Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Busshastighet

Hej, ska köpa ny proseccor men alldrig jgort det förut datorn har stöd för Intel's m,f och jag tänkte köpa inte 2 core duo, den verkade bra.
Iallfall så undrar jag hur busshastighet fungerar, moderkortet har en på...

"Supports FSB 1066MHz for external graphics (by overclocking) and FSB 800/533 MHz for Internal graphics, EM64T CPU and H-T Technology"

så kan jag köpa en proccesor som gör "Busshastighet 1333 MHz"? Vad blir följderna?

Står det ju t'ex Supports Integrated Intel® Extreme Graphics 2 och dom ligger på 1333MHz.

Eller har jag bara fått allt bakom flötet, så det kanske bara är att köpe det man kan och det bästa som moderkortet stöder?

Det är inte sant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Det är nog enklare att få hjälp om du skriver ut vilket moderkort du har.

Sedan så har de flesta moderkortstillverkare listor på vilka CPU'er som passar. Håller man sig till dem så är det lugnt.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lulbin
Hej, ska köpa ny proseccor men alldrig jgort det förut datorn har stöd för Intel's m,f och jag tänkte köpa inte 2 core duo, den verkade bra.
Iallfall så undrar jag hur busshastighet fungerar, moderkortet har en på...

"Supports FSB 1066MHz for external graphics (by overclocking) and FSB 800/533 MHz for Internal graphics, EM64T CPU and H-T Technology"

så kan jag köpa en proccesor som gör "Busshastighet 1333 MHz"? Vad blir följderna?

Står det ju t'ex Supports Integrated Intel® Extreme Graphics 2 och dom ligger på 1333MHz.

Eller har jag bara fått allt bakom flötet, så det kanske bara är att köpe det man kan och det bästa som moderkortet stöder?

Specifikationerna du räknar upp säger mig att du har ett riktigt gammalt moderkort med AGP och DDR-minne, vilket inte stödjer core2duo. Det blir byte av moderkort, minne, processor och grafikkort om du vill ha något bättre.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Ah tack det stod på hemsidan vad man kunde köpa... tack

Det är inte sant.