 800MHz @ 1200Mhz| Sapphire Radeon HD4870 512Mb | Seagate 250Gb | Samsung 320Gb | WDC 500Gb | Antec Nine Hundred | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Corsair 750w