Nvidia vill ta över efter E3

Permalänk
Melding Plague

Nvidia vill ta över efter E3

I slutet av augusti håller Nvidia konferensen Nvision 08, som behandlar visuell hårdvara i allmänhet och Nvidias produkter i synnerhet. Det ryktas bland annat om nya grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nog är det alltid roligt med mässor men spel mässorna är dock de roligaste, självklart är roligt med annat också. Nvidia kan gott och väl göra om det bara det inte blir nåt "dr.evil" drag kanske nvidia försöker få upp sitt ryckte lite.

Permalänk

Håller med ovan talare. Detta är duktigt bra PR för Nvidia.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Känns som nVidia börjar få storhetsvansinne här. Bråkar med intel, massa kaxiga uttalanden och försöker få igenom sina egna standarder på sina villkor. Kan vara farligt att sikta så högt.

Permalänk
Avstängd

Kan och är farligt, som GTX2*0 visade väldigt bra

GTX280 5600kr release fick problem med "Ett visst företag som ingen längre pratar om";s HD4870 för 2200kr.

för att kommentera själva nyheten så är det väl alltid roligt med mässor, men hellre "riktiga" E3 än Nvidia-propaganda.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

Okej, nvidia vill ersätta E3 som var en mässa för samtliga system med en mässa som gäller "How its meant to be played"-spel? Har de då tänkt assimilera resten av industrin eller blir det mer som Nintendos egna mässa som gäller deras egna plattformar? Modigt uttalande..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har mycket, mycket svårt att tro att nvidia skulle kunna anordna en spelmässa och ge lika mycket rum till andra tillverkare (främst AMD/ATi, förstås) som sig själv. Någon som säger emot?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Känns som nVidia börjar få storhetsvansinne här. Bråkar med intel, massa kaxiga uttalanden och försöker få igenom sina egna standarder på sina villkor. Kan vara farligt att sikta så högt.

Om ATi kan fortsätta med sina framgångar kan nVidia få problem med sitt "storhetsvansinne".
Tror inte nVidia kan gå om E3 men det får väl framtiden avgöra.

Permalänk
Medlem

Asså ingen som kommenterar BSG-bilden? Genialisk bild ju, så klockren version av sista nattvarden så bättre har jag inte skådat i alla fall.

I övrigt när det gäller mässan så tvivlar jag på att man kommer ta över efter E3 då E3 faktiskt fortfarande finns kvar och kommer att förändras om det som ESA sagt efter årets mässa stämmer i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Asså ingen som kommenterar BSG-bilden? Genialisk bild ju, så klockren version av sista nattvarden så bättre har jag inte skådat i alla fall.

I övrigt när det gäller mässan så tvivlar jag på att man kommer ta över efter E3 då E3 faktiskt fortfarande finns kvar och kommer att förändras om det som ESA sagt efter årets mässa stämmer i alla fall.

Nattvard?
Nice bild ivf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Nattvard?
Nice bild ivf.

http://progexis.djerbi.se/fulhack/nattvarden.jpg

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Känns som nVidia börjar få storhetsvansinne här. Bråkar med intel, massa kaxiga uttalanden och försöker få igenom sina egna standarder på sina villkor. Kan vara farligt att sikta så högt.

Håller med men de som siktar högt kan hamna där också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jag har mycket, mycket svårt att tro att nvidia skulle kunna anordna en spelmässa och ge lika mycket rum till andra tillverkare (främst AMD/ATi, förstås) som sig själv. Någon som säger emot?

Nja, inte direkt. Det blir ju snarare att folk som är intresserade av Nvidia att de då hamnar där på E3 såvida inte Nvidia är oberoende just vad gäller under E3 mässan för då kan de lyckas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
http://progexis.djerbi.se/fulhack/nattvarden.jpg

Haha.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

E3 mässan är något jag ser fram emot varje år så hoppas det förblir störst

Tar Nvidia över blir det väl bara Nvidia optimerade spel som visas upp ooh gud vad läckert

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
http://progexis.djerbi.se/fulhack/nattvarden.jpg

Bilden i nyheten var bättre, mindre religös. =P

Permalänk
Avstängd

Nu försöker dom få folk glömma skiten dom prackat till köparna, dynga till högt pris

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kanske kan va bra om nvidia tar över E3, för spelutvecklarna visar ju knappt några stora titlar längre på E3 utan har ju sina egna speciella mässor för det.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Ok, har inte läst på men vad gör Tricial Helfer där? Grym skådis men hennes datorkunskaper är inte så grymma:P. "I'm not very good with THESE THINGS"

http://www.scifi.com/battlestar/video/index.php?clip=2&sub=qa

Permalänk
Medlem

Funderar mest på om S5 E10 var slutet på BSG..för i så fall var slutet konstigt.
Fast slutet på Andromeda var skumt det med, men hörde att producenten sparkades och pengarna tog slut. Synd på en annars fin serie.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd

Jo, har faktiskt sett Andromeda också men den går ju inte att jämföra. BSG är ju typ det seriösaste sci-fi channel någonsin gjort. Och nej BSG tar inte slut där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Bilden i nyheten var bättre, mindre religös. =P

ja men du skrev "nattvard ?" så du trodde jag du inte visste vad det var och vilken kändaste bild som handlar om den är . osv osv bla bla bla .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Jo, har faktiskt sett Andromeda också men den går ju inte att jämföra. BSG är ju typ det seriösaste sci-fi channel någonsin gjort. Och nej BSG tar inte slut där.

Så det kommer en 11-20 då..eller..

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd

Vad jag vet så gör det det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Så det kommer en 11-20 då..eller..

Japp vad jag läste på wikipedia så ska det komma 11-20. Dock inte säkert när, verkar tyvärr som om det får vänta ända tills nästa år pga den där strejken som var i USA. Ytterligare en tråkig nyhet på wikipedia för oss BSG-fans är att det verkar som att säsong 4 skulle vara sista säsongen. Riktigt trist om det stämmer, hoppas på mera.

Permalänk

Man tycker lite synd om de stackare som köpte GTX280 just när det kom.

Permalänk
Medlem

BSG börjar sända igen i vinter... Det blev en lång mid-season break pga the writers strike. Dålig val av bild btw...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Bara för att kommentera nyheten, vad gör Tricia Helfer där? Och vad har BSG med nyheten att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Bara för att kommentera nyheten, vad gör Tricia Helfer där? Och vad har BSG med nyheten att göra?

"Inbjudna gäster är bland annat skådespelerskan Tricia Helfer, känd från sci-fi-serien Battlestar Galactica."

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Taget från nvisions hemsida.

"ACTRESS AND MODEL, TRICIA HELFER
Actress, model, and humanoid Cylon "Number Six," Tricia will discuss how visual computing plays a major role in her on-screen and off-screen lives."

Kolla, så fattar ni vad jag menar.
http://www.scifi.com/battlestar/vid...p?clip=2⊂=qa

Om länken gått ut så klicka på Video - Battlestar galactica Q&A - Tricial Helfer Part 2

Permalänk
Medlem

jag visste inte att E3 var utdöende

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
jag visste inte att E3 var utdöende

då har du inte kollat på några videos från galan